{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste kaninpiller
  • #1   22. jul 2017 Følger lige med smiley

  • #2   22. jul 2017 Jeg bruger Versele-Laga Cuni Fit (kan købes i Maxi Zoo) - Virker godt, og er forholdsvis billigt, og så er der et lavt fedt indhold. Jo flere fibre desto bedre .

  • #3   22. jul 2017 Du skal finde nogle piller hvor førsteingrediens er GRÆS og ikke korn. Der skal være en lav procent fedt og en høj procent fibre.

    Selv bruger jeg Burgess Excel.


  • #4   22. jul 2017 Supreme science selektive rabbit

  • #5   22. jul 2017 Tak for svar smiley Vil kigge på dem smiley

  • #6   23. jul 2017 Møllerens Kaninguf indeholder det, det skal. Super godt og billigt. Indeholder ikke forkerte ting.

  • #7   23. jul 2017 Jeg har hørt at møllerens kaninguf er lavet til slagtekaniner altså højt fedt og voks hurtigt så du kan slagtes....og på Universitetshospitalet for husdyr anbefaler de det absolut ikke at man bruger det til kaniner, hvis der opstår en sygeperiode eller hvis kaninens vægt er i overkanten så den skal på nedsat foder.
    Mette Ruelykke som er deres kanin ekspert anbefaler produkter med højt fiberindhold som science selektive og Burgess excel.
    Hun sagde at dårlig foder har betydning for levealderen og risiko for udvikling af sygdomme fx.blæresten spec hvis kaninen bliver for tyk, men at hø, krydderurter og grønt jo er en langt større del af kaninens behov end foder og man skal holde sig til anvisningerne uanset hvad man bruger 20-25 gram pr.kg Og kvalitetshø lavet til kaniner er det aller vigtigste for kaninens helt specielle tarmsystem. Jeg brugte urtegræshø fra skovly ( som er producenten) og urtegræshø fra Brogaarden som er en forhandler som sælger i mindre portioner og i poser.
    Skovly kører hø den første søndag i måneden på det de kalder københavner ruten og her er den mindste høballe jeg har fået på 8 kg. Kan absolut også anbefale oxbow western Timothy hø som man kan finde i netbutikker og hos nogle dyrlæger



  • #8   23. jul 2017 Møllerens Kaninguf bruges af mange kaninudstillere. Hvis ikke det var godt, kunne de nok ikke få toppoint. Jeg har selv brugt Møllerens Kaninguf til mine hopkaniner, og de er bestemt ikke fede bortsen fra en kanin, jeg overtog sidste år, men hende har jeg fået til at tabe sig på mit foder. De får ikke mere end 25 - 30 gr pr kanin alt efter størrelse -om vinteren + roe om sommeren + grønt fra have eller natur


  • #9   23. jul 2017 Jeg bruger Burgess Excel som er rigtig godt, synes min kanin i hvert fald, som også fik en masse ros hos dyrlægen sidste uge med hensyn til pelsen og selvfølgelig vægten.
    Der er ikke noget i som kaninen ikke må få og så er prisen også til at betale smiley

    Fåes blandt andet på dyrenesbutik.dk


    profilbillede
  • #10   24. jul 2017 Jeg har lovet opdrætter, at hun vil få rene kaninpiller, ikke sådan noget blandet müsli, så det vil jeg holde mig til. Tak for jeres forslag, jeg vil kigge på dem, og finde noget med højt fiberindhold, hvor græs er første ingrediens smiley

  • #11   26. jul 2017 Jeg kn ikke se, hvorfor kaninpiller ikke må indeholde korn. Problemet er, at nutidens kanin folk tror, at pillefoderet er det væsentligste i stedet for et tilskud, der har et af 2 formål: 1) At sikre tilstrækkelig energitilførsel til højtydende kaniner, hvor det naturlige foder ikke slår til. 2) At justere proteinindhold, således at der bruges LAVT proteinindhold om forår og sommer (mest korn), og højt proteinindhold om vinteren, når der fodres med rodfrugter. Korn feder kun , hvor kaninerne får flere kalorier end de har behov for, altså at der gives for MEGET kraftfoder.
    Egentlig er der ingen grund til, at der er græs i pillerne, for det kan man meget bedre finde ude i naturen.


  • #12   26. jul 2017 hej Jørgen har hørt rygter om at du er pensioneret dyrlæge og jeg ved du har 100 kaniner så du er jo en erfaren mand.
    jeg har kun haft 1 kanin som desværre havde nogle sygdomme bla et højt ejendommeligt tarmproblem så jeg har søgt danske dyrlæger og universitetshospitalet for husdyr og de har alle talt mod korn fordi det kan sætte sig som klægt grød i tarmen og vilde kaniner ikke spiser korn men græs og andet grønt ude i naturen.
    Mit mål var at forsøge at redde min kanin og gøre alt for at vælge "de anbefalelsesværdige produkter" for at gøre hans tarm så sund så mulig.
    jeg havde håbet på at få en gammel glad huskanin....jeg valgte aflivning i april måned så han blev kun knap 5 år og jeg og min mand havde et helt utroligt tæt forhold til ham og jeg ved jeg har gjort alt hvad der var menneskrligt muligt og da jeg gik hjemme med ham og vi så godt som altid var sammen.....sov også sammen så havde jeg styr på hvordan han havde det så han ikke led umødigt. hvilket altid skal være parametret for kaninens fremtid...men puha tuder stadig over savnet


  • #13   26. jul 2017 LANGT det meste af det hun får er græs og hø, hun får kun en lille smule piller ved siden af smiley

  • #14   26. jul 2017 20-25 g pr.kg skal være max. for en kanin uden vægt problemer

  • #15   26. jul 2017 Hun får heller ikke mere end det smiley

  • #16   2. aug 2017 Et lille svar til Winnie: Hvis man fodrer sin(e) kanin(er) så naturligt som muligt, går du ikke helt galt i byen. D.v.s. i sommerhalvåret er grøntfoder det vigtigste - om vinteren kommer rodfrugter ind i billedet. I begge situationer er rigeligt hø og halm selvfølgeligt. Så længe kaninen vokser, kan den have gavn af et beskedent tilskud af kraftfoder, som typisk består af næsten lige del korn, græsmarksprodukter og proteintilskud samt lidt vitaminer og mineraler . Som udvokset har kaninen sket ikke behov for kraftfoder, men mange vælger at bruge en ringe mængde f. eks. 5 g/kg kanin/dag..
    Der er i nutidens Danmark en tendens til at ville importere udenlandsk pillefoder i farvestrålende poser til svimlende priser og gøre det til kaninernes hovedernæringskilde. Det er ikke for kaninernes skyld.


  • #17   2. aug 2017 Jeg vil helt klart anbefale Burgess Excel, Supreme Science Selective eller Oxbow som også er blevet anbefalet af mange dyrelæger og andre hjemmesider. Bruger selv Burgess Excel

Kommentér på:
Bedste kaninpiller

Annonce