{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.915 visninger | Oprettet:

Blød afføring marsvin {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Mit marsvin har lidt blød afføring (hans pøller er ikke knoldede, men mere splattet). Han spiser som han plejer og kaldte på mig imorgen for at få sin morgengrønt.
Han virker totalt som han plejer, virker slet ikke syg, ud over at hans pøller er smattede og hans bur lugter LIDT mere end det plejer. Han får grønt flere gange om dagen (typisk rød peber, gulerod, agurk, iceberg,) (andre gange også majs, ærter, broccoli, æble og fik lidt vandmelon i sidste uge).
Hvad skal jeg gøre? Har læst lidt om zoolac - vil det være smart at give ham? At man skal tage ALT grønt fra ham? Kan det virkelig passe? (Hold op en hylekoncert der bliver 😉)
Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blød afføring marsvin
  • #1   17. jul 2017 hvordan har tænderne det...? modtog en gang to marsvin som havde det som du beskriver, de var helt vilde med grønt og guffede løs. De rørte ikke høet, hvilket gjorde mig mistænksom så jeg tjekkede tændenre så godt jeg ku, de var lidt skæve de forreste....... tog dem til dyrlæge dagen efter jeg havde modtaget dem for et checkup af tænderne fordi fortænderne som sagt så lidt skæve ud, endte med jeg måtte få begge aflivet pga svær kindtandsfejl... marsin får normalt ikke diarre hvis de har fibre nok til rådighed, så enten gir du ikke hø nok, eller også er der måske noget galt siden de ikke spiser nok af det... jeg har selv en gammel tøs gående (eneste tilbage af mit afvilkede opdræt på over 40 kræ) der får alt det grønt hun gider æde, men også altid har masser af hø liggende og hun har aldrig smattede pøller...

  • #2   19. jul 2017 Det er gået i orden igen smiley tog det vandholdige grønt væk og gav massere af hø. Han guffede hø og drak lidt vand og nu ser det fint ud igen smiley
    Hans tænder er fine smiley
    Men tak for svar smiley


  • #3   2. aug 2017 Det var godt at høre. Skulle også lige til at skrive at det nok var de vandholdige grøntsager smiley

Kommentér på:
Blød afføring marsvin

Annonce