{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

min kanin er ikke til at forstå {{forumTopicSubject}}

Heej alle sammen (:
Jeg har en smuk smuk tøse kanin på 3½ år ca, hun har altid været lidt sær, og jeg har altid været lidt småbange for hende, da hun har haft lidt truende adfærd. Det gik dog først helt galt efter hun fik unger, da blev hun utrolig sød, men da de blev taget fra hende blev hun ekstrem sur, jeg kunne dårligt tage min hånd ind i buret før hun truede med at angribe. Måtte tage hende i nakken hvis hun skulle ud af buret, kunne ikke på andre mådet uden hun ville bide. smiley men hun fik en bamse, og den truende adfærd stilnede lidt af. efter lang tid splittede hun bamsen ad og jeg smed den ud, hendes truende adfærd vendte tilbage. Nu har hun fået en ny bamse, og er nem at komme til, hun ser ikke glad ud, men løber ikke længere ind i bagerste hjørne, og truer mig ikke længere, og jeg kan stille tage hende under maven uden problemer.
Næste problem er så at hun i sele altid fiser rundt, springer uden at tænke og er svær at komme til, før hun har løbet sig selv træt. hun blev selevandt som alle mine andre kaniner, som ingen problemer har haft. Senere gik hun i brunst hver gang hun var ude og springe i min egen have, og var ikke til at få nogen steder. lagde jeg bare med halen i vejret og rullede sig i græsset. men så snart vi er på udebane springer hun smukt.

Hun har aldrig brudt sig om at blive båret, og har altid bidt mig, derfor holder jeg hende normalt under brystkassen kiggende væk fra mig (ved ikke hvordan jeg ellers kan forklare det) for så kunne hun ikke bide mig. men i dag tog jeg hende op, og lagde hende på ryggen i mine arme, og så lukkede hun bare øjnene, lå helt stille og roligt og lod stille sit hoved synke tilbage. Det havde jeg aldrig troet.
Nogen der kan prøve at hjælpe mig til at forstå hendes adfærd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kanin er ikke til at forstå
  • #2   24. jan 2011 Kan ikke hjælpe dig med at forstå hendes adfærd, men har selv en han kanin der har været sådan, jeg ved ikke hvad der skete men ligpludselig klikkede vi bare total godt sammen nu kan vi ikke skilles ad:)

    Men kan dsv. ikke forklare dig det:(


  • #3   24. jan 2011 Hun lyder som en kanin der er meget placet at hormoner, hvilkt er arveligt, derfor vil jeg ikke anbefale at sådan en hun får unger. Men nu er det jo sket, så det må du huske i fremtiden smiley Så der ikke kommer flre "problemkaniner" smiley


  • #4   24. jan 2011 hun fik desværre unger med tandfejl, så ingen af dem eksisterer længere, og hun får aldrig mere babyer!

    overvejer om noget af det evt kan have at gøre med, da hun var lille så jeg hos avler at mor og de andre babyer alle spiste al maden og hun fik hvad der blev lævnet, de stillede sig alle over hende smiley
    hver gang vi er ude og jeg får hende stoppet, trygger hun sig meget til jorden, som om hun er meget underdanlig


  • #5   24. jan 2011 jeg kan hjæle dig med en metode jeg altid har brugt når jeg giver ninnerne mad den er så simpel:
    hvis du blidt lægger din hånd på nakken/hovedet men mest nakken
    lægger kaninen sig lidt ned og angriber slet ikke (ved ikke om dette skyldes at de i naturen kan blive angrebet af fugle men tror det ikke) mine 2 hankaniner har været uderst territoriale og sprang frem når jeg skulle give mad men hvis jeg blidt lægger hånden på nakken af ham jeg har nu og den forrige så lægger de sig ned og man kan uden problemer tage madskålen med den anden hånd smiley dadadadaaam! smiley det er simpelthen et ryllenummer! haha! ej jeg havde meget store problemer med deres territorialitet fordi jeg nærmest har en "angst" for at blive bidt (ikke at jeg er bange for dem! men hvis jeg ikke havde fundet ud af den metode ville jeg have haft meget svært ved at give dem/ham mad smiley

    min forrige kanin var derimod fuldstændig rolig når man skulle have ham op og noget af det dejligste når han var oppe fordi han bare ville kæle vi var "uadskillelige"
    den kanin jeg har nu er den komplette modsætning! han springer rundt når man vil have ham op (det er begyndt at blive lidt bedrere nu) og når han er ude kan han bare ikke ligge stille smiley men jeg elsker ham trods alt <3.. min metode når jeg skal have ham op er at lægge den ene hånd under brystet og den anden under maven selvom man normalt tager bryst og bagdel smiley men der har hjulpet en hel del at tage ham på den måde! han spræller (næsten) aldrig mere smiley


Kommentér på:
min kanin er ikke til at forstå

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce