{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Et godt spejlreflekskamera? {{forumTopicSubject}}

Hey alle smiley

Jeg vil gerne have et rigtig godt kamera, da jeg elsker at tage billeder. Jeg har kigget meget på nogle forskellige Nikon og Canon kameraer, men ved ikke helt hvad for en jeg skal vælge smiley
Jeg ved at der er mange herinde som kender meget til kameraer. Så det kunne være en stor hjælp hvis i ville skrive hvilke kameraer i har og hvilke i kan anbefale smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et godt spejlreflekskamera?
  • #1   14. maj 2012 Jeg har et Canon EOS 550D, som jeg er rigtig glad for smiley Nemt at finde ud af, og let at indstille på. Det er dog et must at få fat i nogle andre objektiver, end det 18-55 mm der plejer at følge med smiley

  • #2   14. maj 2012 Jeg har et Canon EOS 450 D og jeg er SÅ glad for det! smiley Det virker super godt smiley Jeg har kun standard objektiv, og det fungere fint! smiley

  • #3   14. maj 2012 Jeg har et Nikon D3000, det kan godt anbefales smiley

  • #4   15. maj 2012 Nikon D3100 bruger jeg og er personligt en Nikon person, så kunne aldrig finde på at anskaffe mig et Canon da jeg ikke synes man får samme kvalitet for pengene, men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, og jeg ville råde dig til at tage ned i butikken og kigge på dem, holde dem, evt. tage lidt prøvebilleder i butikken, så du kan få en følelse af hvad du selv føler passer bedst til dig.

    I sidste ende har det mere med fotografen at gøre end det har kameraet hvordan billederne bliver. Evt. prøv at søge lidt på de kameraer du har kig på og læs om forskellene mellem kamaerne.

    Det vigtige er jo at du får et kamera som du føler dig tilpas med, og hvis du går ned i en fotoforretning, så er de også behjælpelige med at vise dig hvordan kameraet indstilles m.m.


  • #5   15. maj 2012 Jeg har et Canon EOS 600D, og jeg er så glad for det!
    Jeg elsker, at skærmen har vippe/dreje-funktion. Det er virkelig smart smiley
    Så har det 18,1 mpx, filper i full HD og kan egentlig mange af de samme ting som 550D'eren. 600D er blot en efterfølger til dette kamera, men forskellene er nu alligevel ikke så store.
    Men det er fuldstændig rigtigt, som der også nævnes, at fotografen også spiller en stor rolle mht, hvordan det færdige resultat bliver smiley


  • #6   15. maj 2012 Helt klart Nikon d3100. syntes virkelig det ligger godt i hånden og genvejene er lette at finde

    Canon syntes jeg ligger utrolig dårligt i hånden og er ikke så slet at finde rundt i (min mening)

    Canon og nikon har ikke de store forskælde omkring kvaliteten af billederne


  • #7   15. maj 2012 Jeg er 100 % til Canon.
    Har pt et canon eos 400d, hvilket er et godt kamera, dog vil jeg gerne have et bedre, men nu er jeg os ved at have et godt tag på at tage billeder.


  • #8   15. maj 2012 Helt klart canon eos 600D, fantastisk kamera...
    Generelt er EOS serien fra canon bare god! smiley


  • #9   15. maj 2012 Jeg har både Nikon D70 og Nikon D300. Jeg tror, at Nikon og Canon er lige gode. Nu har jeg bare 4 forskellige objektiver til Nikon samt nogle forsatslinser og nogle fjernbetjeninger, så jeg holder mig til Nikon Ellers tror jeg ikke, at der er den store forskel..
    Hilsen Aase


  • #10   18. maj 2012 Jeg bruger Olympus E500 ..
    Og 2 objektiver - 14-45mm og 70-150mm.

    Alle billeder jeg har, er taget med dette kamera - hvertfald billederne af pigerne.

    Købte mit for 2000 brugt, med alt tilbehør


  • #11   18. maj 2012 Tak for alle jeres svar smiley
    Jeg har tænkt mig at tage ned i en fotobutik og kigge lidt på de forskellige.
    Jeg tror mest at jeg hælder til Nikon, kender nogle som har et og så synes jeg også selv at det lægger meget godt i hånden smiley


Kommentér på:
Et godt spejlreflekskamera?

Annonce