{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Kaninpiller? {{forumTopicSubject}}

Hej GG'ere smiley
Jeg har lige et par spørgsmål ang. Kaninpiller...

1) Der findes jo mange forskellige mærker, når det gælder kanin foder. Men er der egenligt nogle kanin piller der er sundere end andre??
-Hvis ja. Hvilket mærke vil i så anbefale?

2) Er der egenligt alt det næring de har brug for i pillerne. Eller skal der blandes andet i??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninpiller?
  • #1   26. apr 2013 Okay smiley altså almindelig havregryn?

  • #3   26. apr 2013 Okay smiley Tak for svarene smiley

  • #6   27. apr 2013 Indholdsmæssig er der ikke forskel på grove og fine havregryn

    Nej forskellige mærker kaninpiller indeholder ikke det samme.


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #7   27. apr 2013 Ernæringsmæssigt og indholdsmæsdigt kan der være stor forske fral produkt til produkt.

    Ofte er det sådan at de billige af slagsen, er lavet til slagteriproduktionen, og hvor hele ideen er at man skal kunne fede kaninerne op så hurtigt og billigt som muligt. Der er dog mange kødproducenter, som i dag ikke følger denne recept. Men det ses dog stadig mange steder i udlandet. Derfor vil Et sådan produkt, ofte have et højt energi indhold (fedt, protein og kulhydrater). Så denne type form for kaninpiller, er ikke nødvendigvis det bedst valg til ens kæle og hoppekaniner, men man kan nu sagtens bruge det, bare man er opmærsom på at man ikke fodre med nær så meget, som man ville kunne med et lettere produkt.

    De dyre af slagsen, er ofte designet til et andet formål, nemlig hobby, små produktioner og til kæledyr og kan derfor ofte have et betragteligt laver energi indhold. Du ser yderst sjællent et sådan produkt have 4-6% fedt og over 16% protein. Deres niveau ligger ofte fra 2,5% til 3% Råfedt og fra 12-16% råprotein. Nogle enkelte har så lidt som 1,4% fedt og 11% råprotein, hvilket er langt tætter på det naturlige fodder som kaniner ville have tilgang til.

    Helt generelt bør man gå efter det sundeste valg, som ens økonomi og vilje tillader. Der er dog ingen større grund til at købe de absolut dyreste produkter såsom Bunny, Genesis og Oxbow, da du også her betaler en hel del ekstra for navnet og posen og det er på ingen måder bedre end billigere alternativer.

    Så i sidste ende er det lidt et personligt valg.


  • #8   27. apr 2013 Jeg bruger Møllerens Kaninguf, som er rene piller.
    Og sælger også af dem.

    Og mine lever fint på det.
    Selvfølgelig med hø og alt mulig andet tilbehør.


  • #9   27. apr 2013 Det vigtigste er, at man gør sig klart, kaninpiller og andet kraftfoder kun er TILSKUD -
    og forsøg på at gøre kraftfoder til et fuldfoder kun er p.g.a. kaninejeres dovenskab.

    Vilde kaniner har ingen adgang til kraftfoder.

    Anvendt rigtigt kan jeg ikke se anden forskel på blandingerne end den forskel i hastighed, hvormed bankkontoen tømmes.

    Jørgen


Kommentér på:
Kaninpiller?

Annonce