{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvine opdrætter nær vejle søges,
  • #1   20. jun 2011 Du får lige et link:
    (link fjernet)

    Det er opdrættere i Kreds 3 (sydlige Jylland og Fyn).


  • salem .
    salem . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #2   20. jun 2011 tak for det :o)

  • #3   20. jun 2011 Ellers så find en race du synes om, og kig i hele landet - marsvineavlere er søde til at være behjælpelige med transport rundt i landet, så det er somregel aldrig et problem at få fx et marsvin fra Sjælland til Jylland.

  • salem .
    salem . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #4   20. jun 2011 okay det lyder da dejligt, jeg er faldet for de små teddy bamser nemlig.

  • #5   20. jun 2011 Når/hvis du er førstegangsudstiller, kan du på tilmeldingssedlen krydse det felt af, så får du beskikket en hjælper. Det er så meningen at han/hun skal hjælpe og guide dig med alle dine spørgsmål i løbet af den første udstilling.

  • #6   20. jun 2011 Når du gerne vil have et marsvin til at udstille... så mangler der lige noget, efter min mening.

    Teknisk set kan ALLE marsvin jo udstilles... så du må være mere specifik i hvad du gerne vil.

    Jeg går ud fra at du søger et marsvin med udstillingspotentiale - det er nemlig noget helt andet smiley
    Så er spørgsmålet om det er kæle- eller racedyr, som du gerne vil.
    Begge har fordele og ulemper, og de vurderes ikke efter de samme kriterier når der snakkes om potentiale.
    Dertil gælder at uanset potentialet, så kræver det stadig at man forbereder dyret til udstilling... hvordan afhænger igen af om det er kæle- eller racedyr (og her igen hvilken race).


  • salem .
    salem . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #7   20. jun 2011 jeg skal bare starte med et marsvin til kæl/show, jeg er jo lige nød til at sætte mig ind i standarden på racen først så avl er ikke på tale. Men alle disse ting ville jeg så tale med opdrætter om når jeg fandt en.

    ved godt der er masser af forberedelser til en udstilling, har været inde og læse omkring disse ting


  • #8   20. jun 2011 hvis det var mig... så ville jeg gå efter lige det marsvin som jeg syntes bedst om... altså ud og kig hjemmeside og find den helt rigtige.

    Problemstillingen når du siger at du vil starte med kæl og så sætte dig ind i racen, den kan godt give lidt bagslag. Fordi et racedyr ikke nødvendigvis vil kunne klare sig i kæledyrsklasserne. En opdrætter vil heller ikke nødvendigvis være up to date med 'den anden side', altså om lige netop deres race har potentiale som kæledyr.

    Hvis du tænker 'bare', fordi du tænker at det er nemmere at udstille i kæledyr, så kommer jeg til at skuffe dig. Konkurrencen er BENHÅRD hos kæledyrene. Klasserne er ofte så store at de må deles.. hvorimod racedyrsklasserne er langt mindre.

    Et godt råd er, lad være med at gå efter noget fordi du tror at det er 'nemmere'... gå efter lige præcis det dyr, som tiltaler dig.
    Uanset om dyret er race- eller kæledyr, så tag den bagefter hvordan du skal forberede det til udstilling.

    Tidsmæssigt, ja så har du ikke travlt.. der er ikke nogen udstilling før i september (og den er på sjælland), og umiddelbart ser det ud til at den nærmeste udstilling for dig i år, vil være på fyn.. i oktober.
    Det giver dig altså rigtigt god tid til at være på forkant med hvordan du skal gøre. Evt. kan du melde dig ind på et af de mange marsvinefora der findes, og få de erfarne til at svare på spørgsmål.
    Ikke at du ikke osse kan få dem herinde, men forumdelen ER altså ikke lisså god på diverse gallerier, som den er på andre fora - der er det nemmere at søge emner og holde styr på debatterne.


Kommentér på:
marsvine opdrætter nær vejle søges,

Annonce