{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.627 visninger | Oprettet:

kastrering af hankanin {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en hankanin på omkring 5-6 måneder. Han er begyndt at "brumme" lidt. Han er lige pludselig blevet "lidt for glad" for sin tøjbamse i buret - hvis jeg kan sige det på den måde smiley
Har læst mig til, at hankaniner kan finde på at strinte og mange andre ting, hvilket jeg bestemt ikke ønsker.

Skal jeg vælge at kastrere min kanin? Og hvad koster det?

Vh Diana


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastrering af hankanin
  • #1   26. nov 2010 Okay.. Nu spørger jeg til om det er en god idé og hvad andre har erfaringer med smiley

  • #2   27. nov 2010 Jeg har en kastreret hankanin og idag er det faktisk præcis et år siden han blev det. Han har ændret sig fuldstændig til det gode! Jeg er lykkelig over at have brugt mine penge på det smiley

    Du er velkommen til at skrive en besked, hvis du vil vide mere smiley


  • #4   27. nov 2010 Jeg har læst på nettet, at det er en god idé med en bamse inde hos kanin indtil man får den kastereret, idet den kan få afløb fra sine frustrationer. Kaninen kan ellers blive agressiv og sidde og stampe i jorden - derfor har jeg bamsen i buret - og hellere bamsen end mig! smiley hehe

    Jeg har ikke oplevet, at Cæcar har tisset på mig eller strintet nogle steder, men det var også først igår, at jeg opdagede han var begyndt med de andre ting (brummelyde og parring).

    Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg tør bare ikke rigtig lukke ham ud af buret (han plejer at kunne løbe ind og ud af buret flere gange om dagen). Jeg vil ikke risikere han tisser over det hele.


  • #6   27. nov 2010 Altså han skal selvfølgelig ud - det kommer han uanset hvad. Det er sgu ikke et ordentligt dyreliv for en kanin at sidde i et bur altid. Det er bare surt for mig, at jeg skal være nervøs for hvad han laver hver gang han er ude. Han er nemlig rigtig dygtig til at lade være med at gnave i ledninger og han hopper altid op i buret når han skal tisse osv. Har aldrig haft problemer med ham. Derfor jeg er bange for at få problemer nu, hvis ikke jeg kastererer ham. Hvis du forstår? smiley

  • #7   27. nov 2010 Jeg har kun gode erfaringer med en kastreret hankanin. Mumle startede også med brummen og skinparre ting, men senere hen begyndte han at strinte, hvilket bestemt ikke var lækkert da han også går inde. Han var slet ikke renlig på samme måde som før han blev kønsmoden, og da han er vant til at være ude hele tiden, så var det den bedste løsning for ham og os. Han han altid været en dejlig nem og aktiv kanin, men hans hormoner gjorde ham stresset og svært ved at slappe af, fordi jeg også har en hunkanin.
    Jeg var en smule utryg ved det at han skulle i narkose osv., men det gik ganske fint.
    Efter han er blevet fikset har jeg fået en 100% renlig kanin, fuld af energi, men heldigvis kan han nu sagtens koble helt fra. Han er en del nemmere at træne nu, hvilket også er rart når man har inde kaniner.

    Så jeg kan kun sige god for det. -Men ja ikke alle kaniner reagere ens.


  • #8   27. nov 2010 Jeg er fra Fyn og gav omkring 1200kr., hvilket vist er ret dyrt i forhold til andre jeg har snakket med. Så det er vidt forskelligt.


  • #9   27. nov 2010 Ja okay, det kan jeg godt forstå, også især npr din kanin ikke kunne slappe ordentligt af - det er synd. Min kanin ser ud til at slappe fint af - han ligger i hvert fald og nyder livet, men jeg har heller ikke en hunkanin. Har kun ham

    Det kan være jeg bare skal vente lidt og se om der bliver problemer? Han har ikke tisset nogle steder endnu. Venter nok lige lidt og ser på hans udvikling - hvis det begynder at blive et problem, er kasterering nok løsningen.


  • Susan
    Susan Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   3. jun 2014 Min kanin er nok omkring 9 mdr.han løber frit rundt i lejligheden
    Han er meget nervøs, og da jeg først fik ham da han var ca et halvt år ,ved jeg ikke helt hvad han har været udsat for.
    Jeg kan allernådigst få lov til at klø ham lidt på hovedet ind imellem
    Kan det evt hjælpe at få ham kastreret ??


  • #11   3. jun 2014 Prisen svinger en del.. Jeg gav lidt under 900 kr for at få Kris kastreret inkl. tjek 10 dage senere hvor hans sting blev taget ud..

  • #12   3. jun 2014 Den første jeg ringede til her i byen ville have 1500 kr og det var uden tjek, så ring rundt til de forskellige dyrlæger, det kan svinge meget bare i samme by

Kommentér på:
kastrering af hankanin

Annonce