{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Hvor skal man anmelde? {{forumTopicSubject}}

Hej gnavergalleri
Jeg er i praktik i en dyrehandel i øjeblikket, så jeg har set deres butik fra "backstage".
Fuglene har ingen fjer, de er ALT for mange i meget små bure, og de er SÅ stressede.
De har marsvin unger som har øjnbetænnelse og skab. De får ikke deres medicin realmæssigt, OG DE ER TIL SALG!
90% dyrenes vanddunke i butikken er beskitte af alger. Og er det mad de skal have der ikke, får de bare noget mad som i virkeligheden er til andre dyr.
De har kaniner til avl i kælderen på lageret som lever i konstant mørke, som kun for mad en gang om ugen vil jeg skyde på. De har så lange negle at de er snoede (jeg har klippet deres negle da jeg ikke kunne holde ud at se dem i den tilstand). De får Sjællendt skiftet deres bure, og der er alger i deres meget gamle drikkedunke.
De har også fugle i kælderen, jeg fandt en død i dag(nok død af tørst/sult)
De to levne gav jeg mad efter at have fjernet den døde. Og da jeg skulle give vand var der mug i vandskålen så der har ikke været vand i den længe! Fuglene mangler også mange fjer, og har sår ligende hud ii baghovedet.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg gerne vil anmelde butikken (helst lukke butikken)?
De dyr fortjener bedre!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal man anmelde?
  • #2   7. dec 2016 Det gør jeg i morgen! Problemer er at jeg har klipper deres negle og har skifter deres bure, og jeg sørger for mad og vand. Så det kan jeg jo ikke tage billeder af.. men deres omgivelser og mangel på rengøring og pels/fjer kan jeg godt tage billeder af.

    -er i praktik for at lære noget. Men jeg tror ærligt talt jeg kan lære dem mere end de kan lære mig! (Det skal bare ud, jeg er vildt skuffet)


  • #3   7. dec 2016 Du skal have fat i kredsdyrlægen, der skal holde opsyn med pågældende dyrehandler. Vedkommende burde være til at finde på Fødevarestyrelsens hjemmeside

  • #4   7. dec 2016 Øv nej hvor lyder det frygtligt smiley
    Øjenbetændelsen hos marsvinene kan skyldes sygdommen chlamydia (der ikke har noget med klamydia hos mennesker at gøre).
    Chlamydia er en smitsom sygdom hos marsvin der kan give dødsfald. Derfor anbefaler man, at der bliver holdt karantæne, hvor der ikke må komme dyr ud eller ind. Sygdommen kan ligge og lure i op til 3 måneder, så man anbefaler at holde karantæne på 3 måneder, der skal startes forfra, hver gang, der kommer et nyt tilfælde.
    Siger det bare lige, hvis nogen skulle få ondt af marsvinene og vil tage dem med hjem.

    Håber, der kan gøres noget ved det, så dyrene ikke skal gå og lide smiley


  • #5   7. dec 2016 Kan du sende en PB med, hvor det er henne?

  • #6   8. dec 2016 Pia, det gør jeg.

    -det værste er at når jeg konfrontere dem der arbejder der fortæller de bare at de er uenige og at deres dyr har det godt. Men det har de altså på ingen måde.


  • #7   8. dec 2016 Jette, de har to i karantæne, men de bliver ligesom glemt lidt og de står bare i en kasse ude bag ved.
    Ellers er der to bure med 8-10 unger som er syge. Og de er altså til salg, det er forfærdeligt


  • #8   8. dec 2016 Ud over at anmelde dem, så skal du snakke med dit uddannelses sted, det kan ikke passe sådan et sted er godkendt som læreplads smiley

  • #9   8. dec 2016 Beltane:
    Hvis det stadig virker som da jeg gik i folkeskole, så skal man omkring 9/10 selv ud og finde et sted hvor man kan komme i praktik. Dvs. at det reelt intet har med skolen at gøre.


  • #10   8. dec 2016 aner ikke om det er skole ellerr dyrepasser grundforløb hun er igang med

  • #11   9. dec 2016 dyrehandler høre under fødevarestyrelsen, det er dem der føre tilsyn til med dem mv.

    Så du benytter deres kontakt formular på hjemmesiden, så sender de den hen til den rette kreds dyrlæge mv. som så tager den derfra.


  • #12   9. dec 2016 Årh hvor er det synd :(Vil du skrive i PB hvor det er? Da jeg også selv bor i København smiley

  • #13   9. dec 2016 Du må også godt sende en PB til mig smiley
    Hvor lyder det bare ikke godt smiley


  • #14   10. dec 2016 De er anmeld 👍🏼

  • #15   11. dec 2016 Å håber, det giver pote ❤

  • #16   17. dec 2016 Det lyder godt nok vildt, at en dyrehandler i Danmark kan have dyr under så dårlige forhold. Godt du har anmeldt dem! Er det en lille ubetalt praktik, eller er det i forbindelse med grundforløb som dyrepasser? For så synes jeg, at du bør kontakte din fagforening eller hvad du nu er tilknyttet, for du kan risikere at stå med en fyreseddel.

    Har du beskrevet forholdene over for Fødevarestyrelse eller har du "bare" anmeldt? Jeg synes det er essentielt, at du nævner ting som døde fugle, mug i tomt vandtrug, kaniner, der kun bliver fodret ca. 1 gang i ugen osv.
    Det lyder virkelig uhygiejnisk og er direkte misrøgt! Stakkels dyr.


  • #17   21. dec 2016 Christina, jeg går i 10. klasse så det er en ubetalt praktik, kun så jeg kunne se hvordan der var at være i en dyrehandel.
    Men de har en ansøgning fra mig ang. en elev plads jeg skal bruge til næste år, så hvis de kontakter mig siger jeg nej tak. Jeg tror ærligt talt at jeg kan lærer dem mere end de kan lærer mig.

    Jeg ringede til Fødevarestyrelsen og spurgte om hvad jeg skulle gøre, og de sagde at jeg faktisk skulle ringe til politiet. Så det gjorde jeg og fik anmeldt dem. Fik kun at vide at de ville sende den til alarmcentralen (tror jeg hun kaldte det) og så kom det an på hvor akut de synes det er, i forhold til hvad/hvornår der bliver gjort noget ved det.
    Har ikke hørt noget siden jeg anmeldte.

    Jeg ønsker det bliver gjort noget ved det hurtigst muligt. Så hvis der er mere jeg kan gøre/flere jeg kan kontakte vil jeg gøre det.


Kommentér på:
Hvor skal man anmelde?

Annonce