{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er bedst? (:
  • #1   27. dec 2011 Det er smag og behag. Men jeg vil mene der godt kan være 3. f.eks 2hunner og en kastrat. Eller 3 hunner.

    Hanner kan ofte være lidt sværer og få til at gå sammen og kræver godt med plads.


  • #2   27. dec 2011 Hvis du vælger en race, hvor hannerne generelt er nemme at få til at enes, så kan der også godt være 3 hanner i den størrelse bur smiley

  • #3   27. dec 2011 Jeg er enig i 2-3 dyr i den størrelse bur.
    Jeg ville nok vælge enten hunner eller hellere 2 hunner + 1 kastrat.
    Hvis det er hanner, ville jeg nøjes med 2 i den størrelse bur. Hanner skal ofte gerne have plads til at kunne komme væk fra hinanden også, i højere grad end hunner.


  • #4   27. dec 2011 Von Fancy: Det tror jeg afhænger af, om det er en race, hvor hannerne har sværer ved at enes. Jeg har ikke problemer med at have 3 hanner sammen i den størrelse bur, de har ikke grund til at komme væk fra hinanden når ikke de slås.

  • #5   27. dec 2011 Det kan være.. Eller at du er heldig smiley

    Generelt har jeg ikke brug for at have mere end 2 voksne hanner gående sammen, men da jeg havde 3+ hanner gående sammen i sin tid var minimum 100*50 og gerne større.
    Men generelt set, når vi ser bort fra dine gode erfaringer, vil jeg mene hanner oftest kræver mere plads når de skal gå sammen.
    Derfor, ville jeg vælge max 2 hanner i det nævnte bur, eller 2-3 hunner/hunner+kastrat.


  • #6   27. dec 2011 Tak alle sammen! smiley

    Men, kan 2 - 3 hunner godt gå sammen? (:


  • #7   28. dec 2011 Ja sagtens. Hunner volder sjældent specielt mange problemer.
    Nogle gange kan en kastrat dog være god til lige at fjerne skærmydsler når der er brunst i buret eller generelt holde ro og orden. Men i de fleste tilfælde kan hunner sagtens gå sammen i flok uden problemer.


  • #8   28. dec 2011 Von Fancy: Det er ikke bare et spørgsmål om gode erfaringer, men et spørgsmål om, at jeg har valgt en race med et helt specielt temperament der gør, at de har et mere afslappet forhold til tingene i forhold til mange andre racer, og dermed også at hannerne har et mere afslappet forhold til hinanden når man vil have dem til at gå sammen.
    Akkurat som at I mener, at skinnyerne har et mere unikt temperament overfor mennesker end alle andre racer. Så har merinoerne altså bare et mere afslappet forhold til hinanden, der feks gør, at man uden problemer kan smide to avlshanner, der lige har gået med hunner, direkte ind til hinanden uden de så meget som brummer af hinanden.
    (ingen regel uden undtagelser selvsagt, men det er meget sjældent jeg oplever texel og merino hanner, der ikke kan enes, uanset hvilken alder de så har).


    Men ja, man kan også sagtens have 2-3 hunner gående sammen.


  • #9   28. dec 2011 Cavy Cats: Jeg har ikke betvivlet dine erfaringer med dine racer.

    Jeg forsøger såmænd bare at give trådstarten en "generel" hjælp, som ikke er baseret på en specifik race eller én persons erfaringer med specifikke racer.
    - og min holdning og egen erfaring er så at hanner generelt kan have godt af mere plads at gå på, når man vil have flere gående sammen, end hunner, og at jeg derfor ikke ville have mere end 2 hanner i den nævnte størrelse bur, men 2-3 hunner/hunner+kastrat - som jeg har sagt flere gange.
    At andre har en anden mening eller erfaring end det er jo sikkert fint - men dette er så min.


  • #10   28. dec 2011 Jeg siger også det er mere generelt... det er et spørgsmål om, hvorvidt hun vælger en race hvor hannerne er mere socialt anlagt eller om hun vælger en race, hvor de kan have svært ved at enes. Der er forskel i temperamentet hos racerne og dermed også forskel på, hvorvidt man kan have hvor mange på hvor meget plads. Feks ville jeg nok aldrig så meget som overveje at forsøge at sætte 2 aby hanner sammen, uanset hvor stort buret så er.
    Så det er et spørgsmål om, hvor aggressivt anlagt den race hun ønsker sig er. Så man kan sagtens have 3 texel eller merino hanner på den plads, og ved også, der er andre racer man vil kunne det med, men udfra dine erfaringer skal man jo så nok ikke forsøge at sætte 3 skinnyhanner sammen på den plads, da de åbenbart er mere dominante, og som også nævnt er aby'er nok heller ikke lige dem, man skal forsøge det med.
    Og dermed er din hjælp ikke særlig generel, men udelukkende baseret på dine egne erfaringer med dine egne racer, da du ikke har taget med i betragtningen, at nogle racer (også udover dem jeg har) sagtens kan gå 3 hanner sammen uden problemer på den angivne plads.


  • #11   28. dec 2011 Jo man kan godt sætte 3 skinny hanner sammen på den plads. Men hvorfor gøre det hvis man kan give dem et endnu større bur.

    Men vi kan konkluderer i bund og grund mener i det samme.

    Så er den ged barberet smiley


  • #12   28. dec 2011 Ja, lad os holde os til det......

  • #13   28. dec 2011 Hvorfor så sætte 3 hunner sammen på den plads, hvis man kan give dem et større bur? Det er vel det samme....

  • #14   28. dec 2011 I sådan et bur kan der være 2 marsvin.

  • #15   28. dec 2011 Tak for alle svarene smiley
    (p.s jeg er en ''han'' smiley .. )

    Altså, det er ''pjuske'' marsvin - hvirvel smiley


  • #16   28. dec 2011 Hvirveldyr er under "racen" kæledyr. Dem synes jeg har ret blandet temperament da deres afstamning kan komme fra øst og vest (generelt marsvin uden stamtavle). Jeg har fx en crested som med det samme overgiver sig når der kommer en ny i buret - også selvom den nye, er i den cresteds bur. Jeg har også haft nogle kæledyrsmarsvin som var utrolig dominerende og også nogle hvor der næsten ikke var problemer med sammensætningen. smiley

    Ps. Ved det ovenstående har jeg kun fokuseret på de kæledyr med ukendt afstamning. Ikke dem med stamtavle



  • #17   28. dec 2011 C S: Enig i det med temperamentet, der er kæledyr lidt en blandet landhandel, som man siger smiley

Kommentér på:
Hvad er bedst? (:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce