{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.723 visninger | Oprettet:

Marsvin med diarré? {{forumTopicSubject}}

Mit marsvin har her de sidste par dage, haft en meget blød og splattet afføring. Den er også lysere end hvad den plejer at være, og så stinker meget mere,´end det almindelige afføring. Jeg prøvede at læse lidt om det, men synes ikke rigtig at jeg fik et 100 % svar på det. Det kan desuden også være at han appetit er en smule nedsat, men det kunne meget vel også være, at der er flere ting som han ikke gider at spise. Men jeg håber meget at i kan hjælpe mig, så han igen kan blive rask smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin med diarré?
  • #1   6. okt 2011 Du skal fjerne alt grønt fra dyret, og give hø og tørfoder samt vand.

    Derudover kan du benytte Zoolac Pro pasta som fåes i håndkøb som er mod diarre.

    Det er vigtigt at få stoppet diarren hurtigt eller dehydrer marsvinet og dør.


  • #2   6. okt 2011 Tusind tak for din hjælp! smiley

  • #3   6. okt 2011 Jeg tog til dyrelægen da min havde diarre, og det stank os forfærdeligt . Og hin hav ham antibiotika, og så skulle jeg selv give ham det nogen dage efter os .
    Men ja alt grønt skal væk, og så masser af hø. Min fik os zoolac, men det hjalp ikke rigtig .
    Men det kan være trommesyge .


  • #4   6. okt 2011 Det har intet med trommesyge at gøre. Ved trommesyge er maven udspilet fordi der er gas/luft i tarmene det har ikke noget med diarre at gøre.

    Normalt er det ikke nødvendigt at give antibioktika mod diarre da det ikke er en betændelses tilstand.

    Man kan give zoolac eller parahurt mod det.
    Jeg har kun erfaringer med zoolac.

    Og Zoolac kan give med korte mellemrum afhægig af hvor slemt det er.


Kommentér på:
Marsvin med diarré?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce