{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.940 visninger | Oprettet:

kan man merke om den er brækket? {{forumTopicSubject}}

Ja hej alle samme 😊
Som den klovn jeg er, så er jeg gået ind i en dørkam og har i de sidste par timer haft virkelig ondt i min liggefinger... Men kan man mærke hvis den er brækket? Gider nemlig ikke på skadestuen hvis der muligvis ikke er noget smiley

Er der andre som er lige så klodsede som mig, og konstant vader ind i ting som bare ikke flytter sig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man merke om den er brækket?
  • #1   21. mar 2016 Brækkede en finger engang da jeg ville se hvor langt jeg kunne bøje den og ja det kunne jeg godt mærke men man skal heller ikke tage på skadestuen pga. en brækket finger for der er ikke rigtigt noget at gøre smiley

  • #2   21. mar 2016 En brækket ringefinger ser sådan her ud, og gør på ingen måder ondt. smiley

    profilbillede
  • #3   21. mar 2016 Jeg har brækket fingeren en gang hvor jeg hylede som en stukket gris. Det så slet ikke ud som på Tanjas billede. Man kunne faktisk slet ikke se at der var noget galt.
    Det var en liggestol i træ der var klappet sammen, lige ned over fingeren, så der var et brud hen over knoglen. Det gjorde også ondt dagen efter - hvor jeg så tog på skadestuen, og fik at vide at den var brækket, og der ikke var andet at gøre end at holde den i ro smiley

    I dag har jeg sådan en fin hvid linje ned over neglen, og neglen vokser lidt ujævnt pga bruddet smiley


  • #4   21. mar 2016 Min finger blev knus i nederste led, da jeg hang fast i min hunds halsbånd, da jeg prøvede at skille hende fra en schæfer der angreb og ingen andre reagerede efter 10 min. Blev opereret i 4 en halv time.
    Så knus led og en finger der var gået af led 45 grader, og intet at mærke overhovedet.

    Men det kommer nok meget an på hvor høj ens smerte tærskel er. smiley
    Ingen læger fattede at den var brækkede når jeg intet kunne mærke og uden problemer kunne strække og bukke fingeren uden at mærke det.

    Men hvis det bliver for slemt og du begynder at kunne mærke blodet ikke løber til så er det bare en tur på skadestuen.
    Du kan tjekke det ved at trykke ude i fingerspidsen og så skal man tælle max til 2 mener jeg, inden fingeren har normal farve ellers, så den tjekkes. (Y)


    profilbillede
  • #5   21. mar 2016 Av sikke nogle ting i har været ude for, kan fornemme at jeg ikke er den eneste smiley Nå men virkelig dejligt med nogle svar, hvis det bliver være køber jeg en skinde til fingeren så den kan blive holdt i ro smiley

  • #7   21. mar 2016 Hmm, altså den "sidder" som den plejer, så håber lidt at en skinde kan gøre det smiley I hovedstads området SKAL vi ringe til "akuttelefonoen" før vi kan få adgang til skadestuerne (med mindre man kommer med udrykning), men det skaber nærmest kun mere kø..

  • #8   24. mar 2016 Aldrig behandle selv, når det ikke er en overfladisk skade! Du kan have slået en flig af knoglen, forskubbet den osv. Der skal tages røntgen før der skal gøres noget. Du kan risikere at få en finger der fryser sig fast

Kommentér på:
kan man merke om den er brækket?

Annonce