{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

nyt marsvin slåsser hjælp! {{forumTopicSubject}}

Skrevet: 11-12-2010 18:01:01 Slet hele emnet

Jeg har overtaget et marsvin fra en af mine venner, har lige hentet det her idag. mit ene marsvin angiber ham( de går 3 hanner sammen) lige nu er han i et bur for sig selv, men er det normalt at de slåser? og skal jeg lade dem slås? de gjorde det to gange, og tog dem fra hindanen begge gange... det kun archie og den nye som slåsser, det andet inogere den bare.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt marsvin slåsser hjælp!
  • #1   11. dec 2010 er det voksne hanner?
    For ja, så er det helt normalt - og slås de nu, så skal du ik regne med at de kommer til at enes.


  • #2   11. dec 2010 3 hanner er sjældent en god ide

  • #3   11. dec 2010 Når det gælder marsvin, så skal man aldrig tage det som en selvfølge, at hannerne kan gå sammen, specielt ikke, hvis det ikke er unger.
    Det kommer dog helt an på de enkelte hanner. Og man kan godt have 3 eller flere sammen, hvis bare hannerne mener det samme.
    Jeg har pt. 4 hanner gående sammen, hvor den ældste er 2 år og den yngste 4 mdr. Og hvis der en sjælden gang er en lille smule ballade, så er det faktisk den på 4 mdr, der forsøger at spille stor. Men ellers fungere de fint.
    Og så har jeg en 1 årig han, der går og forsøger at holde styr på 6 hanunger, men tror desværre han er lidt for godmodig til at kunne styre dem, når de begynder at blive teenagere (så er det godt, de bare er mellemlandet hos ham mens de venter på at flytte).


  • #4   12. dec 2010 Tit er det sådan, at voksne han marsvin der ikke er vokset op sammen, let kommer op at slås.
    Det kan ende rigtig rigtig galt smiley

    - Jeg har selv 16 marsvin sammen med min kæreste. Vi sætter ikke voksne hanner sammen, som ikke er vokset op med hinanden. Vi vil ikke risikere noget.

    Hvis jeg var dig, ville jeg overvåge dem meget, og hvis det ikke går, så tag dem fra hinanden igen.
    Held og lykke.


  • #5   12. dec 2010 Det er som ofte ikke fordi de ikke er vokset op sammen men fordi de har samme alder.

    Det er ofte lettere og få han marsvin til at enes hvis du har en voksen han og en unge. Hvis det er 2 voksne hanner duer det som regl ikke. Ellers hvis det er 2 brødre som har gået sammen længe, da de når lømmel alderen samtidigt og vil bestemme samtidigt.

    Det er der det ofte går galt.


  • #6   15. dec 2010 Sortfod: Du har helt ret, mente jeg også smiley

Kommentér på:
nyt marsvin slåsser hjælp!

Annonce