{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.779 visninger | Oprettet:

Hvor går grænsen for dyremishandling? {{forumTopicSubject}}

Jeg var virkelig tæt på at græde igår.. Min mor delte dette på facebook, og det burde simpelthen forbydes!!

I Kina bliver disse små skildpadder solgt som souveniers på åben gade. De kan købes for 5,- RMB hvilket er kinesiske penge. Skildpadderne er stadig i live og dør en langsom og stille død. Når de bliver købt på den kinesiske gade kan de holde sig i live i den lille plastic pose i op til 1- 3 måneder. DET HER ER UACCEPTABELT! SYNES GODT OM HVIS DU ER MED MIG, Det kan godt være at det ikke direkte hjælper, men det gør så flere folk får viden omkring dette og vi ikke bare GØR INGENTING!

(direkte kopieret fra FB)

Jeg ved godt, det er i Kina, men mon ikke det kan stoppes alligevel? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor går grænsen for dyremishandling?
  • #1   31. jan 2013 Det er forfærdeligt smiley

  • #2   31. jan 2013 smiley

  • #3   31. jan 2013 Hvis jeg kommer til Kina vil jeg købe en hel masse af dem og klippe posen op smiley

  • #4   31. jan 2013 Det har været oppe på facebook i et stykke tid nu, og håber virkelig der er sket noget! For det er bare ikke okay! De brude prøve det selv!

  • #5   31. jan 2013 Det tænkte jeg også på, men jeg vil hellere stjæle dem, jeg vil ikke støtte dyremishandlere!!

  • #6   31. jan 2013 Det er så forfærdeligt. At folk kan udsætte levende dyr for den slags er slet ikke til at fatte, og hvad der er mere grotesk er at der rent faktisk er folk der køber dem, hvilket indirekte gør det legalt at gøre det.

  • #7   31. jan 2013 Er det iorden hvis jeg deler den på hg?

  • #8   31. jan 2013 Selvfølgelig

  • #9   31. jan 2013 Tak

  • #10   31. jan 2013 Så lidt, det er jo med at få det spredt smiley

  • #11   31. jan 2013 Så er det lavet smiley

  • #12   31. jan 2013 Godt smiley


  • #13   31. jan 2013 Må jeg også sprede det på andre hjemmesider?

    For jeg har gjordt det på wendy.dk da mine bedste urler smiley


  • #14   31. jan 2013 Du spreder det bare, alt hvad du vil smiley

  • #15   31. jan 2013 Fint

  • #16   31. jan 2013 Føj!!!! Tænk der findes sådan nogle mennesker!?? Bliver så gal vær gang jeg ser den slags!!!:-( smiley

  • #17   31. jan 2013 stakkels dyr smiley

  • #18   31. jan 2013 Hellere stjæle dem end at købe dem, for Guds skyld ikke støtte dyremishandlerne!
    Det er så forfærdeligt!:-(


  • #19   31. jan 2013 Fy for pokker. De mennesker skulle virkelig have samme tur! Føj.

  • #20   31. jan 2013 Hehe Jeg kan se det for mig: Kinesere der sidder i en mikro plasticpose smiley


    Ej det er vildt sørgeligt at folk gør sådan noget smiley


  • #21   31. jan 2013 Jeg synes virkelig det er forfærdeligt! Har så ondt af de skildpadder! smiley
    Normalt er jeg imod kriminelle og kunne aldrig selv finde på at stjæle, men i det her tilfælde ville jeg hellere end gerne stjæle!
    Kunne finde på at have et akvarie stående klar hjemme, tage på ferie, stjæle 40-50 stk. tage hjem og så putte dem i mit eget akvarie! smiley

    Har så ondt af mishandler dyr, som person elsker jeg at se "dyrepolitiet i ........" på Animal Planet, fordi jeg synes det er fedt at se de gør en indsats, men at se dyrenes tilstand skærer mig i hjertet. Jeg har altid drømt om at arbejde i Houston eks. som dyre politiet og så redde dyr.!


  • #22   31. jan 2013 smiley stakkels dyr da!!

  • #23   31. jan 2013 Tja .. Skildpadderne er desværre ikke de eneste.
    Kina er bare ikke et dyrevenligt sted.


  • #24   31. jan 2013 OBS.: IKKE FOR SARTE SJÆLE !!

    Ja så kan han ædedlme lære det !! - Håber at han havde det MEGET smertefuldt i flere uger efter !!

    http://youtu.be/owm4HiufDiI


  • #25   31. jan 2013 SÅ GODT!!!! Sidder og bliver helt glad smiley Håber han slog sig selv halvt ihjel. Ikke helt. Han fortjener et liv (helst i kørestol eller lign.) hvor han kan tænke over hvor stor en idiot han var. Sker nok ikke, men alligevel. Man har vel lov at håbe smiley

  • #26   31. jan 2013 Syntes han er idiot! og det er mega synd for tyren stadig!

  • #27   31. jan 2013 Tjørn : Ja de sætter pile ting i tyrens ryg indtil den bukker under, og afliver den på en forfærdelig måde jeg ikke har lyst til at fortælle her.

    Vil man vide det kan man skrive en pb til mig.


  • #28   31. jan 2013 I Spanien hiver de tyrene i klunkerne for at gøre den sur så folk kan fryde at tyren kaster rundt med folk..
    Synes det er forfærdeligt at folk synes det er fedt..


  • #29   31. jan 2013 Jeg har set det billede der 1000000 gange før. Men jeg bliver ikke mindre rasende for hver gang, nej tværtimod, jeg bliver endnu mere rasende for hver gang jeg ser det .. smiley

  • #30   31. jan 2013 Så kan han fandme lære det!

  • #31   31. jan 2013 Det er jo så heller ikke helt fair... Hvis tyren vinder kampen og får slået tyrefægteren ihjel, dør tyren alligevel til sidst? Der er altså noget spaniolerer har misforstået omkring fair play...

  • #32   31. jan 2013 jeg har svært ved at tro på der kan være luft nok i den pose til en måned...

  • #33   31. jan 2013 jeg tænker også sådan lidt om det er en hoax ligesom "bonsai kitten"?

  • #34   31. jan 2013 Der findes desværre tusindvis af former for dyremishandling og vanrøgt i verden... man får let den opfattelse, at menneskers grusomhed ikke kender nogen grænser... Det er sørgerligt. smiley

    Produktionsdyr lever under kummerlige forhold med alt for lidt plads og mulighed for at udfolde deres naturlige adfærd, og det samme gør mange kæledyr. Tyre bruges til tyrefægtning, heste bruges til rodeo osv. og påføres smerte med det ene formål at underholde mennesker. Det skærer i hjertet, at mennesker kan finde på at behandle andre levende væsner på den måde. smiley

    For så vidt angår skildpadden i posen, håber jeg af hele mit hjerte, at der er tale om en "practical joke" a la de såkaldte "bonsai-katte", som var meget omdiskuteret for nogle år siden... med god grund, for ligesom konceptet med skildpadden var tanken om at opfostre en killing i en glasbeholder decideret modbydelig.


  • #35   1. feb 2013 Jeg sidder altid med en dårlig smag i munden når jeg ser sådan noget her.
    Vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er i orden, men ofte er reaktionen, at folk skal straffes eller det der er værre.
    Det der med at uddanne folk, er sjældent noget man tænker over. Økonomien i Kina har det bedre end den har haft det i rigtig mange år, men desværre er det de få der nyder godt af det. Der er stadig millionvis af folk der sulter på daglig basis. Afstraffelse er bare ikke en vej frem. Og hvis de har fundet ud af, at de kan hive penge ind på denne måde, ja, så bliver dyrevelfærd sekundært.
    Dvs. at det er dem med pengene der skal stoppe med at købe, men dem der vælger at behandle dyr på denne måde, skal ligeledes uddannes. Man kan se fra andre projekter, at når (især børn) bliver undervist/uddannet i at behandle deres dyr ordentligt (også de vilde dyr), så har det faktisk en gavnlig effekt på sigt, for deres generationer vokser op med et helt andet syn på dyr.
    Men det skal sættes i en relation, så man ikke dømmer dem som forfærdelige mennesker, og fortæller hvordan de til stadighed kan bevare deres kultur, men i højere grad leve i harmoni med dyrene.

    Det eneste man reelt kan gøre noget ved som udlænding, er at lade være med at støtte op om dyreshows af tvivlsom oprindelse og kvalitet, og dyr på gaden man kan få taget billeder sammen med.

    Sidst jeg tjekkede, var tyrefægtning desuden blevet ulovligt i Spanien. Men dem der mener at tyrefægterne får som de fortjener, når de kommer til skade, understreger i den grad min pointe om at man begynder at kamme over.
    Hvordan kan man seriøst sidde og sige at noget er dyremishandling, og samtidig fryde sig over at andre mennesker kommer fysisk til skade, eller endda risikerer at miste livet?
    Er dyreliv pludselig blevet vigtigere end menneskeliv? Burde de ikke i højere grad være lige meget værd?

    Og lige en anden ting, det er ikke kun mennesket der mishandler andre dyr.
    Andre intelligente arter (f.eks. delfiner) er kendt for at udføre totur på andre dyr. Der kom en video frem en gang, med to delfiner (kan ikke huske om det var øresvin), der havde fået fat i et marsvin, og kastede rundt med det. De var ikke hurtige til at slå det stakkels dyr ihjel, og man kunne høre marsvinet skrige hjerteskærende mens delfinerne "legede" med det. Der var ingen grund til at slå marsvinet ihjel, da delfiner ikke spiser dem, og de ikke er umiddelbart fjender. Eneste grund kunne evt. være at det er en konkurrent mht. føde, men der er stadig ingen logisk grund til at trække pinen ud.

    Jeg sidder så også lidt og tænker bonsai kat.
    Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan et dyr, der er dybt afhængig af ilt fra luften, kan overleve i op til 3 mdr, i sådan en lille beholder.
    Det er naturligvis muligt det er noget dvaletilstand, men så skal den stadig bruge ilt, og sådan lige umiddelbart ligner det ikke at der er noget som helst luft i den der plast beholder.


  • #37   1. feb 2013 Pia, du har selvfølgelig ret. I tilfældet med skildpadden skal der uddannelse til... og så er det selvfølgelig også et spørgsmål om, at folk skal lade være med at købe de små skildpadder i poser (forudsat det er ægte og ikke ligesom bonsai-kattene).

    Men derfor kan jeg nu stadig godt - i et primitivt øjeblik - få lyst til at gøre noget særdeles grimt ved mennesker, som mishandler dyr.



  • #38   1. feb 2013 Jeg vil ikke mene, det er forkert, at synes, det er en smule fedt, når tyrefægteren kommer til skade... Det er ikke fordi dyr er vigtigere end mennesker (Det vil jeg i nogen tilfælde mene, men det er så bare mig) Men helt ærligt? Han går ind til en vild tyr og kaster spyd på den? be'r han ikke selv om det? Han er 100% selv skyld i det.
    Det er en totalt syg hobby. Jeg er virkelig glad, hvis det er blevet ulovligt.


  • #40   1. feb 2013 Det er nemlig det.
    Der er store kulturforskelle verdenen over. Vi gør sikkert også ting, andre synes er dybt forkastelig..

    Men det er da endnu mere foruroligende, at man sidder og fryder sig over andres ulykke, når man ikke engang har gjort sig den ulejlighed, lige at sætte sig ind i tingene (jeg kan så slet ikke forstå hvordan man har formået at gå glip af hele tyrefægter debatten, der raserede internationalt, for et par år siden).

    Der kan også argumenteres for at ridning er en "totalt syg" hobby. For heste er ikke lavet til at bære rundt på mennesker. Det er muligt de kan holde til det, men det er da på ingen måde naturligt. Men sådan noget må man ikke sætte spørgsmålstegn ved. Nej puha, det er jo noget vi gør, og vi er jo kulturelt overlegne, så vi ved bedst. (ironi kan forekomme)

    Dyrevelfærd er også et spørgsmål om udvikling.
    Det er mere end almindeligt højrøvet, at man forventer, at en udvikling vi har været mange hundrede år om (og som vi = vesterlændinge, så har besluttet os for er den rigtige), skal påduttes andre mennesker. De må bare ikke lige få den samme tid til det, de skal indrette sig her og nu!

    Mice Galaxy:
    Der var nogle billeder der kom rundt af et par omgange, med nogle års mellemrum.
    Nogle af dem var katte der var nede i flasker o.l., andre var manipulerede. Der var så nogen der påstod at det var katte, der ved fødslen blev proppet i forskellige glasbeholdere, og fodret via sonder, og så voksede de, så de fik samme form som beholderne smiley
    Folk gik totalt amok over det. Det var faktisk ret underholdende, at så mange hoppede i. Det blev ekstra underholdende 2. gang, da de samme billeder gik igen, og folk stadig hoppede på det...

    Lidt i stil med kaninen Toby. Der fik ejeren bare hevet voldsomt mange penge ind, fordi han ville spise Toby, hvis der ikke blev indsamlet et eller andet beløb.


  • #42   1. feb 2013 Jeg synes da også at fogra gæs skulle forbydes, det er da en syg ting! Jeg ved ikke omkring det der med ridning, jeg vil godt give dig ret og samtidig ikke. Jeg er selv tidligere spring rytter, og jo, det er klart unaturligt men det er det jo også at holde kaniner eller andre dyr i bur.
    Men der er forskel på at ride på et dyr og på at kaste spyd i den til den bløder ihjel. Jeg mener også helt klart, at det er forkert at skyde skylden på heste, hvis en rytter kommer til skade. Men det er nemt at skyde skylden på dyr, de kan jo ikke forsvare sig selv. Det samme med hunde, der skambidder børn, jeg er sikker på, den havde en god grund til det, men det vender folk fuldstændig ryggen til, for det er jo jordens undergang, når det går udover børn! -.-' Det irriterer mig faktisk...... Selvfølgelig skal vi passe på børn, men forældre skal virkelig også til at tage sig sammen! Jeg havde godt nok kørte mange børn ned, hvis ikke det var fordi, jeg overholder fartgrænserne i byerne. Men forældrene holder bare ikke styr på deres unger...


  • #43   1. feb 2013 Det her fatter jeg heller ikke..

    profilbillede
  • #44   1. feb 2013 Pia N, kulturforskelle og forskellige udviklingstrin eller ej; det retfærdiggør nu i mine øjne ikke dyremishandling. Og jeg mener bestemt ikke, vi skal holde op med at kæmpe for bedre dyrevelfærd verden over - der er jo også rigtig mange områder, hvor vi selv har plads til forbedringer her i Vesten. Vores produktionsdyr, bare for at tage et eksempel!

    At sikre bedre velfærd for dyr, som holdes i fangenskab må og skal efter min mening være en prioritet. Og ja, ting tager tid - nogle steder tager det længere tid end andre, fordi udviklingsstadierne i kulturen og samfundet er forskellige - men stadig mener jeg ikke blot, vi skal se på dyremishandling i mindre avancerede kulturer uden at gøre noget for at lære disse mennesker, at det, de gør, er forkert.

    At sammenligne det at ride en hest - forudsat vi taler om ganske almindelig ridning uden brug af smertefremkaldende tvangsmidler, som vi lynhurtigt kan blive enige om ikke er ok - med f.eks. tyrefægtning, må jeg indrømme, at jeg finder helt hen i vejret. Det kan i min verden slet ikke sammenlignes. Almindelig ridning kan ikke engang sammenlignes med rodeo. Både rodeo og tyrefægtning går jo direkte ud på at påføre dyret smerte for at afføde en given reaktion. Så kan det være aldrig så meget kultur - det er IKKE ok!!

    Vi mennesker udsætter vores tamdyr for mange ting, der ikke er naturlige for dem. Dyrene har måttet tilpasse sig vores verden, selv om det i en vis udstrækning begrænser deres naturlige adfærd. Det kan man godt kalde "arrogant", men det er nu engang sådan det, er. Det retfærdiggør imidlertid ikke, at man påfører dyrene smerte og piner dem eller misrøgter dem for menneskelig underholdnings skyld.

    Når man tager et andet levende væsen under sine vinger, påtager man sig efter min mening også samtidig ansvaret for at sikre, at dyret får mulighed for at udfolde sin naturlige adfærd så meget, som overhovedet muligt.

    Jeg har selv f.eks. heste (som du bruger som eksempel), og ja; jeg har planer om at ride på dem, når de er klar (de er ikke tilredet endnu), hvilket vi hurtigt kan blive enige om ikke er naturligt for hesten, men samtidig sørger jeg for, at mine heste har så meget foldtid, som overhovedet muligt og masser af plads at være heste på, at de går i flok, sådan som de bør som flokdyr osv., og når jeg arbejder med dem, er det uden tvang og smerte og på deres præmisser.

    Sagt med andre ord; jeg mener ikke, du kan drage paralleller mellem det at udsætte dyr for noget, der ikke er deres naturlige adfærd og decideret mishandling/misrøgt. Der er i hvert fald i min verden MEGET stor forskel på de to ting.

    Ellers er vi jo ude i, at dyr slet ikke må holdes i fangenskab... og det ville også være mishandling, for det ville betyde, at vi skulle sætte alle vores tamdyr fri i naturen, hvor de grundet århundreders domesticering slet ikke ville kunne finde ud af at klare sig.


  • #46   1. feb 2013 Man kan ikke sammenligne den der video, med den danske måde at ride heste på. BTW jeg er glad for at spiltove blev ulovlige i DK. Jeg synes ikke heste skal stå fastspændt 24/7.

  • #47   1. feb 2013 Den video var ikke for at sammenligne med dansk ridning. Jeg rider selv smiley

    Nu når vi er under mishandling ville jeg bare lige dele denne video fordi JEG syntes det er GROV mishandling!

    Men cool af de heste der bare stopper smiley Selvom det er tydeligt at det er fordi de har prøvet det mange gange smiley


  • #48   1. feb 2013 Det skar virkelig i hjertet da publikum grinte og klappede! Nej hvor skulle de have samme tur.... Hvis jeg havde været en af de heste, havde de mænd der fået et ordentligt los et visse sted, så de ville fortryde, de var blevet født! Det kan virkelig gøre mig vred smiley

  • #49   1. feb 2013 Helt enig smiley
    Jeg blev også helt målløs.. Det er forfærdeligt. De var jo allesammen tæt på at brække både ben og nakke. Stakkels dyr smiley


  • #50   1. feb 2013 Jeg kan virkelig ikke se det sjove i det? Jeg har det lidt på samme måde med cirkus dyr. Godt nok bliver cirkus dyr ikke decideret mishandlet, men de bliver stadig transporteret i små vogne og tvunget til mærkelige ting..
    Selvfølgelig er det flot, at de her cirkus artister kan få dyrene til det ene og det andet, men det er stadig ikke et værdigt liv for et eksotisk dyr.. smiley


  • #51   1. feb 2013 Jeg nærmer mig heller ikke et tivoli.
    Jeg går selv meget op i at have et forhold til min hest. Horsemanship. Jeg laver meget jordtræning, også noget tricks træning, men det er jo på en helt anden måde, så det kan ikke rigtig sammenlignes smiley


  • #52   1. feb 2013 Louise H:
    Min pointe var mere, hvordan kan vi (også du) tillade os at sige, at vores opfattelse af "dyrevelfærd" er den rigtige opfattelse?
    Der må være grænser for hvor arrogant man har lov til at være.

    Vi er blevet rigtig slemme til at give dyr menneskelige følelser, som nogle dyr slet ikke er berettiget til at blive associeret med.
    Jeg er totalt uenig i den med produktionsdyr. Som jeg ser det, finder den største mishandling sted hos vores tamdyr. Se bare på folk der aktivt vælger at give deres dyr kemo, eller kunstigt holder liv i dem med smertestillende, uden der reelt bliver målt på om de kan mærke smerte eller ej.
    Og så tillader vi os, at sidde og sige, at tyrefægtning er dyremishandling, og vi ved bedst.

