{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

At miste ens bedste veninde. {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Jeg undskylder lige på forhånd, men jeg har bare brug for at komme ud med dette.

Altså, jeg har haft en rigtig god veninde i lang tid. Hun hedder Daniella, og vi hang bare sammen. Vi lærte hinanden at kende på rideskolen, hvor vi red sammen. Jeg har aldrig følt sådan for en veninde før. Vi passede bare sammen på alle måder. Og så havde vi det altid sjovt. Men pludselig gik det galt...

Daniella fik sin egen pony... Og blev pludselig... Sådan en forkælet tøs, hvor alt bare ikke var godt nok. Og så var jeg bare hellere ikke 'god nok' længere. Hun blev bedste venner med en anden pige, der hedder Sara. Og ja, Daniella gik hen og blev snobbet. Daniella fik nærmest en ny hest hver 4. måned, og gik hen og blev en meget utaknemlig pige. Alle pigerne på rideskolen turde ikke at sige hende imod, fordi hun havde så meget magt. Jeg kunne ikke længere kende Daniella, og indså at jeg havde mistet hende.

Så en dag, da jeg kom ned på rideskolen, havde Daniella lavet sådan en 'pige gruppe' hvor alle var med. Undtagen mig. Hun bagtalte mig til alle, hvilket gjorde mig meget ked af det.

Pludselig blev det så slemt, at det var direkte mobning. Jeg turde ikke længere at gå på rideskolen mere, og jeg har derfor flyttet til en ny rideklub.

Idag fandt jeg så min gamle mobil. Bare for sjovs skyld ville jeg lige oplade den, og se alle de gamle billeder jeg har liggende. Og der fandt jeg så en masse billeder af mig og Daniella. Jeg blev så ked af det da jeg så det. Jeg savner virkelig de gode gamle dage..

Og nej, jeg søger ikke melidenhed. Jeg har bare brug for at komme ud med det.

Det er mig og Daniella, på billedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At miste ens bedste veninde.
  • #1   15. jul 2013 Det var gode tider.

    profilbillede
  • #4   15. jul 2013 Jeg kan se du ikke er så gammel.

    Det er helt normalt at ens vennekreds bliver anderledes i din alder smiley Man vokser ganske enkelt fra hinanden smiley


  • #5   15. jul 2013 Det sker...
    Nogle folk, når de maerker rigdom el./og forkaelelse kan de blive blaest vaek, fordi de måske ikke var vant til det og ikke kan se graensen..
    Jeg kan selv maerke en smule på mig selv, når jeg er oppe i Finland hvor de svoemmer i penge bliver jeg blaendet af det, da jeg normalt er vant til at spare hver oere vi kan i Danmark- Dog lader jeg det ikke aendre på mig.

    Jeg håber du finder en dejligt veninde, som netop taenker du er god nok. smiley Når ens venner aendre sig eller ikke taenker man er god nok goer det ondt- som netop er det du har foelt..



  • #6   15. jul 2013 Jeg havde også en bedste veninde en gang, som jeg bare kunne alt med, uanset hvad vi foreslog der skulle laves var vi bare med på hinandens idéer, og vi var bare sammen nærmest dagligt, og havde det skide sjovt.. vi var på ferie sammen, flere ture sammen, og havde de samme interesser..

    Hun blev smidt ud af den skole hun gik på (en ren misforståelse fra lærerens side, så hun var ikke "uartig") og hun kom så på en anden skole, hvor hun blev venner med de "forkerte", de tog stoffer, drak dagligt, og stjal.. Hun begyndte også at drikke sammen med dem i weekenderne, og nogle gange var hun også med på deres ikke så fede idéer, som er stjæle cykler, smadre andre folks postkasser og haver..
    Men vi var stadig bedste veninder, og når hun var sammen med mig var hun bare som hun plejede..

    Så kom hun på efterskole, og igen kom hun i forkert selvskab, og hun begyndte selv at tage stoffer, på efterskolen, og når hun så var skæv, ringede hun til mig og var bare mega belastende, hun lavede nærmest telefonfis med mig.. Når hun så ikke var skæv, vil hun slet ikke snakke til mig.. Og til sidst orkede jeg det bare ikke mere, og sagde til hende jeg ikke gad være veninder med hende hvis hun ikke snart tog sig sammen..
    Hun blev rigtig sur, og ja vi snakker ikke sammen længere.. I en lang periode skrev vi ind i mellem på msn, men vores forældre vil ikke have vi snakkede sammen, og ja det er 2 år siden jeg sidst hørte fra hende..

