{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Hvordan lære man en han kanin og en hun kanin og være sammen uden at de for unger ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Min han kanin går helt amok når jeg er sammen med pige kaniner og Idag have min kusine taget sin pige kanin ud imens jeg også havde min han kanin ude og min han kanin blev ved men af parre sig med min kusines kanin og han blev også ved med at følge efter hende

Så jeg ville godt vide om man kan gøre noget ved det for jeg ville virkelig godt have at min han kanin kan gå sammen med piger uden at han hele tiden skal parre sig med dem og jeg ville ikke kastrere ham for det synes jeg er syndt for ham for det er jo en del af hans natur

Så jeg håber virkelig at i kan vi nogle gode råd og at i kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lære man en han kanin og en hun kanin og være sammen uden at de for unger ??
  • Ivunia
    Ivunia Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   29. jun 2016 Det er noget nær umuligt. Hvis han absolut skal gå sammen med en hunkanin, så kastrer ham, ellers hold dem adskilt?

  • #4   29. jun 2016 Du bliver seriøst nødt til at få dine forældre til at sætte sig ind i tingene så de kan hjælpe. For det du beskriver, er et uheld der bare venter på at ske. Ikke nok med at du formentlig får rigtig mange kanin unger, hvis du og andre bare sætter kaniner sammen, på må og få, uden de kender hinanden, så ender det med at i skal til dyrlæge med kaniner der har gjort skade på hinanden.

  • #5   29. jun 2016 De er heler ikke i sammen bur smiley

  • #6   29. jun 2016 Som de andre skriver, så kan det ikke lade sig gøre, parringen er en naturlig bedrift hos både han- og hunkanin.

    Der ud over er det aldrig "synd" at lade et tamdyr kastrere, de er udnerlagt naturen og "slaver" af deres natur. Det er ikke en behalig tilstand for din hankanin at kunne lugte hundyr, tværtimod så er det ufatteligt stressede og frustrerende for ham. Du ricikere at ende med en agresiv kanin, som så skal aflives fordi du ikke kan håndtere ham, og dét er synd for ham.

    Håber at det sætter tingene lidt i perspektiv, og at du vil genoverveje om kastration nu ikke alligevel er den rigtige løsning for jer smiley


  • #7   29. jun 2016 Det tager kun få sekunder for en hankanin at parre en hunkanin således at hun bliver drægtig. Har han været på ryggen af en hun er hun med højeste sansynlighed gravid..

  • #8   29. jun 2016 Jeg synes du skal tænke over hvad du har gang i.
    Både din og din venindes kanin bliver enormt stressede over det i har gang i og det er ikke i orden. 2 kaniner kan gøre utrolig meget skade på hinanden, så uheldige har i gudskelov ikke været endnu.

    Det er aldrig synd at kastrere en hankanin, han vil faktisk få meget mere ro i hovedet af det, da der ikke er en masse hormoner til at styre ham.
    MEN selvom du får ham kastreret, skal han ikke sættes sammen med tilfældige kaniner bare "for sjov". Enten skal han være alene, eller også skal han have en fast kaninven (som også skal neutraliseres) som han går med altid og dette kræver en hel del plads.

    Det dur ikke med dyr at man bare lige sætter den sammen med en venindes nu man lige er sammen og så sætter den sammen med en ny dagen efter osv. - det er DIT behov, bestemt ikke kaninens.


  • #9   29. jun 2016 At de ikke går i samme bur, gør det et eller andet sted værre, hvis de fra tid til anden sættes sammen med andre, fordi de skal have venner, men du samtidig ikke ønsker avl.
    De kan blive rigtig forvirrede oppe i hovederne af at blive sat sammen med forskellige dyr i kortere eller længere perioder, uden de får lov at bonde ordentligt, og så blive taget fra hinanden. Det lyder mere som noget der også ville være en parrings situation i naturen, hvor man kun lige mødes for at parre, og så er det, det.


  • #11   30. jun 2016 Neutralisere dem begge, så får de ikke unger

Kommentér på:
Hvordan lære man en han kanin og en hun kanin og være sammen uden at de for unger ??

Annonce