    Ej, ved du nu hvad. Vi tror efterhånden vi er små guder, og vi har svarene på alt.

    Desuden kan du ikke sige at al rodeo er noget lort. Det er ikke alle dyrene der påføres smerte. Nogle af dem har lært at gøre sådan, når de får noget tungt på ryggen.
    Men man kan da fint sammenligne rodeo med ridning. Det er jo ren arrogance der gør, at der sidder nogen og siger, at ridning er noget andet, og dyrene er vænnet til det.

    Jeg siger ikke at ridning skal forbydes, bare at det ikke gør noget, at man lige tænker længere end til egen næsetip.
    Jeg er ved at brække mig over, at man har så travlt med at fordømme andre, og tillader sig at sige, at dyrevelfærd bør prioriteres højt, samtidig med at folk sulter ihjel.
    Jeg kunne godt tænke mig at se alle her inde, prioritere dyrevelfærd højt, hvis de selv eller deres børn, var ved at dø af sult.
    Og det er jo de ekstremer vi er ude i, i f.eks. Kina...


  • #53   1. feb 2013 Det brugte jeg også, da jeg havde heste smiley Jeg er ked af, at jeg ikke kan ride mere pga. min ryg smiley Jeg savner det virkelig. Men altså, at give sine dyr så meget naturlig levemåde som overhovedet muligt. Jeg har det også dårligt, med at mine kaniner og marsvin ikke kan være ude i vinterhalvåret. Jeg ved godt kaniner må være ude om vinteren, men det har jeg ikke mulighed for smiley Men til gengæld har de store bure, og de får lov til at løbe rundt på gulvet på skift smiley også får de massere af hø smiley

  • #54   1. feb 2013 Blacky:
    Der er noget du har misforstået med hunde.
    Hunde der skambider (som i går til angreb, og ikke stopper igen) er der noget mentalt galt med. Det er ikke barnet eller det andet dyr, men 100% hunden den er gal med, og den hund skal der gøres noget ved!
    Man kan ikke bare sige "det var også barnet", når hunden gentagende gange hakker, og den bliver ved, også selvom det den angriber, ligger helt stille.

    Men det er nu heller ikke første gang jeg er stødt på dette argument. Som om man tror, at mennesket er det eneste dyr der har patent på, at hjernen kan fejle.

    Og mht. den med guldfiskene, har jeg svært ved at se problemet. Den udstilling viste til gengæld meget om mennesker, da der var en der valgte at tænde en af blenderne. Det var ikke noget udstilleren havde gjort, han havde for såvidt baret givet dem alternative akvarier.

    Og til den med dyr i bur, ja, det er unaturligt, og for mange dyr en kummerlig tilværelse.
    Så hvad giver os retten til at sige, at vi ved bedst, og er bedre end andre?


  • #55   1. feb 2013 Du har ret i nogen ting Pia, men hvordan giver skildpadder og tyrefægtning mad på bordet hos sultne børn?

  • #56   1. feb 2013 Pia N, jeg tror bare, du og jeg skal blive enige om at være uenige på visse punkter - jeg fornemmer, at det vil være bedst. smiley

    Jeg har en fornemmelse af, at vi simpelthen har en forskellig opfattelse af dyrs værdi (sammenlignet med menneskers), hvorfor vi debatterer ud fra to vidt forskellige udgangspunkter.

    Selvfølgelig forventer jeg ikke, at folk tænker på dyrene først, hvis deres egne børn sulter - så naiv er jeg trods alt heller ikke. Men jeg mener stadig, at vi, der har ressourcerne, viden og overskuddet til det, bør gøre, hvad vi kan for at fremstå som gode eksempler og videreformidle budskabet om større og bedre dyrevelfærd i hele verden.

    For vi kan vel godt blive enige så langt, at det IKKE er ok at:

    - påføre et dyr smerte
    - udøve vold mod et dyr (herunder også slå dyret, hvis det ikke lige gør, som man vil)
    - fratage dyret basale fornødenheder som adgangen til mad og vand
    - fratage dyret mulighed for at udfolde basale adfærdsbehov
    - lade dyret lide uden at søge dyrlæge, når det bliver sygt eller kommer til skade

    Det er ikke "vores holdning til dyrevelfærd"... det er simpel sund fornuft og logik! Det er jo levende væsner og ikke dødt legetøj, vi taler om!!


  • #57   2. feb 2013 Den der med tyren, har set et billede på Facebook, hvor der er en mand der for tyrens horn op i benet, og så står der "1 Like = 1 respekt". Hvad pokker skal han ha' respekt for, når de mishandlere dyrene, han har kun godt af det!

  • #58   2. feb 2013 Stald Lyne: Den der video fik faktisk mig til at græde..... smiley

  • #59   2. feb 2013 Stald Lyne: Jeg kunne ikke se den færdig smiley Det er forfærdeligt

  • #60   2. feb 2013 Jeg brækker mig over den video der..
    Det er jo forfærdeligt!


