{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat Hvornår er man fortynd (menneske)
  • #1   28. okt 2014 Man er for tynd når læger begynder at sige at man er for tynd, og det potentielt er farligt for ens helbred.

    Nogle mennesker er meget spinkle, mens andre ikke er. Derfor mener jeg f.eks. heller ikke at BMI er en hujende fis værd ( der er faktisk også tale om at BMI måske er sat for lavt ifht hvad der er sundt for gennemsnittet)

    Jeg kender et par mennesker der er meget tynde, men det er ikke sygeligt, det er bare sådan de ser ud. Og så kender jeg også folk der har flere former...
    Så man kan ikke bare sætte en eller anden vægt på, og sige at sådan er det.


  • #2   28. okt 2014 hvis man bliver for træt hurtigt og ofte bliver syg (immunforsvaret ikke har det godt) fx... jeg tror nok min bmi er nede i det lave område (177cm og 61kg) men jeg har det fint, er (7-9-13) næsten aldrig syg, kan løbe fra de fleste af ungerne i området hvis vi leger kapløb og føler mig simpelthen godt tilpas. Så selvom min bmi måske er lige på kanten til undervægtig er jeg ligeglad;) Men ok jeg er så også 39 og så er man i det hele taget ligeglad hvad folk tænker;) -glæd dig;)

  • #3   29. okt 2014 Uha den er utrolig svær smiley jeg tror det må være når folk kommer med kommentaren" du er godt nok tynd", og så alligevel ikke. Min søster er ekstremt spinkel bygget, hvor jeg er normal bygget. Hun er 162 og vejer 55cm, hvor jeg er 168 og vejer 58 cm, men kigger man på os, ser jeg meget bredere ud smiley

  • #4   29. okt 2014 Man er for tynd, når det er sygeligt for en.

    Jeg har selv en for lav BMI, men jeg er ligeglad, jeg er tilfreds med hvordan jeg ser ud, selvom jeg til tider får nogle kommentar (især fra familie) om at jeg er for tynd.

    Men jeg synes så ikke, at man kan sige at man er for tynd hvis man for hurtigt bliver træt, eller ens immunforsvar er dårligt.
    Der spiller lidt for mange andre faktorer ind der.


  • #5   29. okt 2014 Enig med Calla i man ikke kan sige man er for tynd hvis man ofte bliver syg osv. Før jeg blev gravid, vejede jeg 61 kg log er 167 høj, ligger i toppen af normalen i bmi. Men jeg blev ofte syg og var træt og det skyldes altså ikke at jeg var for tynd, men at min krop ikke kan optage D'vitamin.

    Min søster er for tynd, og skal på, det er noget hendes læge har sagt. Men hun bliver stort set aldrig syg eller er helt normal med det at være træt.

    Men det er svært sådan at sige hvornår nogen er for tynde.


  • #6   29. okt 2014 Når man kommer ind via brevsprækken, hvis man har glemt sine nøgler smiley smiley

  • #7   29. okt 2014 Det kunne en fra min klasse i folkeskolen faktisk...
    Hun var ikke sygeligt tynd, de havde bare en sær brevsprække smiley


Kommentér på:
Debat Hvornår er man fortynd (menneske)

Annonce