{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Hvad var jeres første Gnaver/kanin? {{forumTopicSubject}}

Jeg syndes vi skal havde lidt aftenshygge, så lad os vise vores første gnaver/kanin frem, så lig et billede i kommentaren, og gerne en lille beskrivelse, hvis du kan huse det smiley

Lad mig starte smiley

Min første hamster hed Niller, han blev 3 et halvt Og var en hybrid, Jeg kan ikke helt huske hvornår jeg fik ham, men det er mange år siden, men en dag da jeg vågnede stod der et lyserødt bur på mit bord, jeg kiggede og der var et lille dyr, jeg viste ikke engang der var noget der hed hamster, men alligevel, elskede jeg min lille nye bedsteven, han blev hurtig tam, og jeg købte et nyt og stort bur, da jeg ikke syndes han skulle gå i det lille bur <3<3 Jeg elsker ham sgu stadig, og fik helt tårer i øjnene da jeg fandt billede frem her. Han var sgu en guttermand, og hvis jeg ikke fik ham vil jeg slet ikke være den jeg er i dag, tak for et perfekt liv Niller, du har vist hamster verden frem for mig :') Elsker dig Niller! <3<3 Et billede hvor han sover <3<3 Har selvfølge stadig hans grav, hvor der bliver tændt lys, og der bliver lagt blomster, der er en lille hamster gravplads der ude, hvor der stadig bliver vist kærlighed <3<3 :')


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad var jeres første Gnaver/kanin?
  • #1   3. aug 2014 det første jeg nogenside havde det var
    4 Chinchillaer
    så kom
    1 Kanin
    så kom
    1 Marsvin
    og MANGE år senere (nu)
    har jeg pt. 8 kaniner + 2-3 stk. på vej (indkøb)


  • #2   3. aug 2014 Min første gnaver var et marsvin som hed Dennis. Var omkring 3 år da jeg fik ham. Han blev 10 år (fik Dennis da han var et par år) det var selvfølgelig mine forældre der passede dem. Han boede sammen med min søsters marsvin Nina, de to fik jo selvfølgelig mange unger, som vi kom af med til familie og venner. Husker virkelig ikke ret meget om vores marsvin, udover at de stod i køkkenet, og en dag uden aftensmaden så jeg at Nina var ved at føde, men alle ungerne var døde (det sker jo når hun ikke får lov at holde pause mellem sine kuld)

    Min mor har fortalt at Dennis var så tam at man kunne sætte ham på gulvet mens hun gjorde rent, og når hun så var færdig kunne hun kalde på ham, også kom han løbende.

    Min mor fik kunne ikke tåle hø, og da mine forældre blev skilt fik min far marsvinene med sig, så derfor så vi dem ikke ret tit. Men jeg var glad for at min far ikke skulle bo alene. Og han passede dem rigtig godt.

    Dennis måtte desværre aflives, og min far han fortalt at han stor tudede da han kom hjem fra dyrelægen. Han havde trods alt knyttet bånd til det lille kræ.


    profilbillede
  • #3   3. aug 2014 Mit var et marsvin ved navn Trolde. Fik ham da jeg var 9 år. Han døde 3 måneder efter pga kræft. Fik først min næste "gnaver" da jeg var 18 år, og det var så stampe der er oprettet herinde. smiley

  • #4   3. aug 2014 Min første gnaver var en chinchilla.
    Det var tilbage i '97.
    I dag har jeg ham ikke mere, men har en af hans døtre, og noget børnebørn og oldebørn til ham smiley


  • #5   3. aug 2014 Min første var en kanin, og siden da har der været en masse andre. Chinchilla, hamster, ørkenerotter, marsvin og nu holder jeg mig blot til kaninerne.

  • #7   4. aug 2014 Min første gnaver var et par kaniner jeg købte til min bror i fødselsdagsgave. Han gad dem dog ikke, så jeg måtte tage mig af dem. De blev dog aldrig tamme, da min bror havde ''forsømt'' dem i starten, og jeg havde for travlt med skole til at tage mig af et dyr, så de blev solgt ret hurtigt. Derfor anser jeg dem heller ikke som min første gnaver-kæledyr..

    Mit første rigtige gnaver-kæledyr var en chinchilla ved navn Ruby.
    Min mor skulle ud og købe et skrivebord af en privat, og min bror tog med. Han blev fuldstændig forelsket i en 6år gammel chinchilla-hun der var i huset.
    Dens nuværende ejer gad hende egentlig ikke mere, så min bror fik hende - gratis!

    Han havde hende i 2 år, men vi kunne ikke lære min mors hund at lade være med at savle over hende, så da jeg flyttede hjemmefra, fik jeg hende med.
    Jeg havde hende dog kun i 2-3 måneder før hun døde. /:

    Hun var utrolig dejlig, nysgerrig, og putteglad. Hun sad ofte ovenpå mig og blev nusset i timevis, eller hun sad og fulgte med i hvad jeg lavede på computeren.
    Hun gav mig selskab, så det ikke var så skræmmende pludselig at bo selv, og hun blev selv forkælet til det allersidste.

    Da jeg fandt hende liggende kræftesløs i buret, valgte jeg med det samme at blive hjemme fra skole. Jeg vidste at hun var en gammel dame, og efter at have snakket med dyrlægen, hvor vi blev enige om at der ikke var noget han ville kunne gøre, sad jeg og nussede hende og snakkede til hende. Efter omkring 1-1½ var hun død. Jeg tudede og anede ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, og jeg savner stadig det lille kræ!

    Derefter fik jeg endnu en chinchilla som jeg desværre måtte gå af med grundet flytning, og nu har jeg det kæreste lille hamster. smiley

    ( Billedet viser Ruby. )


    profilbillede
  • #8   4. aug 2014 Min første var en guldhamster hjemme hos min far..

    Det første jeg selv købte var en dværghamster, siden hen har jeg også haft rotter, ørkenrotter og mus


  • #9   17. aug 2014 Det var faktisk mine storesøstres kaniner, da jeg ikke var særlig gammel der. Men det var en hermeliner og en dværgvædder. Det endte faktisk med at Hermelineren blev 9 år også leverede vi den tilbage til ejeren. Ellers var min første EGEN kanin Emma, som jeg stadig har nu! smiley

Kommentér på:
Hvad var jeres første Gnaver/kanin?

Annonce