{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetøj? Er det syndt?
  • #2   29. maj 2011 Okay:)
    Syntes også det bliver lidt for build a bear agtigt :3


  • #3   29. maj 2011 Det er ikke synd, hunden mærker det ikke.
    Nu mener jeg altså at det ikke er synd at give sin hund et dækken eller en vest på, ikke pyntekjoler og hvad ved jeg.

    Dækkener til at holde dem varme i strid vind, og om vinteren. Ikke alle hunde har underuld, og fryser derfor.
    Jeg har to dansk/svensk gårhunde, som ingen underuld har. De har begge et dækken, de får på om vinteren når der er meget sne, og de syntes begge det er meget sjovere at gå tur når de ikke for kold mave og krop.

    Der er stor forskel på at pynte sin hund med kjoler, strutskørter, sløjfer osv. end det er at give den et dækken på, for dyrets skyld.


  • #5   29. maj 2011 Syntes at bukser og hår ting er det værste.
    HAr ikke så meget imod DÆKNER.


  • #6   29. maj 2011 Hvis det er dækkener som er nødvendige synes jeg det er ok.

    Ellers nr.1 fordi hunde ikke er udklædningsdukker hvilket andre dyr ved gud heller ikke er! Det er helt absurt man giver sine dyr tøj på


  • #7   29. maj 2011 Dækkener kan være nødvendige og det er ikke synd. Min hund havde fx kun underpels på ryggen og ned af bagbenene, så han frøs om vinteren. Der fik han et regndækken med fleecefoer på.

    Men når man klæder dem ud som dukker - ja så er det synd!


  • #8   29. maj 2011 Det er synd at klæde sin hund ud for sjov.
    -En hund med tynd pels eller måske ingen, kan have brug for tøj/dækken.


  • #9   29. maj 2011 okay:)

  • #10   29. maj 2011 Det er som udgangspunkt ikke synd for hunden nej. Hvis den har det fint med at have tøjet på, kan jeg ikke se det store problem i det.
    Enkelte racer skal jo også have dækken på, og hvis de så kan leve med en sweater i stedet, så fred være med det. Det ser faktisk meget sødt ud.

    Der er også nogen, der nøjes med at "pynte" deres hunde, når det er halloween e.l.
    Hvis hunden har det fint med det, kan jeg ikke se problemet. Så skulle man også lynche de marsvine folk der gav deres marsvin kostumer på til den udstilling der kom i avisen på et tidspunkt.

    Jeg ville dog aldrig selv gøre det.
    Men det er så meget jeg ikke ville gøre.
    Jeg fatter heller ikke konceptet med, at man køber en hund, men man skal klippe næsten alt dens naturlige pels af, før den kan udstilles. Det er i mine øjne lige så tåbeligt/synd for hunden, som det er at give den tøj på.
    En klipning/plukning/trimning kan være en nødvendighed på visse racer, især omkring ører, øjne og fødder. Men ellers virker det bare sært for mig.

    Sådan er der jo så meget...

    Der er faktisk kun 2 ting jeg har problemer med:
    1: Farvning af pels.
    Alle der gør det påstår at det er uskadeligt. Men alle os der har prøvet at få farvet hår i alternative farver, ved at "uskadelige" produkter simpelthen ikke eksisterer.
    2: Piercinger.
    Er heldigvis også ulovligt ifølge dansk lovgivning... Jeg begriber ikke man vil påføre hunden smerte, for egen fornøjelses skyld. Så kommer man også lidt til at tænke hale og ører kupering, som stadig finder sted, selvom det også er ulovligt (jeg ved godt der er undtagelser med enkelte racer)


  • #12   29. maj 2011 Stald abli:
    Jeg tvivler nu stærkt på, at salt er specielt meget værre for en chinese crested end det er for en hvilken som helst anden hund.
    På hunde med meget pels, kan det endda sidde ret godt fast, og være blandet op med is, og på den måde give langvarige skader på poterne.


  • #13   29. maj 2011 Tinna N: Enig. min kineser er også langt mere sart.

  • #14   29. maj 2011 Tinna:
    Det kan jeg da love dig for, at hunde med hår også gør, hvis man ikke fjerner det de får mellem poterne.


  • #15   29. maj 2011 Tinna - det har jeg oplevet hver vinter med vores på 5 år.
    Hun er en flatcoated/schæfer.


  • #16   29. maj 2011 Jeg kunne ikke finde på at give min hund tøj på. Ikke fordi det er synd, jeg ser bare ikke det sjove i det - som andre gør.

  • #17   29. maj 2011 Hvis den har dækken på syntes jeg det fint, og sko om vinteren hvis dens poter ikke kan klare alt salten..

    Dvs, hvis der er praktiske årsger, så er det iorden..

    Men hvis det er for at den så ser sødere ud, så syntes jeg det er synd for hunden, det er jo et levende dyr og ikke en påklædnings dukke


  • #18   29. maj 2011 Tinna N - Hvis det er praktisk så er det heller ikke synd..

    Men langhårede små hunde som pomser der bliver udstyret med trøjer, hatte og sko på en høj sommerdag syntes jeg er synd og direkte dyreplageri, de stakkels hunde er jo ved at gå til i varme, og det bliver ikke bedere af at de sidder i en taske der også bliver varmet op af solen


  • #19   29. maj 2011 Hov - jeg mener, at jeg IKKE har oplevet det.

  • #20   29. maj 2011 Enig med Mor Til Katja.. Hvis hundene har det for varmt, skal den ikke have tøj på.

  • #22   29. maj 2011 Jeg kan slet ikke følge med i mine egne tanker mere.
    Undskyld Tinna . jeg skrev rigtigt første gang, vi oplever hver eneste vinter at der sidder både sne og salt fast under hendes poter - men hun VIL ikke have sko på. Så vi må stoppe op en gang i mellem, for at fjerne det.


  • #23   29. maj 2011 1. fordi jeg mener, at hund bliver gjort til grin af den grund. f. eks. min nabo købte engang noget Rodolf(den med den røde næse- ting) og den gjorte de grin med. og derfor besøger vi dem ikke rigtig mere, for det er sgu at gøre nar med sin hund af den grund!

  • #24   29. maj 2011 1.
    Jeg mener ikke at hunde bør have tøj på! Jeg har set alt for mange komme ind med deres små hunde, og proppe dem i alt det tøj der var i butikken, og de stakkels dyr kan intet gøre.. Et dækken er noget helt andet, det hjælper en hund til at holde varmen og så er det slet ikke det samme som tøj. Min egen labrador har et regndækken udelukkende fordi han fryser som et lille lam når han bliver våd.


  • #25   29. maj 2011 Tak for meningerne:)

  • #26   6. jun 2011 Jeg har ikke noget i mod dækner osv, men ikke alt de der pyntetøj. Det er ikke min stil. Men fx. de der Chinese Crested Hårløs, kan jeg godt se en pointe i at de får noget på kroppen, om vinteren, så de ikke bliver syge (;
    Men ikke alt det der nussepusse pynt, bare fordi ejeren synes det ser kært ud.


  • #28   22. jun 2011 Natasja C - Om hunden er stor eller lille er ligemeget når det kommer til forbrug af energi for at holde varmen smiley

    Det som det handler om er om den har underpels eller ej (Og i den ene af Tinnas hundes tilfælde så har den kun dæk hår hist og her, og er så ellers nøgen)


  • #29   23. jun 2011 Natasja C
    Jeg har da også med hunde at gøre hele tiden?
    Og det ved jeg at Tinna også har.


  • #30   23. jun 2011 Men jeg kunne aldrig finde på at give min 36 kg hund tøj på.
    Nogle gange har hun et tørklæde om halsen, fordi det er sødt. Men hun har det med at få det varmt hurtigt, så ingen tøj til hende.


  • #31   26. jun 2011 Ved ikke om jeg direkte synes det er synd for hunden, at have tøj på. Men det er simpelthen for mærkeligt!
    Tøj er til mennesker, dækkener til dyr.. Jeg synes det ser helt forkert ud, at give dyr tøj på, og jeg kan ikke lade vær med automatisk at tænke, at her er en hundeejer der menneskeliggører sin hund alt for meget... (Garanteret ikke sikkert at det er tiilfældet altid, I know..)


  • #32   27. jun 2011 Jeg synes det er direkte latterligt at udstyre hunde med tøj.
    Det er at menneskeliggøre dyrene - at gøre dem til noget, de ikke er.
    At der så kan være en undtagelse - eksempelvis hvis dyret fryser osv., det er i orden.

    Det er min mening smiley





  • #33   27. jun 2011 Mener også det er helt okay, hvis det for eksempel er for at den kan holde varmen også videre. Det har vi gjort med min chef's hund, da den var mindre i vinters og det synes jeg absolut ikke der er noget galt i! Men at give den kjoler på også videre, det er for groft

  • #34   27. jun 2011 Jeg er med Line i det her emne.

    Jeg fatter ikke hvad t-shirts, strutskørter og hvad ved jeg skal gøre godt for.

    Min gamle yorkie ku ikke holde varmen i vinterhalvåret, så jo, hun havde da overtøj på - praktiske dækkener. Dengang var udvalget ikke så stort, så jeg syede selv.

    Men tager vi overtøj, så har jeg stadig ikke fattet hvorfor dyrene bliver stoppet i 'mini-menneskejakker', som ved gud har hætter på.


  • #35   27. jun 2011 Enig med Sweet Leafs

  • #36   27. jun 2011 Også enig med Sweet Leafs

  • #38   27. jun 2011 Sidsel: Ja, det er godt nok for meget. Har du helt ret i.

  • #41   10. jul 2011 jeg har 4 små hunde som bliver decideret syge hvis jeg lader dem gå uden dækner om vinteren - så i dette tilfælde mener jeg faktisk det er decideret synd at lade dem fryse. Mange hunderacer er ikke som ulve mere - de er skabt af os mennesker og så er det godt nok også vores ansvar at sørge for vores hund fx ikke har det for varmt om sommeren eller for koldt om vinteren. Jeg bruger hurtta dækner da de er de mest behagelige for hunden - udseenet på dæknet er jeg totaltligeglad med det kan være sort og enkelt eller pinkt med blonder bare det er det mest behagelige og funktionelle for mine hunde. Mine hunde er aktive hunde og skla ikke bare sidde inde og rådne op de skal med ud og have mulighed for at være hunde og være aktive og det gør altså at de skla have et dækken på om vinteren....

    med hensyn til sko til hunden så bruger vi det faktisk også og er MEGET glade for det. Og nej det er ikke små balletsko eller noget det er ligsom nogle små balloner hunden får på poterne. Grunden til vi bruger disse er igen KUN for mine hundens trivsel skyld. Om vinteren kan de simpelkthen ikke gå hvor der er saltet, og går de en længere tur i sne og is begynder deres poter at bløde og de kan så selvfølgelig ikke gå. Med de her balloner på poterne kan de uden at have ondt gå på salt og lege i snen lige så længe de vil


    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)


Kommentér på:
Hundetøj? Er det syndt?

Annonce