{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

kritik af mine kaniner {{forumTopicSubject}}

hej
jeg har for noget tid siden smagt kanin kød hvilket jeg synes smagte godt derfor besluttede jeg mig dengang for at anskaffe mig nogle kaniner jeg kunne bruge til at avle slagte kaniner det endte med at blive en blanding af fransk vædder og tysk kæmpe har 2 hanner og 4 hunner hunner er lige over et år gamle og har lige fået deres første kuld og planen er at de skal have næste kuld om ca 5-6 måneder

første kritik gik på at mine bure var for små de første var bygget af eur paller på 80X120 kan jeg se nu var for småt så nu har jeg 6 bure på 90x200cm vilket jeg synes er RIELIG store og fylder meget men fred være med det kaninerne skal jo have det godt

fandme så nu bliver jeg kritiseret fordi jeg kun avler til slagtning... smiley vil da meget heller spise kød jeg har fuldt fra det blev født til det bliver slagtet og jeg VED de har haft det godt

HELT ÆRLIGT kan godt være det er et kæledyr for nogle og de aldrig selv kunne finde på at spise det men det er jo formålet med mine OG JA MINE FOR MASSER AF OPMÆKSOMHED VÆR DAG!!!!!

skal så siges det meste kommer fra piger på 11, 12, 13 år så tager det ikke så tungt men hvorfor kan folk ik holde deres kæft det er jo ikke en skid værre end at købe en pakke hakket oksekød etc. i fakta....


undskyld det sure opstød og husk det ligger under off topic. så du var ikke tvunget til at læse dette

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kritik af mine kaniner
  • #2   21. jun 2014 Istedet for at gør et stort nummer ud af det,, Så lad det passere

  • #3   21. jun 2014 Dine nye bure er en fin størrelse smiley og de gamle kan bruges til ungdyr smiley Det er noget pjat det med at det er synd at spise kaniner, for der er ikke noget problem med at spise Høns, ænder osv.... som er lige så søde....

  • #4   21. jun 2014 Tommel op for at du passer dine kaniner som du skal, før du slagter dem, så længe de har det godt før de skal spises, så synes jeg det er helt i orden. Og så længe du ikke viser mig billeder film, eller beder mig kigge på når du slagter, så skal jeg i hvert fald nok nøjes med de gode kommentarer.

    Og selvom jeg ikke selv har lyst til at smage kanin, så ser jeg det stadig som det samme som en kylling eller ko smiley


  • #5   21. jun 2014 Jeg har stor respekt for jer der har kaniner til slagt.
    Jeg kan sagtens spise kaninkød, specielt når det har haft det godt - men jeg ville have det ret underligt med at have fulgt kaninen fra fødslen til slut og så spise den, det syntes jeg er for underligt.
    Men jeg har altid tænkt over - de slagtekaniner i har, giver i dem fx navne, får "forhold" til dem osv? Og hvordan har i det så med at spise dem hvis i har haft et nært forhold til den? smiley


  • #6   21. jun 2014 Holy shit de går jo i kæmpebure oo. Det jeg lige har lavet til min næste FV er vel 80x118 og der er rigeligt med plads, for min han går på samme størrelse. Kan ikke forstå du har fået kritik af dine tidligere bure S:.
    Men tommel op for at du har givet dem SÅ meget plads! Dét er kaninvelfærd! smiley

    Men sådan er der desværre bare nogle der reagerer. Jeg forstår det heller ikke, vil, som du selv, langt hellere spise kød jeg har fulgt og selv fodret, end kød jeg ikke har en anelse om har prøvet at være ude i den friske luft eller noget. Det er præcis det samme i hesteverdenen -.-


  • #7   21. jun 2014 Katrine: mine "voksne" kaniner har et helt almindeligt navn som alle andre kaniner og de skal ikke slagtes... men ungerne har bare et nummer, da jeg også synes det er mærkelig vis de for et navn. og selvfølgedig får man et forhold til dem når man er sammen med dem vær dag men det har jeg ikke noget problem med når jeg ved hvad der skal ske med dem når de bliver født smiley

    *Beltane* - Nu uden gnaver: sys ikke jeg gør noget stort ud af det bliver bare fustreret over sådan noget og det kom sig faktisk af at min lillebror gerne ville have en kæle kanin som han måske ville hoppe med men så hende han var ude at se kaniner ved ville ikke sælge en til ham fordi hun vidste jeg havde slagte kaniner det var bare for meget...

    og til jeg andre tak for positiv tilbage melding



  • #8   21. jun 2014 sådan vil det altid være, der vil altid være nogle der hellere vil spise burhøns og tremmekalvekød og kritisere andre for at have nosserne til at sikre deres eget glade kød, desværre, derfor har jeg oprettet en gruppe herinde og på facebook hvor os der slagter kan være i fred for dem der har skyklapper og små sko på.
    jeg lader være med at reklamere med at jeg slagter (da jeg virkelig ikke gider diskutere med folk)


  • #9   21. jun 2014 jeg reklamere heler ikke ligefrem med det men nogle folk ved det da smiley

    må man spørge hvad den gruppe hedder ? smiley


  • #10   21. jun 2014 sender dig lige en invitation til begge smiley


  • #11   21. jun 2014 takker smiley

  • #12   21. jun 2014 Du må også godt sende mig en invitation, Mia :).

  • #13   21. jun 2014 JEg vil også gerne inviteres!
    Slagter ikke selv, men vil gerne prøve det engang (når jeg udvikler nosser nok)!


  • #14   21. jun 2014 Anette: Så skal du da nok til at i gang med nogle mandlige hormoner smiley smiley smiley

  • #15   21. jun 2014 Ork ja, jeg spiser mandligt kønshormon hver morgen på mine havregryn, men indtil videre har det kun givet overskæg! PIS OS'!!

  • #16   21. jun 2014 Ja... Bare vent, snart får du nok også hår på brystet smiley

  • #17   21. jun 2014 Jeg synes slagt er helt iorden.ø jeg er af samme overbevisning som du. Hellere s,agte noget man ved har haft det godt.
    Jeg slagter de dyr jeg ikke mener egner sig til at blive solgt her hos mig, og ja undskyld. Jeg spiser dem med største velbehag.


  • #18   21. jun 2014 Du skal absolut ikke tage det så tungt, jeg har kun hopkaniner, og indrømmer ærligt jeg kæler ikke som sådan med mine kaniner, de sidder i deres bur, kommer i løbegård, bliver trænet og så kommer de ud til stævner. Og indrømmer da ærligt at nogle gange, tænker jeg at det ikke er et lov at ha' de har kontakt når de bliver fodret og kommer ud osv. Thats it. Men de kender ikke til andet, jeg er da ikke i tvivl om at i nogle tilfælde og garanteret oss for det meste så har slagte kaniner det bedre end så mange andre, de har plads og lever et godt liv, mange kæler da også med deres slagtekaniner, mere end så mange andre gør..

    Synes dine kaniner lyder til at ha' nogle rigtig fine forhold. Så lad være med at tænke på hvad alle andre siger!! Så længe du selv gør dit for at dine dyr har det godt og får hvad de behøver, så er den ikke længere!


  • #19   21. jun 2014 Jeg har også fået en del onde ord efter mig fordi jeg har spist hest (lidt hyl fra pigerne på HG). Jeg ved at den hed Radise og var en Haflinger hoppe. Jeg syntes hestekød smager super godt til trods for at jeg selv har både en pony og en part.

    Syntes det er super at du selv avler dine slagtekaniner! Jeg vil til hver en tid foretrække en kanin jeg ved hvor kommer fra i stedet for at købe fra supermarkedet hvor man ikke aner hvad der er hændt med de stakkels kræ i udlandet (vælger kun øko)


  • #20   21. jun 2014 Jeg er også hestepige, og har også spist hest.

  • #21   22. jun 2014 Sådan er det bare.
    Især yngre individer har det med at mene at alt de ikke bryder sig om er forkert


  • #22   22. jun 2014 Ja, Pia. Sådan er mange voksne nu også. Jeg tror ikke det er et alders problem, men jeg vil give dog ret i at mange teenagere er frygtelige med at være efter andre smiley

  • #23   22. jun 2014 Det er rart at se al den opbakning, du har fået. Kaniner har så mange anvendelsesmuligheder og kan give os fornøjelser i så mange henseender. At der er så mange snæversynede mennesker, der kun ser én anvendelsesmulgihed, er beklageligt, og det kræver af og til en bred ryg at læse alle indlæg.

  • #24   22. jun 2014 Ahrenkiels:
    Min oplevelse er at det klart er den yngre generation der er værst.
    Der er også ældre der er gået "full retard", men jeg oplever at der er længere imellem dem, end unge der har så travlt med hvor forfærdeligt store dyremennesker de er, og hvor forfærdeligt det er når man utilsigtet slår en prut i retningen af et sagesløst dyr, der helt klart ender ud med store fysiske og psykiske mén af prutten smiley


  • #25   22. jun 2014 Haha, det er mugligt smiley men som teenage pige, som jeg jo selv er.. Så er et af de der " det ved du ikke fordi du er ung" - argumenter tit det der får provokeret de unge til at opføre sig som om de har haft hovdet oppe i røven. Jeg forsvare på ingen måde de tøser, som jeg tror DU taler om, men bare de ganske almindelige hormonfyldte, dumme teenagetøser som jeg selv smiley

  • #26   22. jun 2014 Jeg tænker nu ikke kun på teenagere smiley der er også en del af typen helt op til omkring de 25. Så er det som om det aftager lidt, og det kun er de hardcore der bliver ved med at hoppe på den der "grædende hjerte" og hvad der ellers kommer af pladser.

    Hvis de bliver ved til omkring 35/40 år, kan man lige så godt give op smiley


  • #27   22. jun 2014 Haha, det kan du have ret i Pia d:

  • #28   22. jun 2014 Vil da også lige springe ind med mine 15 år og sige at der er utrolig mange i min omgangskreds der syntes det er i-så-åh-så-forfærdeligt at jeg har spist hest - heldigvis er det ikke alle.

    Men jeg vil da tusinde gange hellere spise en hestebøf hvor jeg ved at dyret har haft det som blommen i et æg så længe det levede, end jeg vil spise en konvensionel gris (køber altid øko)


  • #29   22. jun 2014 Hehe da var da rart med en positiv debat om dette smiley

    jeg har også fået en lille nusser nu en lille teddy/dv blanding som ikke skal slagtes det er den for lille til smiley men,hold da op hvor er den cute


  • #30   22. jun 2014 Mine hermeliner på 1,1 kg bliver nu spist smiley

  • #31   23. jun 2014 Der kan ik være møj nød på så'n en smiley

  • #32   23. jun 2014 Kød*

  • #33   23. jun 2014 Nej, det er der heller ikke smiley Men det der er, mums det smager godt!

  • #35   27. jun 2014 Tak skal du ha smiley sys også de er pænt store det taget meget plads når der er 9 kaniner smiley

    btw hest smager VIRKELIG! godt smiley


  • #36   28. jun 2014 Der kan jeg kun være helt enig Jannich! hest er simpelthen så lækkert kød - specielt de rigtig gode stykker smiley

  • #39   25. jul 2014 Camilla: Jeg er helt enig, men det er måske lidt at sætte alt ting i kasser - hvad med friland og økologi? smiley

  • #41   30. jul 2014 Tjah... Så er der jo meget der er forkert.
    Hvis man sætter sig ned og sådan rigtig kigger på det, er det meget svært at forsvare noget som helst landbrug, fordi det hele på en eller anden måde har ødelæggende konsekvenser for en lang række dyr.
    Det er bare så nemt at pege fingre af landbrugsdyr. For med grønt skal man selv aktivt gøre noget for at få informationen...


  • #43   31. jul 2014 Syntes faktisk bare det er fedt at der er nogen der vil deres måltider det bedste smiley

    Jeg vil også hellere spise en ko jeg ved der har haaft det godt eller en ko jeg er uvis om hvordan den har haft det smiley


Kommentér på:
kritik af mine kaniner

Annonce