{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

kan de gå sammen? {{forumTopicSubject}}

jeg har to hamstre der går i hvet deres bur, jeg har spurgt nogen om jeg kunne lukke dem sammen hvor nogen har sagt at de slås og æder hinanden, hvor andre siger jeg skal gøre det for et hamster skal have en ven og gå med?? så hva mener i ka man lukke dem sammen eller ej?(:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan de gå sammen?
  • #1   1. maj 2010 Hvis det er Guld må de ikke gå sammen når du ikke er til stede. De kan gå sammen og hygge sig men lige pludselig kan det slå 'klik' for dem og så skader de hinanden i bedste fald, men det mest normale er at den ene dør og den anden bliver alvorligt kvæstet, tit dødeligt. Så jeg vil til en hver tid holde mine adskilt, med mindre de skal parre sig.

  • #2   1. maj 2010 jeg synes du skal holde dem hver for sig, kan se på din profil at din hun er næsten 1 år gammel, og så er chancen for at hun vil acceptere den anden stort set lig 0,
    der vil med stor risiko komme slagsmål.

    hamstere har på ingen måde brug for at have en ven, de er ikke sociale dyr og har det aller bedst alene, i naturen lever dværge ganske vist i kolonier, men det er af samme grund som kaniner (som også bør gå alene) og mange andre dyr som lever kolonier, tryghed i antal, fordi de kan advare hinanden om fare, og i naturen kan de komme væk fra hinanden, det kan de ikke i fangenskab, hvor der heller ikke er nogen fare, så at have mere end 1 er slet kke nødvendigt.

    nogle dværge kan godt sammen ja, og det går fint et stykke tid, men lykken varer sjældent ved.
    desuden er det langt fra sikkert at dine to kan sammen, da dværge har det som mennesker de kan ikke med alle og enhver.


  • #3   1. maj 2010 okay tak allesammen, lader dem bare gå hver for sig, vil helst ikk risikere der kommer skade på nogen af dem (:

  • #4   1. maj 2010 Det kommer jo osse an på om det er hunner eller hanner. Vi har to hun dværghamstere og vi er nød til at have dem i hvert sit bur for ellers går de amok på hinanden. Da vi prøvede at sætte dem sammen endte det med at den ene blev bidt i snuden så det blødte, så jeg vil ikke anbefale det hvis ikke de har været vant til at gå sammen med hinanden før (Altså hvis ikke de er fra det samme kuld)

  • #5   1. maj 2010 Ikke engang hvis de er fra samme kuld må de gå sammen. Risikoen er lige stor uanset om de er søskende og/eller samme køn eller ej!
    Nogen er heldige at have nogen der kan gå sammen, men pludselig kan de ikke alligevel.
    Synes ikke man skal risikere noget med hverken guld eller dværge.


  • #6   1. maj 2010 Jeg har 2 der altid har gået sammen. En af hvert køn. Der er lidt små-skænderier ind imellem. Men sådan er det jo også med os mennesker. :oP
    Der er så 2 huse i buret og følgelig også 2 hjul. Til tider sover de i samme hus - men lige nu har hun unger, og han er forvist til det lille hus...

    Men er enig med de andre - skal man have 2+ dværghamstere sammen? Skal der være plads nok og der skal være minimum 1 hus til hver og 1 hjul til hver.


  • #7   2. maj 2010 Da jeg fik mit 2. hamster havde jeg jo haft den første i noget tid...

    Jeg har indrettet en papkasse med en masse legetøj til dem hvor de kommer ned i når jeg skifter deres bure, men jge ville forsøge mig med om de kunne enes så jeg prøvede at sætte dem begge derned men først med noget tråd imellem så de lige kunne se hinanden først, men da de så blev lukket rigtig sammen gik det helt gal!!

    Den ældste fjøj på den lille og bed den (tror jeg) det så i hvert fald volsom ud.
    Jeg skilte dem straks ad og siden har de ikke været i nærheden af hinanden så de to skal aldrig sættes sammen! hehe


Kommentér på:
kan de gå sammen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce