{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hamster kød ?
  • #2   7. maj 2011 de kan godt tåle æbler smiley Og giv den enten mel orme eller kogt kyllinge kød smiley

  • #4   7. maj 2011 okay tak smiley

  • #5   7. maj 2011 Min hamster får animalsk protein i form af kattetørkost og hundekiks smiley


  • #6   7. maj 2011 Min mor nægter at få melorme ind i huset smiley

  • #7   7. maj 2011 Mine hamstere får også kattetørkost og hundekiks smiley

  • #8   7. maj 2011 okay tak smiley

  • #9   7. maj 2011 Skulle da mene at det kun er i æblekernerne at der er blåsyre?
    Så hvis du lader være med at give kernerne så burde der ikke være nogen fare?


  • #10   7. maj 2011 Det har jeg vist heller ikk skrevet nogen steder at du skrev smiley
    Jeg spurgte bare fordi jeg var ret sikker på det kun var i kernerne.

    Og vil jeg nu stadig mene det er, indtil jeg finder info om at andet skulle være rigtigt, men det var bare et spørgsmål smiley


  • #11   7. maj 2011 okay smiley

  • #12   8. maj 2011 Blåsyren i æblet er primært begrænset til kerne og selve kernehuset.
    Der er stor forskel på de enkelte stenfrugter hvor meget blåsyre der trænger ud fra stenene, og æble er rigtig gode til at begrænse det til kerner og kernehus, fordi det indeholder så små mængder af cyanohydriner, hvoraf det er en en meget langsom process ift. frigivelse af blåsyre.
    Så fjerner man godt og vel kernehuset er man på den sikre side ift. blåsyre.
    Ligesom æblegrene også er totalt uskadelige ift. blåsyre, fordi den dannes så lidt i kernerne og at det ganske enkelt ikke når ud i grenene.

    men derfra og så til at råfodre med æbler ville jeg nok ikke - det har et meget højt vand og sukkerindhold - det er ikke såååå fantastisk sundt til hverken tænder eller mave smiley


    og hørfrø er stort set uskadelige når det kommer til blåsyre! mængden er så lille i de hørfrø vi køber i supermarkedet osv..
    Hørfrø bruges i rå mængder i bl.a. England som en stor del af kosten til diabetes hamstere. Der er hørfrø faktisk en stor del af grundkosten, og havde der været dødelige mængder af blåsyre, havde de nok opdaget det inden for de sidste 10 år, hvor diabetes for alvor er blevet et problem derovre og hvor de meget effektivt endda har kunne holde diabetes hamsterne stort set symptomfri ved den rette kost - inkl store mængder hørfrø smiley (åh ja man lærer meget, når man tilmelder sig nogle af de engelske yahoo grupper smiley )


    så jeg ville bestemt ikke være bange for at give hverken æble eller hørfrø - bare man husker at skære godt vel kerne huset væk, for det er altså her blåsyren er koncentreret inde smiley


  • #13   10. maj 2011 Min hamster får alt muligt forskelligt kød.
    Hun har både katte og hunde-tørkost + hundekiks, og så får hun tørrede melorme. Det er ikke så tit jeg giver hendekyllingekød eller andet, for jeg har ikke helt styr på hvad der skal og ikke skal koges smiley
    Ellers får hun lidt mild ost.


Kommentér på:
hamster kød ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce