{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

Min kanin er for tynd... {{forumTopicSubject}}

Min ene kanin fødte 3 store flotte unger natten til torsdag ( den ene dog desværre død ).
Men nu efter hun har født syntes jeg hun er blevet for tynd, og jeg vil derfor rigtig gerne give hende noget at spise som kan give hende lidt mere sul på kroppen... og så hun har nok at producere mælk af.

Hun får JR Farm Grainless urte fuldfoder, dette har hun ad libitum, og så får hun forskelligt grønt og en smule frugt ved siden af.

Har prøvet at tilbyde hende lidt havregryn, da jeg har læst det skulle være godt for mælkeproduktionen, men det gider hun ikke røre.

Hvad kan jeg tilbyde hende at spise for at give hende lidt mere sul at stå imod med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin er for tynd...
  • #1   17. jul 2017 Hej. Hvis du synes at hun er for tynd, så prøv at spørg nede hos dyrehandlen om de kan anbefale noget. Jeg kan anbefale dig at give mere mad og så skal det være mad der indeholder fedt. Fx: Tørrede bananer, ikke dem man køber hos dyrehandlen men dem vi selv spiser, nogle mandler, hasselnødder og peanuts i ny og næ er også godt da de også indeholder meget fedt, bare ikke for store mængder af det.

    Det er nok mit bedste råd smiley


  • #2   17. jul 2017 Det er ikke så godt at give undervægtig dyr ekstra fedt, da det kan give sygdomme såsom fedt omkring organerne.

    Hun har brugt rigtig meget krudt på at lave de unger, så det er ikke unormalt med hunner der bliver lidt tynde i det. Bare giv hende tid og godt foder, så skal hun nok komme stille og roligt op i vægt igen smiley


  • #3   17. jul 2017 Nå, min dyrelæge siger ellers det andet er bedst

  • #4   17. jul 2017 Det fuldfoder jeg giver er pressede piller, som hun har adlibitum.

    Ingredienser:
    Timothé græs, hundegræs, eng-rapgræs, vejbred, rødkløver, Engsvingel, løvefod, ærterflager, gulerødder, hestebønne-flager, pastinak, pebermynteblade, fennikel, æble, hørfrø, mælkebøtteblade, rødbede, brændenælde, kamilleblomster, sort spidskommen, vitaminer.

    Tilsætningsstoffer:
    Vit. A 10.000 i.E., vit D³ 1.000 i.E., vit. C 250 mg, vit. E 40 mg.

    Har givet hende et par mandler og lidt solsikkefrø i skålen i dag, men i meget små mængder... johannesbrød gider hun ikke spise, har ellers læst de også skulle være gode.
    Og så giver jeg altid masser af blandet grønt og lidt frugt ved siden af - men kunne da godt være jeg i en periode skulle give hende noget mere fedende fuldfoder i stedet for det "sunde" valg...
    Har givet hende et par mandler og lidt solsikkefrø i skålen i dag, men i meget små mængder... johannesbrød gider hun ikke spise, har ellers læst de også skulle være gode.


Kommentér på:
Min kanin er for tynd...

Annonce