{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Marsvin og seler {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley
Jeg har købt en sele til begge mine marsvin.
Jeg har prøvet at sætte den på dem, og det kan jeg godt, men lige så snart de har den på sætter de forpoterne ind i selen og så kan de jo ikke gå. Jeg har prøvet at blive ved med at tage poterne ud men de bliver ved med at sætte dem ind under igen og igen. Jeg har prøvet at løsne den for at se om det var fordi den var for stram, og omvendt. Men de gør det samme.

Jeg har prøvet det samme med mit gamle marsvin, men det var en anden slags sele, så troede at det ville gå med denne her "model".
Jeg ved at de lige skal vænne sig til at have den på, men de bliver ved.

Nogle der har prøvet det samme, og ved hvordan jeg kan få dem til at have den på normalt?
Jeg har nemlig ikke en have, da jeg bor i lejlighed. Så mit mål var at jeg kunne have dem med nede på græsset uden af de skulle i indhegning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin og seler
  • #1   25. jul 2016 Det er denne her sele jeg havde til mit gamle marsvin, og der skete det samme. Synes heller ikke den fungerede sælig godt.

    profilbillede
  • #2   25. jul 2016 Marsvin er ikke ligefrem bygget til at have sele på, så jeg ville nok finde på noget indhegning i stedet for.

  • #3   25. jul 2016 Enig med Esn.
    Rent fysisk er deres krop ikke bygget til at have en sele på... ikke hvis vi taler om at de ikke på nogen måde skal kunne komme ud af den.


  • #4   25. jul 2016 Det ved jeg godt, men der svært når man ikke har en have.
    Har flere gange brugt toppen af deres bur som indhegning, og det fungerer også helt fint da de har et stort kaninbur, så der er massere plads at løbe på. Men jeg synes det er dyrt at investerer i en indhegning når man nu heller ikke har en have, og derfor ikke ville kunne komme til at bruge den så meget. smiley

    Man kunne selvfølgelig lave en selv, men har ikke lige nogle ideer til et materiale som ikke løber og i samme pris som en indhegning...:)


  • #5   26. jul 2016 Problemet er nok mere at det vil være rigtigt øv at stå med selen i hånden og så se marsvinet forsvinde ud over stepperne.
    Her ville jeg nok stadig investere i en indhegning der kan foldes, for så kan du nemt fx cykle afsted med den. Det skal bare være den som er 'høj'.... altså ikke den med en højde på 20ish cm, for den kan de nemt hoppe ud af.


  • #6   26. jul 2016 Det er der jeg bare holder mig til at bruge toppen af deres bur, det kan nemlig også slås sammen smiley
    Og det er stort, så de har plads til at løbe på smiley


  • #7   27. jul 2016 det lyder til den er for løs hvis de kan få forpoten igennem

  • #8   27. jul 2016 Nej det er den ikke nødvendigvis, og sandsynligvis ikke.
    Marsvin har ikke en defineret hals, derfor fungerer det ikke med seler der er beregnet til en defineret hals.


Kommentér på:
Marsvin og seler

Annonce