{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Sandra P
Sandra P
Tilmeldt:
3. jul 2016
Følger: 23 Emner: 3 Svar: 4

svulst {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har får 3 uger siden fået aflivet min elskede marsvin sofus.
hans øje lignede noget der var øjenbetændelse, han fik nogle øjendråber, og dyrlægen sagde at han havde et lille sår i øjet der var gået betændelse i.
men hen over weekenden blev hans øje større og større og det var fuldstændig poppet ud af hovedet på ham,jeg gu mærke på ham at han havde ondt, og øjendråberne hjalp ikke, han kom til dyrlægen igen.
og dyrlægen sagde at det gu han ikke gå rundt og leve med.
han gu gøre det at han gu operere øjet ud, og sy det sammen igen, men det ville jeg ikke, da det ville genere sofus mere end det ville gavne. så han blev aflivet.

ved at der ikke er ret mange dyrlæger der ved ret meget om marsvin, så tænker at han gu ha fået kræft, en svulst omme bag øjet.
hans øje var blevet større tidligere inden dyrlægen, men det var ikke noget jeg havde tænkt mere over indtil den aften jeg så at hans øje var begyndt at vise det hvide.
sofus har før haft øjenbetændelse hvor det har været gået i sig selv igen efter nogle uger.

hvad har i af erfaring med svulst.

han var logså begyndt at tabe sig meget da han ikke spiste ret meget. og han plejede at være en rigtig store snakker, men han snakkede kun en lille smule når man sad med ham og kaldte også kun lidt.

dyrlægen anbefalede også som det første at aflive ham.
hans øje var fuldstændig poppet ud af hovedet på ham.

savner ham hver dag.
og elsker ham så højt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svulst
  • #1   16. apr 2017 det behøver ikke være en svulst. Øjne med sår på hornhinden udvikler hornhindebetændelse og øjet hæver op. Hvis øjensalven ikke virker så bliver det værre og værre og øjet hæver mere og mere.

  • Sandra P
    Sandra P Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 23 Emner: 3 Svar: 4
    #2   16. apr 2017 ja okay.
    men jeg gu se at det er ikke var en almindelig øjenbetændelse?


  • Sandra P
    Sandra P Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 23 Emner: 3 Svar: 4
    #3   16. apr 2017 men min lille dreng var også 4 år og de bliver jo ikke så gamle igen

  • Sandra P
    Sandra P Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 23 Emner: 3 Svar: 4
    #4   17. apr 2017 men jeg siger til mig selv at det nok var en betydning på at han sgu til at videre, han havde haft 3 super gode år sammen med mig hvor han var blevet forkælet.
    så hvil i fred sofus skat

    r.i.p.


  • #5   17. apr 2017 Du siger det ikke var alm. øjenbetændelse, men så passer det jo også med det Sortfod siger, med hornhindebetændelse - tror heller ikke det er kræft.

    Ikke alt der vokser m.v. er kræft.

    Uanset hvad, er det selvfølgelig trist, og det er den sørgelige del af at have dyr.


  • #6   26. apr 2017 Jeg har hørt om et marsvin, der havde fået en tandbyld, der skubbede på øjet. Den måtte også aflives, for eneste løsning ville være, at trække tanden ud, og det er nærmest umuligt på marsvin ❤
    Den havde også spist mindre op til og nåede at få slebet tænder inden tandbylden opstod.


Kommentér på:
svulst

Annonce