{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Hvordan bliver håret lækkert? {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen SÅ uendelig træt af mit hår!

Det er tørt, livløst, filtret, kruset og alt muligt andet fis!

Jeg har ikke farvet det i omkring tre måneder nu, da den farve jeg farvede med sidst mindede så meget om min egen, men jeg overvejer stærkt at farve det i en mørk varm chokolade brun lige inden min grønlands tur.

Men mit spørgsmål til jer, er;
Hvordan bliver mit hår friskt og lækkert igen?

Jeg skal i hvert fald snart klippes, det er helt sikkert! Men jeg vil gerne have det langt igen. Lige nu er det over skulder længde, det går helt ned til mine bryster dog ikke under. smiley

Jeg vasker mit hår hver anden dag, kan det holde en dag mere gør jeg det. Jeg bruger bare det min mor køber som for det meste er til farvet og slidt hår fra Swarskopf *Staves*.
Derefter bruger jeg olie, lige nu bruger jeg en fra Syoss.

Jeg har det sjældent sat op, heller ikke om natten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan bliver håret lækkert?
  • #2   10. okt 2013 Det må gerne vaskes hver dag..

    Det bliver mit..

    Vent til sommer, og så få dig en helt korthåret frisure, så håret starter fra en frisk..

    Du kan også gøre det nu, men med vinter og kulde er det nu rart med mere hår på hovedet smiley


  • #3   10. okt 2013 Skift evt. shampoo det kan også gøre en del smiley

  • #4   10. okt 2013 Klip det af, og lad det vokse ud på ny:) Det er virkelig genialt:) Min veninde har gjort det, fordi hun har glattet og proppet så meget hårlak og alt muligt i håret. Nu det af,og nu venter hun til det er vokset sig pænt og fint ud igen!:D

  • #5   10. okt 2013 Lad lige netop vær med at gå i bad hver dag, det får du tørt hår af, og skæl af.
    Brug hårkur, og masser af balsam og lad virke i 5 minutter og skyl ud.


  • #6   10. okt 2013 Frederikke - Det er en myte, ens hår bliver ikke tørt af at komme i bad hver dag smiley Mit hår er ikke tørt og bliver vasket med sæbe hver dag..

    Men jeg bruger ikke alle mulige produkter, krøllejern eller glattejern i håret..


  • #7   10. okt 2013 Nej håret bliver slidt og livløst af at blive vasket hver dag, det er bedst hvis det bliver vasket hver tredje dag :D.

    Jeg skifter shampoo og balsam rigtig meget. Syoss fungere bedst i mit hår.

    Åh jeg klippede det helt kort for tre år siden cirka, og det gør jeg aldrig igen! smiley


  • #9   10. okt 2013 Cille - Igne, det er en myte smiley Hvis dit hår bliver tørt af at blive vasket bruger du en forkert shampoo

  • #10   10. okt 2013 argan olie er godt, bare et par dråber varmet i håndfladerne og så fordele det i hele håret med fingerspidserne. Man kan også bruge kokossmør som en hårkur. Det fåes i økoafdelingen i supermarkedet. gnatte håret ind i det om aftenen og sove med en løs badehætte på og så vaske hår om morgenen, håret bliver totalt lækkert... men det tager tid så det er nok bedst i weekenden at tage sådan en kur;) og man behøver ikke bruge det hver gang, bare en gang om ugen som en hårkur i starten og sjældnere efterhånden som håret er mættet indeni. Man kan også tage det endnu billigere alternativ og købe en dåse kokosmælk (ikke den fedtfattige) til en tier koster den billigeste jeg kender og så tager alt det fede der ligger øverst og bruge, kan gemmes et stykke tid i køleskabet.
    Jeg bruger argan olie til min ældste, min yngste og mig selv fordi vi har krøller og tendens til tør og ru hår og hovedbund, håret bliver totalt lækkert. Min mellemste har ikke så tørt hår og hendes er i øvrigt glat, hun kan nøjes med lidt alm balsam en gang om ugen. alm balsam giver jeg generelt ikke meget for hvis man har tendens til tørt hår, det skal bruges HVER gang for at have en effekt, så er en lille flaske argan olie faktisk billigere for det er drøj i brug. Jeg bruge måske hvad der svarer til en tsk fuld om måneden og jeg har hår ned til livet... når det er vådt, når det er tørt bobber krøllerne det op til lidt over halvejs på ryggen kun.


  • #11   10. okt 2013 Vask kun håret når det bliver fedet, 2 gange med shampoo(altså tage i, skylle ud, tage i, skylle ud) og så tager du balsam i spidserene og skyller ud med koldt vand og så skal der ikke vant vand på inden du går ud af badet.

    Når du skal sove, så hav håret i en hestehale.


  • #12   10. okt 2013 ang at vaske hver dag er det ok hvis man bruger en mild shampoo, men nogle mennesker (som mig selv) har altså en hårtype der kræver fedtstof uanset hvad. Jeg prøvede engang at lade være med at vaske mit hår i en periode fordi nogle sagde det var sundt for håret, jeg skyllede det kun hver/hveranden dag grundigt med lunkent vand. Det blev ved med at være knastørt i spidserne men blev mere og mere fedtet i bunden i stedet... så nej jeg vasker hår 3 gange om ugen (gider ikke oftere med den længde) og bruger så olie i spidserne...


  • #13   10. okt 2013 Jeg synes faktisk ikke den Argan Oil hårkur jeg har lige nu, er særlig god.. smiley
    Men det kunne være jeg skulle prøve dit alternativ Susan! Det lyder i hvert fald super godt..

    Jeg skal bare have købt ind til det inden jeg smutter til Grønland, for der er luften jo endnu koldere og hvis der er noget jeg ikke gider, så er det elektrisk hår!


  • #14   10. okt 2013 Lillefod: en eleastik i nakken får nemmere håret til at knække hvis du ligger på den end hvis du lavet en fletning og sætter en blød frotteelastik i spidsen i stedet, sover selv med flettet hår næsten hver nat.

  • #15   10. okt 2013 balsam giver mig elektrisk hår, det gør olien ikke;)

  • #16   10. okt 2013 Hår kur.
    Og det der olie som Susan skriver om smiley


  • #17   10. okt 2013 Nu er jeg født i Indien.
    Jeg ved Isobel har haft det herinde før.

    Kokosolie. Har du ikke altid undret dig over, hvordan Indisk hår kan være så flot og skinnende?
    De bruger kokosolie:)


  • #18   10. okt 2013 Altså bare olien i kokossen, eller også alt det der kokosmasse?

  • #19   10. okt 2013 Kokosolie - kun kokosolien.
    Som er noget hårdt stads der skal i mikro:)


    Gnid det i din hovedbund, i 30min - bagefter resten af dit hår og så gå iseng med det.
    Næste morgen, FØR noget som helst vand rør dit hår putter du shampoo i(Olie er imumt overfor vand, og dit hår bliver oliet hvis ikke der er shampoo i først.):)


  • #21   10. okt 2013 Hjemmelavet hårkur bestående af

    1 æg
    1 dl rapsolie

    Bland det, smid i håret og lad det sidde 15 min. og skyl grundigt.
    Jeg brugte selv den hårkur da jeg gik fra sort til (næsten) blond, og mit hår er sundt nu, og næsten sin originale farve igen smiley


  • #22   10. okt 2013 Jeg døjer en del med slidte spidser, hvilket jeg har på fornemmelsen er fordi jeg tager alt for varme bade, altså at min hår ikke kan klare varmen smiley

Kommentér på:
Hvordan bliver håret lækkert?

Annonce