{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Legetøj til kaniner
  • #1   13. aug 2012 Jeg er begyndt at bruge mine høbolde. Altså snoren/køden har jeg sat fast i bolden også bliver bolden stoppet godt med hø også ind i buret. Så får de hø og legetøj på en gang. Høet bliver i bolden og kaninen kan trille med den og ha det sjovt. Ka se på mine kaniner at det syntes de er sjovt den ligger aldrig på samme sted når den skal genopfyldes. ;o)

  • #2   21. aug 2012 Kaniner leger ikke som f.eks hamstere. Som stald dot skriver, skal det nok være noget, der indeholder hø/foder, før de gider bruge det smiley Mine kaniner har træklodser i burene, som de gnaver i, men legetøj gider de ikke.

  • #3   21. aug 2012 ræveunger leger fangelege og overfalder hinanden med harmløse bid, det samme gør hvalpe, det er træning til det de skal senere. Papegøjeunger elsker at kravle rundt og pille i ting man hænger op, igen træning til fødesøgning i voksenlivet. Føl springer rundt på marken og spjætter, -træning i flugt fra rovdyr. Marsvin kan lide rør og foder spredt over store områder, -træning til at gemme sig og søge føde. Jeg vil udfra den (videnskaeligt anderkendte) tese at dyreungernes leg er træning til voksenadfærd skyde på at kaninunger kan lide masser af plads at badutte rundt på og træne til at løbe fra et rovdyr, gerne med forhindringer de kan springe over og løbe igennem for at slippe af med den usynlige forfølger.
    Ser man på menneskebørn er deres leg jo også træning til voksenadfærden: De fleste mindere børn elsker at gå og rode med en pind i jorden, buskene osv. og det var jo netop sådan vi mennesker levede før i tiden: som samlere med en kæp til at grave rødder op med og bruge som en forlænget arm i vores fødesøgning:)
    Legen er læring til livet, se på de voksne af arten: hvad gør de? giv ungerne mulighed for at træne deres færdigheder til deres voksenadfærd: det er leg:)


Kommentér på:
Legetøj til kaniner

Annonce