{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.143 visninger | Oprettet:

Rotte foder... {{forumTopicSubject}}

Hvad fodrer I jeres rotter med som grundfoder?
Jeg har hørt meget godt om Altromin og nogle dage efter jeg fik pigerne ringede jeg til dyrehandleren og spurgte om de solgte Altromin, de mente at det var det de havde, men at de bare kaldte det rottepiller.
Jeg tog så der ned og købte en pakke rottepiller. De havde så ikke lige den samme form som de piller jeg havde set af Altromin (kvardratisk) på nettet og var i stedet cylenderformet.
Har så lige læst at de cylender formede hedder Ratvital. Hmm så det jeg fodrer mine rotter med er så ikke Altromin endnu men nok i stedet Ratvital... øv. Men de kan godt lide det.
Ud over det får de noget lækkert om morgenen, havrergryn, gulerod (et par små stykker), kylling, oksekød, kogt æg, m.m. ikke det hele hver dag, men forskelligt fra dag til dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotte foder...
  • #2   4. jul 2010 Jeg bruger en gnaverblanding uden piller bestående af hvede, byg, havre, majskroketter og solsikkekerner/jordnødder og så blander jeg selv pasta og hundetørfoder i .. Ved siden af får de alt muligt lækkert.. Nogle gange noget grød, andre gange laver jeg grøntsagsmos til dem osv.. Kødrester får de også ind imellem, og kogte æg (vi får ret mange æg af nogen af vores venner, så de får lidt ind imellem).. smiley
    Har hørt mange sige godt om altromin, så længe man husker lige at tilføje katte/hunde tørkost, så de også får dækket deres protein behov smiley


  • #3   4. jul 2010 Der er ikke den store forskel på Ratvital og Altromin, jeg fodrede også med Ratvital og det er et ganske udemærket foder, bare ikke nær så kendt som Altromin smiley

  • #4   4. jul 2010 Mine får Multi Fit til rotter fra Maxi Zoo... Og så får de grønt, kød der er stegt uden krydderier, æg med skal og hvad der ellers lige er til overs fra vores egen mad som er ukrydret osv. Har en teori om at de bedst vitaminer ikke kommer fra kunstigt fremstillede pulver-ting osv.
    Men som sagt Multi Fit som grundfoder.


  • #6   4. jul 2010 De spiser 80% af det, men ja smider en del ud... Men ved at mine har været vant til "slik" foder (altså dårligt foder med masser af kunstig smag) så de skal vænne sig til at spise ordentlig "kedelig" mad uden unødvendig tilsætning af alt muligt mærkeligt.
    Har kun haft dem en uges tid såeh... Men ernæringsmæssigt matcher det forskifterne såeh...
    Meeen når man har været vant til at lave af kunstig smag så kræver alt normalt foder tilvænning. Så på den konto er 80% spist okay.


Kommentér på:
Rotte foder...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce