{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.717 visninger | Oprettet:

lidt spørgsmål ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt spørgsmål omkring marsvin, da jeg er lidt usikker på nogle punkter..
Først om fremmest, Jeg har en fin lille Han.
Tit og oftes sætter der små stykker hø (ind i mellem også bundstrø) fast i hans forhud, og jeg prøver meget ihærtigt og så godt jeg kan at fjerne det, men han hader det, og det gør det virkelig svært, er der nogen der har idéer til om man muligvis kan gøre noget for at forhindre det? eller om der måske er noget galt?
Han har det også med at lave nogle "voldsomme" lyde der lyder lidt som et nys blandet med når man "knækker" tungen mod ganen. nogen idéer?
+ han fælder umådeligt meget, og er virkelig ikke sikker på om det er noget jeg skal være urolig for, eller om marsvin også skifter pels, eller om han måske bare er kåd?
Sidste lille ting.
Kan man "regne" ud hvornår ens hun er i løbetid?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt spørgsmål ??
  • #2   18. maj 2011 Angående de fleste af spørgsmålene, så tror jeg det er ting, du bare må acceptere.
    Der kan være en grund til at han fælder, men det kan også bare være naturligt.

    Man kan næsten regne sig frem til, hvornår hunnen er i løbetid. Hun er i løbetid ca. hver 16 dag. Men det kræver, at du ser hende i løbetid og derefter regner 16 dage frem. Og så holder det stadig ikke helt, for nogle er kortere mellem løbetiderne og andre er længere imellem.


  • #4   18. maj 2011 Hvordan ved man så om hun er i løbetid?

  • #5   18. maj 2011 Det afhænger meget af hunnen. Nogle hunner dominansparrer sine burkammerater når hun er løbetid. Andre hunner svajer i ryggen og vil have de andre hunner til at parre hende, når hun er i løbetid. Hvis din hun går alene, så skal du ikke regne med at opdage det, men nu er marsvin jo flokdyr, så de skal heller ikke gå alene.

  • #6   18. maj 2011 Det var egentlig heller ikke min plan at de skulle gå alene.
    Men havde hørt at både hunner og hanner, kunne gå på deres burkameratter når der var nogle af andre køn i nærheden, og da jeg ikke har så meget plads, og gerne ville have mindst et kuld unger fra min han, besluttede jeg mig at købe en hun.
    Har også overvejet at få ham kastreret når de har fået et kuld eller to (:


  • #7   18. maj 2011 Hvem end der har fortalt dig det har ikke anet et klap om, hvad de har snakket om.
    Jeg mener så det er synd for dyrene at de skal gå alene så lang tid, bare fordi du vil have unger, for de trives ikke optimalt så længe de går alene.


  • #9   18. maj 2011 Jeg mener jeg har læst det en del steder..
    Men grundet min mangel på plads står de umiddelbart tæt på hinanden.
    Er egentlig også lidt bange for at hvis jeg sætter nogen ind til dem nu, så ville min han begynde at parre den nye (og ikke bare for at dominere) og min hun ville begynde at bide den nye (hun bider meget).
    Men jeg kan heller ikke helt klare at de ikke har nogen "legekammerat" for jeg ved godt hvor socialt et dyr marsvin er


  • #10   21. maj 2011 Når du siger at dit hunmarsvin bider meget mener du så at hun bider dig eller hvad mener du helt præcist?

  • #11   21. maj 2011 tremmerne i hendes bur, smykker og tøj og sådan.. hun bider ikke mennesker

Kommentér på:
lidt spørgsmål ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce