{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.402 visninger | Oprettet:

Kat & Marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har ikke kat endnu men for måske i næste uge eller næste uge igen. & jeg ved godt det måske ikke er det Gruppen betydningen er, men da jeg er bange for mit MArsvin Charlie som er i stuen kan blive spist bange eller andet af katten, gøre jeg det alligevel. ellers må i slette det.

Godt.
Det er en killing jeg skal have og Charlie står i stuen, men den kan jo sagtens gå derind og hoppe op på buret, den kan ikke komme derind men også når jeg skal have den op er jeg bange for om katten vil gøre noget ved den.

Kan man lærer en kat at den skaæ være sød ved et marsvin når det er en killing, og hvordan*?

Og så jeg sover på en madrass i ca. 30cm. højte, i stuen hvor katten sagtens kan gå ind. kan det hjælpe at logge den ude af stuen BARE OM NATTEN så den kan [Gå i gang, Badeværelse, køkken, Trappe til loftet.] Hvis maden og alt hvad den skal bruge står derude.

Hjælp mig venligst*
-Ikke bare for min Men Charlie [Gnaver]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat & Marsvin
  • #1   11. dec 2010 altså jeg har tit haft kat og marsvin sammen og der er aldrig sket noget..
    katten har været nysgerrig men har aldrig gjort dem noget.. ikke engang mine små unger..
    tit kan kattene godt li bare at sidde og kigge på dem og har endda set en kat der "passer på" marsvinene..
    selvfølgelig sker det at kattene bliver lidt for nysgerrige og måske prøver at puffe lidt med poten, men så plejer vi at sprøjte med lidt vand fra en forstøver så holder det hurtigt op, og faktisk synes jeg at kattene ofte går efter høet end selve marsvinene..


  • #2   11. dec 2010 Okay. Jeg var bare lidt bange for nogle irl af mine venner siger den vil sætte klørene i marsvine og dermed spise af den. D; Lyder ikke godt. JEg ville bare lige være sikker og forberede mig på det før vi for en kat slf. hvis det nu skulle være.

    Tak begge 2. smiley Jeg holder øje med katten hele tiden når den er ved Charlie.


  • #3   11. dec 2010 Hvis katten kommer fra et sted hvor den kun har været inde og du også selv kun skal have den inde og det er en 13-ugers killing burde det ikke være noget problem, da den så ikke har lært at jage og derfor ikke vil de grisen som bytte smiley

  • #4   11. dec 2010 Hovsa... 12-ugers selvf. (det er jo der de må tages fra moderen)

  • #6   15. dec 2010 Jeg har 2 katte de har aldrig gjort ungerne noget ej heller selvom de har kunnet nå dem.

    Men nogle mener man aldrig skal stole 100 % på rovdyr, i det her tilfælde katte. Og nogle katte kan ha et meget stærkt jagt instinkt.

    Katte behøver ikke være killinger for at vænne sig til marsvin. Min ene kat var 2 år da jeg fik ham han var bange for marsvinene. Og det er han stadig, dog ikke så meget mere.


  • #7   15. dec 2010 Jeg vil bestemt ikke udelukke at har man katte med stærkt jagtinstinkt, så bør man tage sine forholdsregler.
    Jeg arvede en kastrat fra et hjem, hvor der netop sad 2 katte og var meget forhippet på at få sig en marsvinesnack.


  • #8   15. dec 2010 ham ville jeg ikke være bange for :P. jeg har to rotter som går derhjemme, og katten ligger normalt bare og feder hos os, mens rotterne spoinker rundt - det samme med hunden, han er dog lidt nysgerrig smiley

Kommentér på:
Kat & Marsvin

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce