{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.226 visninger | Oprettet:

Kan man stadigvæk blive soldat? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Kan man blive soldat, selvom man fejler evt: ADHD, AUTISME bla bla.

Også vis Autismen er en Light? (2 grad)

Ved godt at mine spørgsmål er PUF.
Men der sker rigtig meget her i det sidste 6 month.

& disse spørgsmål' kan min læge, udreder osv ikke svar på?
Så håber at finde nogle realistiske svar.

GOOGLE HJÆLPER MIG IKKE SÅ MEGET!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man stadigvæk blive soldat?
  • #1   4. feb 2016 Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte det sted jeg påtænkte at søge ind i militæret, og spørge hvad de siger.
    De ved jo hvad de tager imod og hvad de ikke gør


  • #2   4. feb 2016 Det var hvad jeg kunne google mig til:
    http://www.aspergerpartner.com/aspergers-syndrom-udelukker-militaertjeneste.html
    Aspergers syndrom udelukker militærtjeneste, det sammen gælder for øvrige autismediagnoser. Militærnægtertjenesten eller Beredskabsstyrelsen med hensyn til egnethed. Helbredskravene er de samme. Men som sagt kan man I følge Forsvarets rekrutterings Afdeling ikke gøre militærtjeneste, hvis man har en autisme diagnose.


  • #3   4. feb 2016 Så som jeg forstår.
    Man kan ikke komme i forsvaret, vis man har Autisme.

    Nå, så døde min største drøm i 9 år ud smiley så bliver man da godt nok ked af det smiley
    Lorte regel!


  • #4   4. feb 2016 Yep det er korrekt, og ADHD kan nogle gange også udelukke en. Alt efter om man får medicin eller ej.

    Så desværre nok noget, du må skyde en hvid pil efter - øv - håber du finder noget andet at brænde for... Hvad med hjemmeværnet? Aner ikke om de er lige så strenge.


  • #5   4. feb 2016 Tja, forsvaret var min drøm & noget der gik i arv.
    Jeg må ønske at tage noget i hjemmeværnet, selvom jeg virkelig ikke kan forstå det.
    Bare lorte 2016' som skulle blive det beste år' men det vente hurtigt.

    Forstår ikke hvorfor folk med ADHD (med medicin osv) må komme ind.
    Når en med 2 grad Autisme ikke må.

    Så for man da skudt den drøm i stykker & travle 3/4 Month med at finde en udannelse man vil.............

    Sætter pris på din hjælp' så det skal du have mange tak for, da det betyder rigtig meget for mig......


  • #6   4. feb 2016 Min far der er et vist sted i militæret (må desværre ikke nævne hvad eller hvor), men han ligger rimelig højt og jeg regner med han har styr på de regler. Han siger det er afhængigt af "styrken" på autismen eller ADHD. Min far er 100% sikker på at en med 2. grads autisme sagtens kan komme ind, samme gælder ADHD. Min bror der også har (en mild grad) ADHD har været i praktik flere steder. Jeg viste min far den regel som Nubium nævner, det gælder kun i få dele af millitæret og det er muligt at få taget et tjek og teste om du kan komme i millitæret. Nu kender jeg dig rimelig godt Louise, så tvivler slet ikke på om du kan komme ind, så ikke afslut din drøm allerede smiley

  • #7   4. feb 2016 Ej hvor er jeg glad for det Telma..
    & vildt med din far.
    Må heller ikke selv fortælle, hvor, hvad min far var. Selvom at han er død (og det er skam også forstående)

    Det gir mig håb Telma, & hvad skulle man gøre uden dig...

    Tak tak tak tak tak, tak tak tak.
    Nu må man stoppe med at græde & begynde med at håbe igen.. Kan ikke takke dig nok!!!


  • Visiki
    Visiki Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 25 Følgere: 31 Svar: 4
    #8   5. feb 2016 Det kan være former som udsendelser du ikk må. Men di må vist gerne komme i værnepligt. Nogle af deres uddannelser må man heller ikk. Det er for at tage hensyn til dem der er i militæret og dig selx.

Kommentér på:
Kan man stadigvæk blive soldat?

Annonce