  • #61   2. feb 2013 Helt ening .. Har heller ikke set den hele :s Stakkels heste smiley

  • #62   2. feb 2013 Jeg synes man skulle få en kampagne til Kina. De er ikke særlig dyrevenlige... De er faktisk meget brutale overfor dyr. Og nu snakker jeg om den industrielle del af Kina, hvor folk er rige.

  • #63   2. feb 2013 Ville være fedt smiley

  • #64   2. feb 2013 Meget smiley

  • #65   2. feb 2013 Jeg tror Indien hader os for at slagte køer og drikke mælk, ingen tvivl om det. Jeg siger heller ikke, vi skal farve himlen lyserød, men sætte en grænse for, hvad man udsætter dyr for.. Det ville hjælpe en del

  • #66   2. feb 2013 Louise H:
    Nej, vi kan faktisk ikke engang blive enige om de punkter du sætter op, for i min verden, er meget af det du nævner et definitions spørgsmål. Nogle gange mener jeg f.eks. heller ikke man bør søge dyrlæge, hvis man har muligheden for selv at aflive. Og jeg mener ikke at dyrlæge = dyret får det bedre.
    Til det er vi mennesker alt for pengegriske.

    Men nej, vi tænker nok meget forskelligt. Jeg er af den opfattelse, at man ikke skal gøre alt der står i ens magt, for at redde alt og alle. Nogle liv skal ikke reddes. Og samtidig mener jeg at uddannelse er vejen frem, og ikke fordømmelse, som konsekvent er hvad man møder fra vesterlændinge (siger ikke du specifikt er sådan).
    Vesterlændinge er som sagt meget slemme til at sige, at vi ved bedst, for vi er de mest udviklede. Men hvem har bestemt at vi ved bedst?
    Det er jo dybest set også det du sidder og siger, altså at vi ved bedst.


  • #67   2. feb 2013 Jeg er villig til at lave en kampagne!

  • #68   2. feb 2013 Kultur og kultur... De fleste spaniere er imod tyrefægtning, og vil have det gjort ulovligt. Den eneste grund til at det ikke er blevet ulovlig er pga hjernelamme turister som gerne betaler for at se det.

    Og kan derudover slet ikke se sammenligningen mellem ridning og tyrefægtning. Ja, det er begge en unaturlig ting, men den ene medfører tortur, smerte og død. Det gør den anden ikke medmindre man er en rytter uden fornuft og hjerne.


  • #69   2. feb 2013 Det gør vi ikke! Personligt går jeg mere ind for Indianere, de havde styr på dyr! Jeg synes bestemt heller ikke, at uddannelse er vejen frem, man burde godt kunne få et arbejde som butiksassistent, mekaniker, maler osv. uden at skulle på en erhvervs skole, men bare blive oplært på arbejdspladsen. Hvis bare man er flittig nok, hvad skal man så bruge skoler til? Nogen kan jo ikke gennemføre en uddannelse pga. ordblindhed, sociale problemer eller andre ting. Vi er ikke perfekte på nogen mulig måde, men vi ved trods alt, hvor grænsen går for at påføre dyr smerte.

  • #70   2. feb 2013 Stald tjørn: En facebook gruppe er en god start, så kan du se, hvor mange der er interesseret smiley

  • #71   2. feb 2013 Jeg synes mord og voldtægt blandt mennesker er helt okay! Vi skal acceptere at nogle mennesker ikke synes det er forkert eller ondt. Ond og forkert kan ikke defineres på én måde.
    Og vi er jo heller ikke selv perfekte så mord og voldtægt er okay.
    Hvis jeg en dag mødte en morder eller voldtægtsforbryder, ville jeg ikke tænke dårligt om personen. Vi har jo forskellige meninger og definitioner på rigtigt og forkert.

    *mærk ironien og hvor dumt det lyder*


  • #72   2. feb 2013 Enig CS, I nogen lande er pædofili også okay, skal vi så også bare acceptere at 12 årige piger bliver giftet væk til mænd i 30'erne og opefter? Det er en lidt syg holdning.. just saying.

  • #73   2. feb 2013 WOW!!!!! O.O Jeg havde skudt mig selv, hvis det var mig der som 13-årig var blevet gift med en 40 årig.. :S

  • #74   2. feb 2013 Anonyme Jens: hvis disse forfærdelige og sindssyge ting skal accepteres grundet meninger og kultur, hvorfor så ikke også acceptere marsvin der går alene, at kaniner går sammen i et lille bur og at folk ikke gider betale dyrlæge hvis dyret er sygt?

    Hvad er forskellen? At marsvin og kaniner er vores kæledyr og derfor mere værd, end tyre, skildpadder og børn? Eller hvad?
    For jeg synes da at folk råber rimeligt højt op herinde hvis nogle holder deres kaniner sammen på lidt plads og bider i hinanden.


  • #75   2. feb 2013 Eller hvis man holder marsvin og kaniner sammen, folk går helt amok! Men tyrefægtning og skildpadder i poser skal accepteres. Hold k*** en sviner jeg havde fået, hvis jeg havde lagt dette her billede ud og skrevet 'Nøj! Se en flot souvenir jeg købte i Kina, og skilpadden er endda levende!! Er det ikke fantastisk!!??

    Jesus -.-'


  • #76   2. feb 2013 smiley

  • #78   2. feb 2013 awww... Sådan et smukt og fantastisk dyr... Hvor er det synd smiley

  • #79   2. feb 2013 http://www.youtube.com/watch?v=u6H4b917qQA

    Jeg er dybt chokeret..

    Og ja Blacky-Stage det er forfærdeligt og synd, jeg elsker skildpadderne smiley


  • #80   2. feb 2013 http://www.youtube.com/watch?v=C5l9XbyqGo8

    Den satte godt når blødende rifter i mit lille dyrelsker hjerte smiley


  • #81   2. feb 2013 Hold nu op med tyrefægtning.
    Det ER blevet gjort ulovligt....
    Følg nu lidt med, hvis I ønsker en seriøs debat!


  • #82   2. feb 2013 Jeg forstår ikke, hvorfor vores smukke natur og fantastiske dyreliv skal ødelægges...

  • #83   2. feb 2013 Pia N: har du en dokumentation på dette? For det kunne være spændene at læse. Efter hvad jeg kan se er det stadig kun i Catalonien at det er forbudt.

  • #84   2. feb 2013 Den sidste video var et fantastisk bevis på, hvorfor man ikke skal vende det blinde øje til al den grusomhed i verden... Vi sidder bare her og brokker os over finanskrise, arbejdsløshed og urimelige arbejdstider, i stedet for at gøre noget, der hvor der virkelig er brug for det smiley

  • #86   3. feb 2013 Pia N, hvor har jeg skrevet, at jeg mener, man skal holde dyr i live for enhver pris?? Det erindrer jeg bestemt ikke at have ytret på noget tidspunkt. For det er lige så meget dyrevelfærd at vide, hvornår man skal give dyret fred, som hvornår man skal behandle det for sygdom og skader!

    Men ja, når man står med et "almindeligt" sygt dyr, så mener jeg bestemt altid, man bør søge dyrlæge, så dyret kan komme i behandling, frem for at lade det lide.

    Du villle vel f.eks. ikke aflive hund selv (nu ved jeg slet ikke, om du har hund, så det er bare et tænkt eksempel), frem for at tage den til dyrlægen og få den undersøgt, hvis den får feber og virker nedstemt... ville du??

    Og en anden ting er; hvis man selv vil aflive et dyr, så skal man være 110% sikker på, at man kan gøre det effektivt, hurtigt og smertefrit - ellers vil jeg mene, at en dyrlæge eller i det mindste en dygtig jæger er den eneste rigtige løsning. Personligt foretrækker jeg i de fleste tilfælde dyrlægen, men det er så lidt en smagssag.

    I øvrigt synes jeg, det er for letkøbt at skælde Vesten ud for bedrevidenhed... Meget af det, vi taler om, når vi taler om dyrevelfærd og om i så stor udstrækning som muligt at tilgodese dyrenes naturlige behov både adfærdsmæssigt og ernæringsmæssigt, er jo baseret på forskning og observationer af dyrenes vildtlevende slægtninge. Det er jo ikke noget, folk bare sidder og finder på, fordi de synes, det lyder smart.


  • #87   3. feb 2013 Jeg foretrækker en autoriseret afliver mine dyr.... Jeg skal ikke brække nakken på en kanin, hvis den ikke dør med det samme, men bare bliver lammet også begravet levende.... Jeg kender en dygtig og rigtig billig dyrlæge, han har den holdning, at folk, der er glade for sine dyr, ikke skal ruineres. Så jeg ved ikke, hvor den der pengesluger kom fra?

  • #89   3. feb 2013 Der kender jeg en dyrlæge som pga. et handikap ikke længere kan arbejde, der gør det gratis, hun afliver også mine rotter.

  • #90   3. feb 2013 Vil lige sige at Cayman har sagt ja til at forbedre deres forhold med hjælp fra en dansk organisation. De er allerede begyndt.

  • #91   3. feb 2013 Jeg venter stadig på en dokumentation fra Pia N. Kunne egentlig være meget rart at få det dokumenteret, nu hvor vi er beskyldt for ikke at følge ordentligt med i samfundet/medierne, og derfor skal holde op med at skrive om tyrefægtning.

  • #92   3. feb 2013 Ifølge tegnefilm er tyrefægtning en meget uslyldig ting... Det er altså forkert at lære børn..

  • #93   4. feb 2013 Nu hedder jeg ikke Pia N (og deler, hvis nogen skulle være i tvivl, heller ikke hendes holdninger), men jeg tillod mig at google lidt på det der med tyrefægtning, og kan konstatere, at ifølge de informationer, jeg kan finde frem til, så er tyrefægtning forbudt i Catalonien og på De Kanariske Øer, men fortsat tilladt i resten af Spanien:

    (link fjernet)
    http://www.information.dk/telegram/280254


  • #99   6. feb 2013 Har godt set billedet før.. Det er ufatteligt at mennesker kan gøre sådan noget. Hvorfor er det at nogle ikke har respekt for dyr og tror de kan behandle dem som de vi bare fordi dyrene ikke kan sige fra? Fatter ikke sådan noget.. Hvis jeg nogensinde kommer til Kina stjæler jeg alle de der skildpadder og sætter fri.

    Så også Dyrepolitiet her den anden dag og forstår ikke hvorfor man har dyr bare for at mishandle dem, eller hvorfor man har dem når man ikke kan passe dem?


  • #101   6. feb 2013 hopninen:

    citat: "Pia N - Er du ikke lidt åndssvag at høre på? " citat slut.

    jeg har også tit været uenig med Pia herinde, så hun er bestemt ikke en af mine "venner", men det der er simpelthen ikke en tone der hører sig til på et offentligt forum....kan godt være den holder i tvivlsomme skolegårde, men her er også voksne mennesker, så stop det, ellers sender jeg en ud-stemme.

    Pia HAR jo ret (øv osse at jeg skulle sige det) men uddannelse ER vejen frem. Vi kan sgu da ikke bare sende en mail til kineserne: stop det der ellers får i med os at bestille... nej vel? vi er nødt til at fx, via undersøgelser DOKUMENTERE at sådan og sådan øger dyrenes stress, og derfor bør man ikke gøre sådan i forbindelse med produktion af kød fx. Og indtil de arter sig så køb kødet andets steds fra.
    Hvis du tager ud på en ganske alm fiskekutter og ser hvordan de fisker ville du stoppe med at spise fisk: fx lader de fiskene ligge og DØ langsomt af iltmangel i stedet for at give dem et gok i nakken som enhver ordentlig lystfisker gør når han hiver en fisk op med stang, en af gangen. Men er man fornuftig kan man jo godt se at det har de sgu da ikke TID til på kutteren, de hiver jo 2000 fisk op på en gang. Der vil måske om mange år være anordninger der afliver fiskene med stød eller gas så de ikke skal ligge og dø selv. Dette er bare et TÆNKT eks, jeg har IKKE en agenda imod fiskernes metoder... men det er for at illustrere at selv i DK gør vi ting der ikke er så fine i kanten, hvis man ser på dyrevelfærd...
    Vi har fx HIMLET om at dyrevelfærden skal oppes i landbruget i EU og endelig fået hævet EU-standarderne og hvem får så en advarsel af EU for ikke selv at lave op til de regler, jeps lille selvfede DK har sgu selv fået en advarsel fornyligt... så grib i egen barm: køb kød du ved er opdrættet ordentligt, køb grønt der dyrkes under kriterier du kan acceptere osv... find ud af hvor dine produkter stammer fra, og køb så fra steder du kan gå ind for... og tal ordentligt på forums hvis vi skal tage dig alvorligt altså... gå evt ind i politik og forsøg at ændre tingene derfra (igen der skal tonen også holdes pænere...).


  • #105   6. feb 2013 Kan det være skilpadden ligger i dvale?

    Eller trækker den stadig vejret når den ligger i dvale?


  • #108   6. feb 2013 Arh.. smiley

  • #114   6. feb 2013 Susan S, vi er helt enige (tror jeg)... Der er massiv plads til forbedringer på dyrevelfærdsområdet over hele verden. OGSÅ i Danmark!! Men lige netop derfor mener jeg også, at man skal blive ved med gennem oplysning at kæmpe for dyrenes velfærd og rettigheder.

  • #115   7. feb 2013 Hvad hedder din gruppe på FB stald tjørn? smiley

  • #117   8. feb 2013 tak smiley


  • #118   8. feb 2013 Sidder stadig og grubler over hvorfor Pia N ikke bare erkender at hun tager fejl mht til tyrefægtning. I stedet vælger hun at flygte fra debatten. Underligt... *gruble gruble*

  • #120   8. feb 2013 en tråd kan også blive så lang at man ikke gider følge den mere, sådan har jeg haft det flere gange når jeg er endt i en diskussion med nogle der bare VIL have ret uanset hvad. Så ender det med jeg siger "NÅ, det her er mit liv simpelthen for kort til, de får "ret" og jeg får fred...;)

  • #121   8. feb 2013 Susan: jaja det har jeg også prøvet. Men her var det jo et spørgsmål om at flere af os inddirekte blev kaldt uvidne i samfundet/medierne, og da vi så søgte efter en dokumentation smutter anklageren ud af tråden.

  • #122   8. feb 2013 jeg så en enkelt blive kaldt "åndsvag" og det var den der smuttede fra tråden.

  • #124   9. feb 2013 jeg kan ikke udtale mig for alle, men for mig, i den slags tråde handler det ikke om flugt. Det handler om at imod dumhed kæmper man forgæves. Og så gider man simpelthen ikke bruge sin tid på at forklare mere. Det finder du ud af når du bliver ældre: at "give op" i en diskussion handler ikke altid om nederlag, man gider simpelthen bare ikke spilde ti min mere at sit liv på den man sidder og diskuterer med.

  • #126   14. feb 2013 smiley

    profilbillede
  • #127   24. apr 2013 Føj! Hvor er det usmageligt smiley

Kommentér på:
Hvor går grænsen for dyremishandling?

Annonce