    Jeg savner rigtig meget vores venskab fra før hun kom ud i noget møg, og tænker ofte på det.. Men ja sådan noget sker..

    Jeg har en rigtig god veninde nu, ikke noget der bliver helt det samme, men hun er der når jeg har brug for hende, og vi har det altid hyggeligt i hinandens selvskab.. Og hendes kæreste er min bedste ven, og min kæreste er hendes, og ja, vores kæreste er også bedste venner..

    Her min gamle veninde og jeg (det er mig i lilla, med brunt hår)


    profilbillede
  • #7   15. jul 2013 Tak for jeres svare allesammen :')

    Susse: Sikke en historie med din gamle veninde. Synd at hun kom ud i sådan noget skidt smiley


  • #8   15. jul 2013 Selina: (elsker dit navn) - Ja det var ikke rart at det var den måde man sådan afsluttede et venskab på, hun var en helt fantastisk pige, hun så intet ondt i andre, og hun dømte aldrig nogen, hun var ligeglad med hvilket tøj hendes veninder gik i, og om de var tykke eller tynde.. Hun var desværre også lidt naiv, og det var nok derfor hun kom ud i alt det rod..

    Hendes mor var også helt fantastisk, desværre mødte hun altid de forkerte mænd..


  • #10   15. jul 2013 Min eneste veninde er lige flyttet permanent til New Zealand... smiley

  • #12   15. jul 2013 Faktisk vil hun slet ikke flytte.. Så det var også en nedtur for hende smiley

  • #13   15. jul 2013 Katrine: Ej hvor trist.. Så kan man bare ikke lige tage tog/bus for at besøge hende smiley

  • #15   15. jul 2013 Susse - Og problemet er at der pt er 10 timers forskel, (Grundet vinter- og sommertid) Så det er ret så besværligt med Skype, fordi hun er i skole når jeg er færdig med aftensmad og har tid til at Skype..

  • #16   15. jul 2013 Det er godt nok trist. Det er virkelig ærgerligt når en man har haft det så godt med bliver som en fremmed for en. Jeg havde engang en bedste veninde, som jeg har kendt siden vuggestuen. Vi hang virkelig sammen og vi var helt sikre på at vi altid skulle være bedste veninder.
    I 2-3. klasse blev jeg syg, og jeg var stort set ikke i skole, hvilket jo gjorde at hun ikke rigtig havde nogen. Så hun begyndte at være sammen med de meget snobbede piger i min klasse. Min klasse har været ét stort kaos siden de helt små klasser, så der var mange grupper. Hun begyndte at blive virkelig snobbet, og hun bagtalte også mig og sagde at jeg "overdrev min sygdom"...
    Jeg fandt så ud af at hun havde sagt at hun var ligeglad med mig, når nu jeg alligevel ikke kom i skole. Så hende og resten af pigerne i klassen besluttede sig for at vende mig ryggen. Fordi at jeg var syg. Jeg forstår det ikke, og jeg er heldigvis kommet væk fra den klasse nu.
    Og jeg har fået en ny rigtig god veninde smiley Men jeg savner stadig min veninde, som den hun var engang, og alle de ting vi lavede sammen.


  • #17   15. jul 2013 Katrine: Ej hvor er det bare træls! sikke et savn du må have?

  • #18   15. jul 2013 Susse - Ja.. Men jeg tror ikke på det, det er åbenbart ikke gået op for mig at hun er taget afsted. Jeg tror åbenbart stadig at hun vil komme tilbage efter sommerferien, jeg kan ikke indse at jeg ikke kommer til at kramme hende igen smiley

  • #19   15. jul 2013 Nej det må også være svært..

  • #20   15. jul 2013 smiley

  • #21   16. jul 2013 Susse: Mange tak, og ilm smiley

    Willems: Fedt at i har været sammen i så mange år!:-)

    Celina: Ej, hvor ærgeligt smiley

    Katrine: Ja, kan godt se at det er noget lort, at din veninde er flyttet så langt væk smiley


Kommentér på:
At miste ens bedste veninde.

Annonce