{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Ny kanin har bidt. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.
Jeg er ny her i gruppen.

Har har for nyligt indkøbt 2 kaniner.
Dust for snart 14 dage siden og Dawn for et par dage siden.
Jeg er vokset op med kaniner, men det er efterhånden nogle år siden jeg har haft dem i hjemmet.

Jeg ved ikke præsis alder på Dust, men ca. 11-12 uger.
Ca. 3 dage efter hun var komme hjem bed hun min datter Sarah i fingeren uden at komme med en makering først, hun sad og gav hende mælkebøtte og da Sarah tog hånden ud af buret igen bed hun hende i lillefingeren så det blødte.

What too do? Må indrømme at jeg føler mig lidt nervøs ved at sidde med hende for tanken køre bare at jeg nærmest sidder og forbereder mig på hvornår hun snapper mig.

Kan godt være at jeg har lavet en fejl, men burde 2 kanin unger ikke kunne hilse på hinanden når de er på neutral grund? Vores nye han/hun? kanin er 8 uger nu, og tager alt i stiv pote og er utrolig afslappet, men Dust fare lige i flæsket på den anden, hun bider ikke hul, men er voldsom over for den anden.

Håber på lidt hjælp her. (Smiler)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kanin har bidt.
  • #1   29. jun 2011 Jeg må indrømme at jeg synes at det er et rigtig dårligt tegn, at den ene kanin farer på den anden. Det lyder i mine ører som om at den er meget utryg. En 11-12 uger gammel kaninunge kan normalt godt hilse på en anden unge i dens egen alder, jeg har i hvert fald ALDRIG oplevet andet. Selvfølgelig er alle kaniner forskellige, men jeg synes at det lyder lidt vildt.

    Mht. biddet i din datters finger, sprang Dust frem imod hende, sagde hun nogen lyde eller andet du lagde mærke til?


  • #2   29. jun 2011 Må indrømme at jeg ikke så om Dust sprang frem imod hende eller kom med nogle lyde, da jeg straks reagerede på Sarah's gråd.
    Og det kom helt uprovikeret. Holder altid øje når mine børn er i omgang med kaninerne. Dyrene generalt.

    Jeg har også haft kaniner før, men har heller aldrig haft en som bare farede på de andre.

    Og tak fordi du tager dig tid til at svare mig smiley


  • #3   29. jun 2011 Når du ikke har set noget, kan det så tænkes, at kaninen kan have troet at fingeren var noget spiseligt? Nogle af mine unger slikker rigtig meget på hænder når de får mælkebøtter eller andet lækkert, og så kan de altså godt finde på pludselig at nappe, dog aldrig til blods. Normalt når en kanin angriber i buret skyldes det, at den forsvarer sit område smiley Og derfor kommer der normalt en form for advarsel før et angreb, i form af grynten eller faren frem. Jeg tror ikke at du skal være bekymret for at kaninen bider når i sidder med den, når der kun har været et tilfælde smiley

    Det skal heller ikke kunne udelukkes, at ungen er stresset over flytningen, nogle unger skal bruge mere tid til at falde til end andre smiley


  • #4   30. jun 2011 Enig med Line..

    Men nej, det er ikke naturligt at kaniner er søde overfor hinanden.. De skal bare holdes adskilt (:


  • #5   30. jun 2011 Er helt enig i at kaniner skal holdes adskildt, men uanset hvad synes jeg ikke at det er naturligt at en 12 uger gammel kaninunge går amok på en anden unge smiley Det har jeg i hvert fald aldrig selv oplevet, eller hørt om før.

  • #6   30. jun 2011 Ja self. skal de holdes adskilt, vi har heller ikke købt dem til at gå sammen.

    Men vi burde godt kunne tage begge med på græsset i sele uden at den ene fare på den anden ved første øjekast?

    Og jeg tror også at Dust muligvis har troet at der var mere mælkebøtte. Der har jo trods alt ikke været noget bideri siden, men hun virker også utrolig nervøs og meget anspændt når hun er ude.
    Men det burde daglig håndtering og nusseri vel afhjælpe. smiley



Kommentér på:
Ny kanin har bidt.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce