{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det? (Marsvin)
  • #1   5. aug 2012 kan være alt fra udflåd til blæregrus, vi kan ikke sige det med så lidt info.

  • #2   5. aug 2012 Hvordan kan jeg give mere information om det? smiley

  • #3   5. aug 2012 billede fx:) så kan man se om hun er i brunst, så kan de godt ha lidt udflåd, eller om hun har kalkaflejringer i pelsen som jo mere kunne tyde på noget grus i urinen.

  • #4   5. aug 2012 Jeg har taget et billede sætter det ind nu, så skriver jeg når der er billede klar smiley

  • #5   5. aug 2012 Har faktisk ikke for særlig lang tid siden, set et fotoalbum, med en slags hvid snask ting (også et marsvin). Der stod det var noget med hvis de var brunstige, eller drægtige smiley

  • #6   5. aug 2012 brunstige kan godt passe, kan ikke forstå hvis det skulle være pga drægtighed, medmindre det var få timer før fødsel.

  • #7   5. aug 2012 Så er der oprettet fotoalbum smiley

  • #8   5. aug 2012 Så lige i din profil at din han hoppede på hende ? Hvornår var det?

    Jeg har også oplevet noget snask ved kønsdelene, men det var efter mine to marsvin havde parret sig.


  • #9   5. aug 2012 Det var igår han hoppede på hende.. smiley

  • #10   5. aug 2012 så er det nok bare sædrester.. (nu bliver den her tråd snart for klam til jeg gider være med mere;))

  • #11   5. aug 2012 Ja så aner jeg det ikke.
    Mit var lige efter, så jeg aner ikke hvor længe det kan sidde der...


  • #12   5. aug 2012 den kan fint sidde der et par dage den prop der dannes af sæden, så det kan sagtens være det...

  • #13   5. aug 2012 Hvorfor lader du din han hoppe på hende når hun kun er 2½ mdr gammel og kun vejer 428 gram?

  • #14   5. aug 2012 Ahhh, så lige at det var fordi hannen var købt som en hun.
    Endnu et godt eksempel på, hvorfor man skal købe sine dyr steder, hvor der er styr på den slags, og ikke i f.eks en dyrehandel smiley

    Jeg synes mere billederne ligner slim fordi hun er i brunst, end det ligner hannens prop, så det kan jo være du er heldig at han ikke nåede at gøre hende drægtig i går, fordi hun først er i brunst i dag smiley


  • #15   5. aug 2012 Det har overhovedet ikke været meningen! Jeg var hos dem, og de viste ingen tegn på at skulle parre! Men lige pludselig skete det, så jeg skyndte mig at tage ham ud! Jeg er rigtig træt af det, og har aldrig ville lade det ske smiley Men vi købte ham ved en dyrehandler, hvor de sagde at det var en hun, så de har bare gået sammen, han har måske hoppet på hende før. Og jeg ved godt at det ikke er godt for Ester, og det var slet ikke meningen. Håber i forstår det! smiley

  • #16   5. aug 2012 ej ydrk hun er da for ung så... ang. om de kan parres før de er i brundst: jeg har faktisk oplevet en gang at tage en hun fra han 2-3 dage FØR hun fødte og så fødte hun sgu igen 68 dage efter... ergo kunne det jo ike være en af hendes egne hanunger der havde gjort hende gravid, da de jo ikke er kønsmodne ved fødslen.... det måtte være fordi hun havde parret med den voksne hun gik med kort FØR fødslen og sædcellerne så overlevede... så det med brunst stoler jeg ikke på, sædcellerne kan godt overleve nogle dage indtil de kommer i brunst er min historie jo bevis på...

  • #17   5. aug 2012 Sabina G: Håber du nu har lært, at man ikke bør købe dyr i dyrehandel, for de har ganske enkelt ikke styr på den slags, og selvom du siger det er en hun du skal have, så er der ingen garanti for, at det de sælger dig rent faktisk er en hun.
    Det er desværre et meget klassisk eksempel på dyrehandlere smiley


  • #18   5. aug 2012 Ja det er jeg skam 100 % sikker på jeg ALDRIG gør igen!! Og min lille Ester sad 8-12 marsvin i et lille bur, så da jeg fik hende var hun meget stresset, og bed mig. Men jeg har købt et nyt fint bur til hende hvor hun har alt hun skal bruge, massere af mad og grønt, så hun er ved at falde på plads nu smiley

  • #19   5. aug 2012 det er også typisk for mange marsvin klumpet sammen bliver agressive...

    lige lidt ot nu jeg har været inde og se billeder af hende i din profil: jeg syntes faktisk hun ser lidt slasket men alligevel tynd ud, sådan tyndfed hvis du ved hvad jeg mener. Hun er lidt mager over ryggen men bugen hænger alligevel på jorden (det gør de ikke ved mine i den alder medmindre de ligger ned). Det kunne tyde på hun har fået for lidt eller dårligt mad så hun har mistet muskelmasse... husk at tænk over fodringen: ikke for mange hurtige kulhydrater men masser af godt bladgrønt, allerhelst friskplukket vejbred, mælkebøtter og ubegrænset af græs og hvad du ellers kan finde. der er en der har lavet et rigtigt smart album med billeder herinde et sted, "til Cavy" hed det vist) så du slipper for at google. Får hun masser af det vil du snart se hende få noget kød på kroppen:)

    Hvor gammel er hannen forøvrigt? man kan jo håbe han er så ung at der ikke rigtig er krudt i ham endnu...:)


  • #20   5. aug 2012 Sabina G: Hvilket foder bruger du?

  • #21   5. aug 2012 Susan S: Hun er ret tynd, det har hun været fra starten, men hun tog 58 Gram på, på 4 dage smiley Jeg plukker en håndfuld græs, så får hun en halv gulerod og halvandet stykke agurk smiley Jeg aner ikke hvor meget de må få, for jeg har fået afvide at de ikke må få ret meget, de sagde Dyr og Grej manden i Hjørring. Men jeg så et billede, af nogle marsvin der havde massere af grønt osv, og der gik også unger imellem? Hvor meget må jeg give hende, vil jo helst have at hun får massere af det hun godt kan lide smiley

    Cavy Cats Opdræt: Ved ikke hvad foderet hedder, vi købte det hos dyrhandlen, men det ser fint ud, har set man osse kan købe det i store 20 kg's sække smiley



  • #22   5. aug 2012 Hov, og han marsvinet er 2-4 mdr, han er noget større end Ester smiley

  • #23   5. aug 2012 drop det agurk.... altså det er virkeligt for marsvinets bedste.... der er ingen næring i det og hun kan få SÅ meget andet på denne årstid som hun vil elske at spise og som der rent faktisk er MAD i og ikke bare vand...:)
    bladgrønt: dvs det der vokser over jorden er allerbedst for marsvin og det er også det der er MEST vitaminer i i i forhold til ting under jorden (gulerødder fx) der indeholder en masse stivelse også. Frugt (herunder også agurk og peberfrugt) indeholder mest vand og for nogles vedkomne en masse sukker.
    Stivelse og sukker har marsvin ikke godt af hvis de kan få det bladgrønne i stedet... kål hører forøvrigt også under bladgrønt... jeg plukker en del udefra til mutterne pt og når jeg er nødt til at købe, så køber jeg broccoli, hvidkål, spidskål og alt sådan noget der gror OVER jorden. Gulerødder er noget der beløber sig til måske ½ gulerod om ugen.... alt det grønne er MEGET sundere for dem:)
    Så grønt grønt og atter grønt , masser af sunde fibre og vitaminer og ingen sukker, det er rigtig marsvinemad:) får hun masser af grønt hver dag vil du sansynligvis se at hun dropper tørfoderet næsten helt og det er også ok, det grønne er meget sundere for hende:)
    Har du mulighed for at putte hende på græs så stil hende gerne der hvor der er alm hvidkløver i plænen, det er mere proteinholdigt end alm. plænegræs...:)


  • #24   5. aug 2012 nå så er han sgu nok kønsmoden, og det er hun helt sikkert med den alder og vægt... men får du hende "fedet" (gjort mere muskuløs) lidt op med noget rigtig godt og sund kost så skal hun nok klare en fødsel alligevel.

  • #25   5. aug 2012 forøvrigt ang. unger og grønt: jeg fik to kuld i sidste uge, ungerne har været med på græs siden de var 4-5 dage og de guffer løs uden problemer, de skal jo vænnes til mad langsomt og det gør de selv, og kigger man HELT logisk på det: hvad er den mest naturlige kost for et marsvin: græs eller tørre piller?
    Der hvor problemet opstår er hvis en voksen er vænnet til KUN at spise piller så er dens tarmflora indrettet på det, og så ender det i tynd mave hvis man ligepludselig kun giver den grønt... Men små unger der skal til og spise kan bare psise løs af græsset, de får jo ikke mere end 2-3 strå indenbord i starten så tilvænningen sker gradvist:) så giv du hende bare mere og mere grønt så hun vænnes til det, hun siger selv stop ved at hun simpelthen ikke spiser op...


  • #26   5. aug 2012 Hvis du ikke ved hvad foderet hedder, så er det svært at sige, om det er godt eller ej. Det ligner nemlig alt sammen hinanden, hvis der er tale om pillefoder, og det uanset om det er et godt pillefoder eller et dårligt pillefoder.
    Så bare fordi det ligner det man kan købe i 15 kgs sække er desværre ikke ensbetydende med, at det rent faktisk også er det samme. Der findes nemlig en milliard forskellige slags foder man kan købe i 15-25 kgs sække og de er ikke alle sammen lige gode.


  • #27   5. aug 2012 Susan S: 1000 tak for den store hjælp! Det betyder meget for mig at vide hvad de må få! Nu vil jeg gøre buret rent, og bagefter vil jeg gå på rov efter gode sager, så¨hun kan blive fedet op! smiley Men er der nogle blade/grønt de ikke må få? smiley
    Cavy Cats Opdræt: Også tak til dig, for hjælpen smiley Jeg vidste endeligt ikke at der var så meget forskelligt foder! smiley

    En ting kan jeg da sige!: Jeg lærer en masse herinde smiley


  • #28   5. aug 2012 ja, der er masser af giftige planter i dk, derfor jeg forslog dig at tage et kig i det album (til cavy hed det) for der er nogle rigtig gode billeder i, specielt vejbred burde du kunne finde overalt. Og husk: ikke pluk langs en traffikeret vej, bilosen sætter sig i planterne.

  • #29   5. aug 2012 Susan S: Jeg kigger lige albummet, så jeg er 100 % sikker på at jeg giver hende det rigtigte smiley

  • #30   5. aug 2012 Hvad sagde dyrehandleren om det foder han solgte til dig? Sagde han den var til beregnet til gnavere generelt eller kun marsvin?

    For det er nemlig vigtigt der er C-vitamin i foderet, og det er der ikke hvis foderet ikke udelukkende er udviklet til marsvin. smiley


  • #31   5. aug 2012 c-vitamin i tørfoderet er kun vigtigt ved dyr der lever overvejende af tørfoder... giver man så meget grønt (bladgrønt) at de ikke rigtig spiser af foderet så har de med garanti fået c-vitamin nok:)

Kommentér på:
Hvad er det? (Marsvin)

Annonce