{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Ved ikke helt hvad jeg skal mene... {{forumTopicSubject}}

Sagen, er at min svigerinde (som jeg ikke er gode venner med) og hendes barn har anskaffet sig to kaniner (en han og en hun) Planen er at disse to kaniner skal stå i et hus på deres terrasse (jeg ved ikke om hun mener i samme bur)

Det der især tricker mig, er at de er lige kommet af med deres katte fordi de ikke ville sterilisere dem eller vaccinere mod noget, kattene "hærgede" meget fordi de ville have opmærksomhed/ville ud...

Deres fisk skal de af med fordi akvariet er ved at gå i stykker (for man kan jo ikke finde et nyt...)

Jeg frygter lidt at kaninerne enten får lov til at formere sig uendeligt eller kommer til at ende med at sidde i deres bur(e) når datteren ikke synes de er sjove mere..

Moren har hele tiden været efter os, om vi ikke skulle have unger på vores kaniner - hvilket vi ikke skal.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved ikke helt hvad jeg skal mene...
  • jacob S
    jacob S Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #1   1. jul 2013 ja. lyder ikke skide godt, der er nogen, der ikke burde have dyr, det er bare svært at gøre noget ved, hvis de ikke selv kan se det.

  • #2   1. jul 2013 Der er ikke så meget man kan gøre. Desværre sælger dyrehandlere til alle smiley

    Min søsters svigerinde købte en hund og gav den til sine forældre efter en måned. Så købte hun skildpadder dem tog hendes forældre fra hende. Så købte hun fisk dem tog min søsters mand fra hende. Hun gave dem ikke mad eller skiftede dere vand. Hun har et barn på 1,5 år min søster er ved at lære barnet at sidde selv og laver baby gymnastik med den.
    Kvinden er midt i 30'erne.


  • #3   1. jul 2013 Jeg regner med når jeg næste gang er der så forhøre mig hvordan og hvor ledes mht kaninerne. De andre dyr kan jeg desværre ikke gøre noget for smiley

    Heldigvis er kattene da kommet til et bedre hjem!

    Hvis hun regner med at kaninerne skal være i samme bur vil jeg gøre hvad jeg kan for at tale hende fra det.
    Og hvis deres (kaninernes) hus skal stå ude året rundt vil jeg få hende til at sørge for det er trækfrit.
    Og sørge for at fortælle hende at dyrenes foder ikke skal være for fedtholdigt.

    Håber hun vil høre



  • #4   1. jul 2013 Ja det er nok det bedste du kan gøre, belær hende så godt du kan smiley

  • #5   2. jul 2013 susse: nogle gange gør man barnet en bjørnetjeneste ved at "klat-hjælpe", håber myndighederne er indblandet i den sag...

  • #6   2. jul 2013 Susan: det ved jeg intet om smiley

  • #7   2. jul 2013 Bare et eksempel på nutidens "brug - og smid væk - kultur".

    Jørgen


  • #8   2. jul 2013 Jørgen: Du har desværre ret..


  • #9   2. jul 2013 Dét kender jeg alt for godt. Børn som får kaniner, som om det skulle være et stykke legetøj. Desværre, bliver legetøjet kedeligt, når kanin ikke længere er en lille nuttet unge... Nogle gange tænker jeg, at det burde blive lidt 'sværere' at få kæledyr her i Danmark. For lige nu, er det alt for nemt.

    Det er bare at gå ind i en dyrehandler, pege på et dyr, og smutte hjem med den.
    Alle kan købe dyr. Og sådan burde det faktisk ikke være.

    Dyr bliver set som 'ting'
    Folk fatter ikke, at der er forskel på, at gå ud og købe to kaniner, og så at gå ud og købe en ny lampe...

    Men jeg synes, du skulle prøve at fortælle dem lidt om kaniner. Og råde dem til at kaninerne skal gå hver for sig. Det er i hvert fald det bedste du kan gøre smiley


  • #10   2. jul 2013 Min mening: dyrehandlere burde ikke have dyr. Overlad det til opdrættere.

  • #11   2. jul 2013 det er jo ikke bare et eks på nutidens brug og smid væk her.... det er da tydeligt moderen (og måske faderen, hvis der er en sådan?) har en diagnose af en eller anden slags siden deres barn på 1½ ikke engang har lært at sidde op... man ser det på russiske børnehjem den dag i dag at børn der bliver understimuleret bliver i babystadiet meget længere og ikke udvikler sig normalt...

  • #12   2. jul 2013 Susan: tror Jørgen svare på TS indlæg?

  • #13   2. jul 2013 susse: kan godt være, det er lidt svært at se. Beklager hvis jeg misforstod.

  • #14   2. jul 2013 Jørgens svar kan bruges på mange.

    Min svigerinde har ingen mand (endnu, måske en der snart flytter ind)
    Mener at det var pigebarnet (datteren), som ville have kat, men derfor er det stadig morens ansvar.

    Og jeg skal nok tage en snak med hende


Kommentér på:
Ved ikke helt hvad jeg skal mene...

Annonce