{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Dybt forarget over annonce! {{forumTopicSubject}}

Har lige set en annonce herinde, som jeg bare slet intet fatter af..


Det er en pige der skal af med sit marsvin, fordi hun nu hellere vil have en kaninunge (det står der i annoncen!).
Marsvinet står beskrevet som værende fed, sky og direkte aggressiv - sådan tolker jeg det i hvert fald, da der står at den bider en del, og der skal s*tme meget til at et marsvin bider..

MEN - pigen vil have flere hundrede kroner for marsvinet, og vil først gå af med det når hendes skolesommerferie er slut.

Nej hvor jeg dog bare ikke fatter den "brug og smid væk"-mentalitet, og fatter ved gud ikke at forældrene giver lov til det.

Lig et surt opstød herfra, og et håb om at annoncens ejer ser den her tråd og får øjnene op for at holde dyr på en ansvarlig måde!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dybt forarget over annonce!
  • #1   9. jun 2010 føj sådan skal dyr bare ikke behandles

  • #2   9. jun 2010 den slags kan jeg virkelig heller ikke klare,
    så må man tænke sig om før man anskaffer sig dyret.


  • #3   9. jun 2010 men det er jo et glimragende eksempel på hvorfor børn ikke skal have dyr, hvis ikke forældrene er 100% inde over.

  • #4   9. jun 2010 Sweet Leafs Opdræt :
    Præcis! Og der står formuleret i annoncen, at forældrene gerne vil lade hende få en kaninunge, men kun hvis hun skiller sig af med marsvinet.
    Så kan man jo diskutere hvem der er mest uansvarlig...


  • #5   9. jun 2010 (og dén diskution ville for mit vedkomne ikke blive så lang!)

  • #6   9. jun 2010 som fodnote.. så er 'normalprisen' for sådan et marsvin på 100-150kr... så der er jo reelt ik nogen 'rabat' på buret, når det som nyt har kostet 300kr.
    Det er ikke ligefrem ugens tilbud *G*


  • #7   9. jun 2010 heller ik nogen lang diskussion fra min side af.
    Der hvor jeg kommer fra, der hedder det at er man som voksen ikke villig til at tage det FULDE ansvar for børnenes dyr - så skal man ikke lade dem have dyr.


  • #8   9. jun 2010 Kunne ikke være mere enig smiley

    Og nej, jeg synes heller ikke det er noget særligt fantastisk tilbud smiley Hun skal da bare sige ja tak hvis der er en der tilbyder at give den et godt og blivende hjem. Forstår ikke hvorfor der skal sættes kroner og ører på alting..


  • #9   9. jun 2010 Tænkte det samme da jeg læste den for nogle dage siden..
    Folk burde lære deres børn, at dyr ikke bare er legetøj der kan skiftes ud!
    Når man køber et dyr tager man fanme det ansvar der hører med!..
    Kender MANGE personer der er lige sådan, desværre...
    F.eks. min nabo, deres datter sagde "Mor må jeg få en kanin?" "Ja skat", "Mor jeg vil hellere have et marsvin, må jeg få sådan et?" "Ja da skat, men så skal du af med kaninen" *Kaninen sælges og hun får et marsvin*, "Far må jeg få en kat?" "Ja da, men så må du sælge marsvinet" *Marsvinet sælges, og kat købes*, "Mor må jeg få en hund" "Ja da", *hunden købes, og katten aflives*!..
    Det gør mig sgu sur sådan noget! Det er sgu aldrig være dyrets skyld, at nogle respekt og ansvarsløse personer køber dem! Ergo skal det ikke gå ud over dyrene!..

    Mvh.


  • #10   9. jun 2010 * Natascha *:

    Jeg er ærlig talt ligeglad om X er ærlig eller ej i denne situation.. Man sælger ikke bare sit kæledyr, pga. man lige pludselig vil have et andet!
    Jeg vil IKKE anklage X, da jeg ikke har hørt en bedre udtalelse fra X selv, men taler blot generelt og om den slags personer der skifter dyr bare fordi de hellere vil have en ny..


  • #11   9. jun 2010 Bare fordi det står i annoncen behøver det ikke være det som forældrene har sagt..

    Det kan være de har sagt at hun må få en kanin unge når marsvinet ikke er her mere, som i død af alderdom (eller sygdom) og så har pigebarnet misforstået det..

    Det er ikke engang sikkert forældrene ved hun har annoncen..

    Derfor er det altid en god ide at bede om et nummer til en forældre når man vil handle med børn, jeg har tit oplevet at barnet har misforstået forældren og forældreren ikke har anet hvad barnet lavede


  • #12   9. jun 2010 Natascha - det jeg har ondt i "måsen" over, er ikke at jeg synes det er synd for marsvinet - den skal nok få det godt et andet sted.
    Men som sagt, så er det den der "brug og smid væk" mentalitet som jeg har ondt i måsen over smiley som du så fint siger det selv.
    Synes det er en helt, helt forkert tilgangsvinkel at have til dyr!


  • #13   9. jun 2010 Line M - Jeg kan ikke se det er synd for den

    1: Marsvin er flokdyr og ud fra hvad du fortæller lyder det til den går selv = den får forhåbenligt et nyt hjem hovr de har mere end 1

    2: Uønskede dyr bliver tit og ofte ikke passet lige så godt som ønskede dyr

    Og så aner du jo ikke hvad forældrene har sagt, så syntes det er lidt langt ude at hentyde til de ikke er ansvarlige når du ikke kender historien bag


  • #14   9. jun 2010 Tanja - det har du ret i, sorry. Jeg antager hvad forældrene gør og ikke gør, uden at vide noget om det - det burde jeg selvfølgelig ikke. Jeg konkluderede bare, at hvad pigen skrev var rigtigt, men som du selv siger, er det jo ikke sikkert - og ja, hvis den går alene, så er det da synd for den.


  • #15   9. jun 2010 Natascha - nej, jeg fatter ved gud ikke din måde at have dyr på, jeg synes det er mangel på respekt for det at have ansvar for et andet liv.
    Jeg synes det er dybt uansvarligt, dybt respektløs og fuldkommen irrationelt - hvis det var det du gerne ville høre.


  • #16   9. jun 2010 jeg syns det er lidt langt ude at hun bare får en kanin unge... hvad så når "den ikke er sjov mere".. hva så??? skal den så bare sidde for sig selv og sælges når hun finder ud af at hun vil have et hamster??? det er bare så forkert efter min mening...

  • #17   9. jun 2010 bare lige en indskydelse til det med at " der skal sa*me meget til før et marsvin bider.."

    det kommer da helt an på marsvinet.. jeg har 2 og den ene gør ik noget som helst fortræd og finder sig villigt i meget..
    hvorimod den anden bider fra sig for et godt ord.. og hun fejler ikke noget..

    har haft marsvin før dem her og er dyrepasser så er ikke helt uvidende smiley


  • #18   9. jun 2010 Jeg synes det er bedre at hun prøver at finde en anden ejer til det end at hun bare 'smider det ud.' Jeg arbejder på en legeplads hvor vi har kaniner og vi oplever desværre RIGTIG tit at folk dumper deres brugte kæledyr i vores løbegårde eller efterlader dem i et bur udenfor. Et godt eksempel er marsvinet Kræ der er oprettet i min profil.

  • #19   9. jun 2010 * Natascha *:

    Jeg hidser mig ikke op over omtalte annoncen, da jeg som sagt ikke kender historien bag.
    Men jeg må indrømme at jeg bliver meget gal og ked af det, når jeg ser folk der som sagt bare "smider dyr ud"/sælger dem/afliver dem, grundet de ikke er interessante længere.. Det er et at man sælger sit dyr, fordi et eller andet kommer i vejen, eller man bare ikke synes man kan give dyret den kærlighed og opmærksomhed det kræver mere, men andet er at man sælger dyr, for så bare at købe et nyt, fordi det nu ser mere interessant/nuttet/sjovt ud..

    Og ang. hvad du skriver til Line, uanset hvad skal man da lære at tage ansvar for et levende væsen når man vælger at få dyr, det gælder da alle aldre! Jo tidligere man lærer det jo bedre..

    Mvh.


  • #20   9. jun 2010 Nu er det jo mest børn der er herinde.
    Og nu hvor det er børn kan det ligeså godt være forældrenes beslutning i fælleskab at måske er det bedre med en kanin unge.




  • #21   9. jun 2010 Sorte Perler. - man må ikke linke

  • #22   9. jun 2010 jeg synes virkelig heller ikke det er måden man behandler dyr! Jeg fik et marsvin af en bekendt fordi hun heller ikke gad den længere, jeg tog imod marsvinget på trods af at jeg ikke bryder mig synderligt meget om marsvin, men hellere han skulle være hos mig end bare sidde i et bur og blive glemt. Han er desværre død nu, han døde af alderdom efter et godt liv:)

  • #23   10. jun 2010 Jeg vil give jer helt ret, det er virkelig forkert at have dyr på den måde. Der er mange annoncer herinde, hvor man virkelig bliver forarget over folkene der skriver dem. Bla. læste jeg en annonce fra en pige der bare skulle af med sin kanin ellers blev den aflivet, da hun ikke havde tid til den. Da jeg så kiggede hendes profil igennem havde hun også en søgeannonce hvor hun søgte en kanin. Det er virkelig til at kaste op over. håber virkelig forældrene til disse børn er mere fornuftige og får deres børn til at forstå at når man anskaffer sig et dyr har man ansvaret for det. Sådan er jeg da blevet opdraget, og alle de kæledyr jeg havde som barn, blev hos os til de ikke var længere.

  • #24   10. jun 2010 jeg ville hvertfal ikke være den der sælger den kanin unge hun så skal have istedet.

  • #25   10. jun 2010 Har også lige læst annoncen!
    Puha! ..
    Jeg vil ikke sælge hende nogle levende dyr!


Kommentér på:
Dybt forarget over annonce!

Annonce