{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.493 visninger | Oprettet:

Søger en hamsterbold eller snor! {{forumTopicSubject}}

Så skal der diskuteres!
Hvad er jeres mening?

Er det ok at "gå tur" med hamsteren i en snor? (der findes snore i dyrehandlerne...)

Er det dyreplageri at sætte hamsteren i en gennemsigtig plastic-kugle, som hamsteren så kan løbe rundt i på gulvet?

Personligt er jeg kraftigt imod begge dele...syntes det grænser til dyreplageri!
Køb eller lav en indhegning i stedet! Meget mere underholdende og udfordrende på en mere naturlig måde for hamsteren...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en hamsterbold eller snor!
  • #1   22. apr 2010 Fandt lige dette på youtube:

    http://www.youtube.com/watch?v=98M1mqKGJJc&feature=fvst

    Det er nok god aktivering af hamsteren - men se lige den måde den nærmest banker ind i væggen på!? :o(


  • #2   22. apr 2010 Synes det med snoren er at gå lidt over gevind.. det er jo ikke en hund der skal luftes.. Men har ikke så meget imod sådan en gå-kugle.. Selvfølgelig skal de ikke være derinde i flere timer, det da dyreplageri. Men har osse en indhegning de kan tulle rundt i og den er de rigtig glade for smiley

  • #3   22. apr 2010 Korrekt Maria - men tror der er mange der ikke er så ansvarsfulde... :o(

    Fandt lige et klip mere:

    http://www.youtube.com/watch?v=f_vcVX42ssM&feature=related


  • #4   22. apr 2010 Hamstere burde slet ikke puttes ind i de tingester!
    For det første er bolden for lille til hamsteren, læg mærke til hvor meget den skal svaje i tyggen og lofte hovedet smiley
    Få fat i en indhegning med net i bund og top hvis den skal kunne mæske græsset, ellers tag dig tid til at holde øje med den når den er på gulvet og udforske verden FRIT!
    ... No offense, men i bad om folks mening, og her fik i min smiley
    Hav en dejlig dag og vær go' ved dyrene smiley


  • #5   22. apr 2010 bolden er klart det bedste af de to,
    hamsteren slår sig ikke hvis de render ind i væggen fordi bolden tager stødet.
    man skal sørge for at bolden er stor nok, dvs. til en guldhamster skal den være mindst 20 cm i diameter præcis som deres hjul ellers kan de få rygskade.
    jeg har selv en i fritte størrelse til mine guldhamstere, som de har nydt at være ude i, og hvis en af kattene kommer i vejen bliver de bare rullet ned,
    hvis bolden kan gå op er det fordi man ikke har lukket den ordenligt, hamsteren er i sikkerhed inden i bolden, hvilket er andet end hvad man kan sige om en indhegning, for tro mig hamsteren finder en vej ud at dem, man kan ikke finde en flugtsikker indhegning til hamsteren.

    der foretrækker jeg klart at de kan få en bold og rende rundt i, man skal stadig holde øje med dem alligevel, men de kan undersøge mere og rende mere frit rundt.

    der er absolut intet syndt ved at have dem i sådan en bold


  • #6   22. apr 2010 Jeg synes bolden er den bedste af de to!
    mit hamster løber selv i en og der holder jeg øje men han løbber bare heller ik så vildt eller noget han tuller bare lidt rund smiley


  • #7   22. apr 2010 Jeg ville nok aldrig putte mine hamstre i sådan en kugle.
    Jeg har lavet en lille "kravlegård" til mine ud af en forholdsvis stor papkasse hvor jeg har forest den med et håndklæde og derefter lagt savsmuld ned og så en masse ting som køkkenruller, kokosnødder og andre ting de kan lege med og gemme sig i.

    Må godt nok ligge noget tråd hen over når de er deri da de jo kan kravle op af håndklædet, men der kan de godt hygge sig i mens jeg skifter deres bure smiley

    Men et halsbånd??? til et hamster???
    Hvem fanden er den idiot der har opfundet det???
    De er da unormalt at tage snor på sit hamster!!!


  • #8   22. apr 2010 Pas på han/hun ikke stikker af..! ;-D han/hun kan jo nemt smutte ud af snoren. Den kan jo komme igennem alt, hvad den hoved kan komme igennem. Ville ikke gøre det hvis jeg var dig.. (: eller en anden hihi..

  • #9   22. apr 2010 Har aldrig set en snor til en dværghamster, men guldhamster har jeg da, altså jeg synes ikke der er noget i vejen med at de kan have en sæle på i noget tid ude i haven, så de kan være ude på græsset i et øjeblik. men ikke i længere tid, og hvis man kan se at de føler sig utilpasse så stop og køb en kravlegård.

    Hjulet har jeg personligt intet i mod, har selv en. og jeg synes det er en god måde de kan så motion på, de kommer lidt rundt får følesen af at være fri. men hvis der er børn i nærheden sætter jeg den aldrig ud, da de kan finde på at sparke til den. Jeg synes de taber sig/holder vægten godt. og man kan sætte dem ud på græsset om sommeren på den måde. uden at være bekymret for at der kommer en kat eller fugl eller lign.
    Hvis katte ser dem kigger de bare eller går, de synes ikke den er spænende.
    Så jeg synes det er en god idé. Skal dog UNDERSTREGES at de højst er ude på gulvet i 20 minutter, og hvis det er på græs 30. for den kan stoppe op og spise lidt at græsset.


  • #10   23. apr 2010 undskyld men en bold i den rigtige størrelse, er ikke være end at have sit hamster i nogle af de små plastikbure dyrehandlerne sælger.
    som så heller ikke på nogen som helst måde er egnet til hamstere skal leve i


Kommentér på:
Søger en hamsterbold eller snor!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce