{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Bedre med Fleece end spåner. {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg vil da lige dele viden smiley

Førhen da jeg brugte spåner sad der altid spåner og knuder i min shelties flotte pels. Så jeg måtte med stor ærgelse klippe det af - Også selvom jeg redte hende hver dag.

Nu er jeg skiftet til Fleece og jeg kan glædeligt se hende tumle rundt med alle de andre - uden at blive generet af knuder eller have helt kort hår og ligne en jeg ved ikke hvad smiley

Bare en lille opfodring til at bruge Fleece!

God aften til jer alle! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre med Fleece end spåner.
  • #1   23. sep 2012 Jeg er også bare super træt af spåner, især når man har langhårede og generelt alle de spåner ud over det hele.. Jeg har så også prøvet at bruge fleece, men synes egentlig ikke det hjalp så meget (kun på nogen af de langhårede) og jeg synes bare fleecen hurtigt kom til at se super klam ud, selvom jeg fjernede lorte hver dag. Jeg har så overvejet at bruge en blanding af biobase og boxo comfort, som jeg har hørt skulle være rigtig godt. (:

  • #2   23. sep 2012 Hvor mange håndklæder brugte du under Fleecen? smiley

    Men det lyder da spændende med blandingen af biobase og boxo comfort smiley


  • #3   23. sep 2012 Aviser i bunden og to håndklæder (:

    Ja jeg glæder mig til at prøve det. Kender du noget til det? (:


  • #4   23. sep 2012 Jeg bruger boxo comfort til flere af mine udstillingsdyr og det er jeg faktisk ret begejstret for smiley
    Jeg har et lag almindelige spåner nederst og så boxo comfort øverst.
    Og det virker ganske fint på mine udstillingsdyr og deres pels, som I kan se smiley


  • #5   23. sep 2012 jeg bruger bare alm spåner, jeg har personligt ikke nogle problemer med filtered hår, knuder eller noget som som helst (:
    og bryder mig ikke rigtig om fleece da jeg føler det bliver rigtig hurtig ulækkert og der lange pels bliver hurtigt vådt. da jeg havde det fjernede vaskede det også rigtig tit (:


  • #6   23. sep 2012 Det ser også bare super lækkert ud. Ved du om man kan købe det andre steder end luxshoppen? (: Den på 184L er nemlig udsolgt (:

  • #7   23. sep 2012 CCO: hvad med hvis dine dyr spæner rundt bliver det så ikke blandet med spånerne? (:

  • #8   23. sep 2012 Nadia: Nej, jeg ved desværre ikke andre steder det kan købes. Jeg plejer også at købe det hos LUX-shoppen.

    Nikole: Jo, men det gør heller ikke så meget at det bliver blandet lidt. Jeg bruger boxoen ovenpå, fordi kombinationen af de to dele suger bedre end bare spåner alene. Mine udstillingsdyr er jo wrappede, så jeg har i forvejen ikke problemer med knuder i pelsen.
    Mine avlsdyr holder jeg kortklippede, jeg kan ikke se pointen i en masse pelspleje når de går i flok og ikke skal udstilles alligevel.


  • #9   25. sep 2012 Men er det der boxo comfort ikke ret dyrt?
    Jeg er nemlig træt af at spåner kommer til at lugte/blive fugtigt alt alt for hurtigt. Så kunne godt bruge noget, at blande med, men det skal helst være noget, jeg skal kunne have råd til, når jeg skal til at studere også smiley


  • #10   26. sep 2012 Jo, det er ikke billigt. Det er også derfor jeg kun bruger det til udstillingsdyrene.
    Man skal ikke bruge ren boxo comfort dog, man skal bare lægge et lag af det ovenpå noget andet. Om man så vælger at det skal være ovenpå spåner eller hemp eller hvad man nu kan finde på, er ikke så vigtigt. Men det bevirker, at urinen ligesom suger ned igennem det, og så bliver boxo'en til en lidt hårdere flade med tiden, men som egentligt ikke virker våd. Mit bundstrø holder i hvert fald tørt lige nogle dage ekstra, hvis jeg ligger boxo comfort ovenpå, og det gør også, at pelsen ikke bliver klam og ulækker (mine er jo wrappet, så det er kun lige nede om numsen jeg skal forhindre, at de bliver klamme og ulækre).


  • #11   28. sep 2012 Ja det kunne jo lyde som en rigtig god løsning for mig ! Jeg har en han som har det med at ligge og putte sig i tissehjørnerne og bliver rigtig ulækker for neden, så føler jeg skal vaske/skylle ham hele tiden. Derfor kunne det jo være rigtig smart at have sådan noget, til at ligge på tisserhjørnerne i det mindste, sådan så han kan holde sig ren smiley
    Tror jeg vil kigge på det, da jeg i forvejen skal købe noget Shampoo hos Lux.
    Synes det lyder som en rigtig god ide i hvert fald !
    Og tak for tippet smiley


  • #12   28. sep 2012 Det var så lidt smiley

Kommentér på:
Bedre med Fleece end spåner.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce