{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Sundt mad + snacks {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at gå rigtig meget op i den sunde livsstil, efter at have set mange programmer omkring fedme...

Så mit spørgsmål er bare, nogle her som har erfaring med nogle gode og sunde retter evt. et link eller et billede fra en opskrift.

Om fredagen er man jo vant til, at der er lidt snacks til de gode tv-programmer/film der jo er, så mit spørgsmål er så bare om i kender nogle sunde snacks at spise??

DEL gerne jeres erfaringer, andre her kan jo også få glæde af det smiley

Mvh. Line


Kommentarer på:  Sundt mad + snacks
  • #1   21. mar 2017 Altså jeg plejer bare og improvisere, og smække nogle lækre og sunde ting sammen smiley men det vigtigste i første omgang, er at du har styr på hvad der er sundt og ikke mindst en vigtig del af din kost. Der findes mange gode grupper på Facebook med opskrifter og inspiration smiley

  • #2   21. mar 2017 Tbh synes jeg det er noget opreklameret sludder. Meget har med sund fornuft at gøre. Du skal ikke spise mere end hvad du har brug for. Vær opmærksom på ikke at forvæksle sult med tørst. Man kan sagtens spise usundt også, hvis man ellers er sund og rask, bare det ikke er hver dag. Og spis varieret. Hvis man tænker lidt over portionsstørrelse og variation, så er man altså kommet virkelig langt.
    Man kan sagtens blive overvægtig på en kost der anses for værende meget sund, hvis man spiser mere end man har behov for, og samtidig ikke rigtig får motioneret.


  • #3   21. mar 2017 jeg har aldrig været på kur og jeg har aldrig været overvægtig undtagen under graviditeter hvor det "faldt" af igen af sig selv bagefter.
    Har egentligt ikke gjort noget bevist for det, men hvis hvis jeg ser hvad forskellen er på hvad jeg propper i hovedet som snack og hvad andre gør er det nok at jeg spiser ikke ret meget sukker og kulhydrater. Dvs jeg spiser ikke ret meget slik og kage, drikker ikke sodavand/saftevand dagligt (der kan godt ryge en 1½ liters i weekenden). Jeg spiser tit (flere gange om ugen) tit mørk chokolade (ikke børnechokolade, rigtig mørk chokolade uden ret meget sukker) og spiser dagligt nødder som fx pistacienødder, ristede saltede mandler og peanuts som snack. Dvs. jeg får masser af plante-fedt.
    Og jeg spiser også masser af protein i form af kød, fisk og soyaprodukter (soyamælk, tofu osv). Drikker the hver dag (med lidt honning).
    Jeg rører ikke produkter fremstillet af komælk, heller ikke ost, på pizzaen ryger der veg. ost.
    Spiser heller ikke rug, byg og hvede (dvs mel, købebrød, morgenmadsprodukter osv) forøvrigt, bager selv alt brød og det er meget fiberrigt...
    det med komælken og melsorterne jeg undgår er pga allergi, dog kan det godt anbefales at undgå komælksprodukter hvis man vil tabe sig også... dvs ikke noget med en cocio på vej hjem fra skole smiley


  • #4   22. mar 2017 Lige en indskydelse med komælksprodukter.
    Der faktisk lavet et undersøgelse, der påviste at ved indtagelse af ½-1l fedtfattig yoghurts produkt om dagen, kan man tabe sig, fordi det forhindre tarmen i at optage fedt smiley


  • #5   23. mar 2017 pia: har du evt et link til den undersøgelse? kunne godt tænke mig at læse det. Mest fordi jeg vil da gerne vide om de mener det er pga komælken eller pga mælkesyrebakterierne. Sidstnævnte får du jo også vis surdej eller veg. youghurt, ja alle fermenterede fødevarer.
    jeg er lige begyndt at lave soyayoughurt selv, det smager rigtigt godt og koster det halve af hvad jeg gir i butikkerne:)


  • #6   23. mar 2017 Det var noget i flimmeren. På DR 3 eller sådan noget. Det var noget med binding af fedt der blev reduceret. Det var pisse interessant! Jeg prøver lige at se om jeg kan finde det

  • #7   23. mar 2017 http://livsstil.tv2.dk/article.php/id-26528372
    Her er det en kort notits om fedtfattige mejeriprodukter, hvor calcium i dem er med til at binde fedt. Det var ca det den undersøgelse gik ud på.
    Jeg kan desværre ikke rigtig finde andet.


  • #8   23. mar 2017 tak pia, der er mere calsium i fx sesamfrø end der er i mælk, det er overdrevet det med vi skal drikke mælk for kalkens skyld. faktisk er der mange flere tilfælde af knogleskørhed i et mælkedrikkende land end der er i fx japan, hvor de ikke drikker ret meget mælk.
    Har ledt op og ned men kan ikke finde en afsender på den artikel? går ret meget op i kilder;)


  • #9   23. mar 2017 Så vidt jeg har forstået kan overdrevet indtag af kalk have modsat effekt så man faktisk får for lidt kalk.
    Jeg kender det med kilder, men kan ikke rigtig finde noget... Og det irriterer mig at jeg ikke kan finde den dokumentar hvor de viste forsøget.


  • #10   23. mar 2017 http://www.bbc.co.uk/sn/humanbody/truthaboutfood/slim/calcium.shtml
    Det er vist det her. Der en reference til dem der har udført forsøget nederst


Kommentér på:
Sundt mad + snacks

Annonce