{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Ubehagelig SMS-oplevelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Her forleden dag var der et ikke-indkodet nummer der sms'ede til mig og spurgte om jeg hed Line. Jeg spurgte hvem det var uden at svare på spørgsmålet, men personen blev ved med at spørge hvor gammel jeg var og den slags. Til sidst undlod jeg at svare, og jeg modtog ikke beskeder fra personen igen.

Dagen efter, om aftenen, fik jeg dog en besked igen. Jeg spurgte om personen ville være sød at slette mit nummer, og så fik jeg svaret "Jeg har det nok ikke gemt, søde skat ;)" jeg svarede noget i retningen af: "Jamen fint, så behøver du jo ikke at skrive til mig mere" hvorefter personen i den anden ende flippede helt skråt og kaldte mig bla. en klam bitch & en syg stodder. Jeg sad måbende med mobilen i hånden, hvorefter jeg selvfølgelig vælger at gå ind til min far og vise ham beskederne. Det var død ubehageligt og personen findes hverken på Krak eller under Nummeroplysningen. Min mor vil gerne melde ham til politiet, men jeg tror nu ikke at det er noget som de vil gøre noget ved. Det skal lige siges at jeg absoulut intet sagde for at gøre personen sur, det eneste jeg sagde var at jeg ikke ville have at personen sendte sms'er til mig.

Jeg ved godt at dette emne ikke har noget med noget at gøre, men jeg havde bare lige brug for at komme ud med det :o)

/Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig SMS-oplevelse
  • #1   24. sep 2010 Ej hvor ubehageligt!!
    Min veninde prøvede noget aka. det engang, fik en besked fra et nr.
    Nummeret skrev nat og dag, og så noget som: Sindsyge tøs, bitch, stikker, osv.
    Hun viste self. sine forældre det, da det jo er en form for 'chikane'..
    De overvejede at gå til politiet, nummeret kunne ikke findes på nettet, osv., men de fik ikke sagt det til politiet..

    Det må være VIRKELIG ubehageligt!!!


  • #2   24. sep 2010 Folk er altså ofte også snotdumme.
    Jeg har set mange, herinde f.eks., der uden tøven smider sit nummer offentligt på en markedsannonce eller lignende. Alle kan se det, og så er det ikke svært for de forkerte at få fat i det og bruge det til hvad de vil.

    Selvfølgelig burde det ikke være sådan, men det er det altså. Og selvfølgelig er det ubehageligt, men er man ude for det så ja, gå videre med det.


  • #3   24. sep 2010 Gem beskederne i stykke tid, hvis idioten ikke ringer igen så er det godt, men at melde det til politiet for du intet ud af, de har vigtigere ting at tage sig til end et par sms'er. De har først smule intresse når det er noget vedvarende chikane. Hvis de skulle spilde tid på par sms ville de ikke kunne lave andet. Så gem dem, lad vær med at svare på dem, så mister tossen hurtig intressen.

  • #4   24. sep 2010 Von Fancy - Kan man godt politianmelde den slags? Jeg er normalt meget forsigtig med at give mit nummer ud, det er ikke mange der har det. Selv når jeg sælger kaninunger får folk kun mit nummer hvis de reseverer en unge.

  • #5   24. sep 2010 Nej ikke hvis det bare drejer sig om et par sms.
    Men ved vedvarende chikane eller trusler.


  • #6   24. sep 2010 Louise - Tak for rådet smiley Mente nemlig heller ikke at politiet tager sig af sådan nogle småting. Har gemt sms'erne.

  • #8   24. sep 2010 Så lidt.. Har mange venner i politiet, kan garantere det smiley

  • #9   24. sep 2010 Det er sgu mega ubehageligt sådan noget der. Jeg prøvede på et tidspunkt at der var en der hed "Max" der ringede til mig med hemmeligt nummer og sagde at jeg skulle på date med ham og at han stod udenfor mit vindue om 2 min. Det var virkelig en chokerende oplevelse. Fjolset dummede sig bare en dag da han ringede uden at slå hemmeligt nummer til. Jeg ringede så op og sagde at hvis ikke det stoppede så meldte jeg ham til politiet. Har ikke hørt fra ham siden.

    Jeg fandt ud af at det var en der havde givet mit nummer videre til andre.. måske er det, det der er sket for dig? og som Louise H siger så bare lad være med at svare dem hvis de bliver ved.


  • #10   24. sep 2010 først ville jeg gætte på det var en du kendte som tog gas på dig, men en ven ville nu aldrig skrive på den måde til sidst, har du søgt på krak, eller skrive til det fra et andet nr, også skrive f.eks "hej mikkel, hvordan går det, ?" også vil han nok svare at det ikke er mikkel, også kan du spørge hvem det så er, eller kan du ringe til det med hemmeligt nr og se om personen siger sit navn når han tager den, ellers kan du ringe til din teleudbyder og få nummeret spærret smiley
    mvh Line smiley


  • #11   24. sep 2010 Det eneste du skal gøre er at ignorere det... sådan nogle personer med så lidt liv og så stor trang til at genere andre personer ELSKER hvis man skriver tilbage bliver "bange" eller nervøs over deres smser.

    Men hold kæft hvor bliver det kedeligt for vedkommen at skrive til dig hvis du ignorere det 100%... smiley

    (og det er noget rigtig skidt, fordi folk kan gennem sig bag nummer på taletidskort, så politiet gør ikke noget før der er trusler eller ligende)


  • #12   24. sep 2010 Line - har tjekket på Krak, plus min lillebror har søgt på Skype efter nummeret. For personen skrev nemlig og spurgte om jeg var "popblondie27" eller sådan noget i den stil på Skype. Og dét er jeg ihvertfald ikke smiley Vi har også ringet til nummeroplysningen og spurgt til navnet, men hun kunne ikke finde personen da det var et taletidskort.

    DenSnuGnu - Ja, det er helt rigtigt, det er helt vildt at folk har så lidt liv. Jeg stoppede med at svare da det blev for meget med tilsvining smiley Men det var stadig ubehageligt lige da det skete, blev ret overrasket.


  • #13   24. sep 2010 kunne godt lyde som en du kender har udgivet sig for at være dig :s utroligt folk har et så kedeligt liv, men sådan er nogle mennesker

  • #14   24. sep 2010 Det kan jeg godt forstå... jeg ville også selv syntes det var vildt ubehageligt det skal du slet ikke være i tvivl om!! smiley

    Men du er et niveau over det fjols... smiley


  • #15   25. sep 2010 Jeg har meldt en lignende hændelse til politiet (hvor jeg dog også blev truet?) og jeg kan love dig for at de tog det meget alvorligt.
    Men kan selvfølgelig være jeg bare var heldig, men alligevel værd at prøve synes jeg smiley

    Og stakkels dig, sådan en idiot han/hun er :s


Kommentér på:
Ubehagelig SMS-oplevelse

Annonce