{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

(Debat) Dyrlæge - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Efter at have læst en del indlæg herinde, hvor der diskuteres hvorvidt folk burde tages til dyrlæge eller ej, gad jeg godt at høre om folks generelle holdning til, hvornår man burde tage til dyrlæge, og hvor lang tid det er OK at vente..?

Personligt har jeg snart ofret en del penge på IKKE at se tiden an, og har fint måtte betale en dyr konsultation for at dyrlægen måtte fortælle mig at dyret blot fejlede noget såre simpelt.
Seneste tilfælde var mit ene hanmarsvin der havde blod i urinen, så afsted til dyrlæge, og deroppe havde han det helt fint. Han var hverken øm, eller havde blod i urinen længere - dyrlægen mente han blot havde sprunget et blodkar.

Havde jeg blot ventet få timer længere, havde jeg sparet penge, og han havde hverken lidt mere eller mindre.

Til gengæld havde mit andet marsvin engang en kæmpe byld i munden, som jeg så an nogle dage. En dag besluttede jeg mig for, at den måtte til dyrlæge og få ordnet bylden, og der havde jeg allerede ventet en del dage.. Dagen efter, hvor jeg havde min dyrlægetid, ser jeg, at der er gået hul på bylden af sig selv, og den er nærmest gået i ét med sig selv.

Det var blot to eksempler på hvornår der var godt at se tiden an, og hvornår jeg burde have set tiden an.

Så spørgsmålet er egentlig, hvornår det er OK at se tiden an inden dyrlæge, og OM det overhovedet er OK at se tiden an? Er det overhovedet "tilladt" at bekymre sig om pengepungen når man har dyr?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (Debat) Dyrlæge - hvornår?
  • #1   24. nov 2010 I første del af tråden mener jeg selvfølgelig folks dyr... Det er ikke folk selv der skal rende til dyrlægen smiley

  • #2   24. nov 2010 Hvis man er i tvivl, mener jeg man bør opsøge en dyrlæge.
    Jo mere man har set, jo bedre bliver man til at vurdere om der er behov for dyrlæge hjælp eller ej.

    Jeg holder helt klart på, at man hellere skal tage afsted en gang for meget, end en gang for lidt.

    I begge de tilfælde du nævner, ville jeg have taget dyret til dyrlæge relativt hurtigt.
    Ved blod i urinen, ville jeg blive glad over at få at vide, at der ikke var noget galt, frem for at ærge mig over, at jeg ikke havde ventet til det var gået i sig selv.


  • #3   24. nov 2010 hvis man er i tvivl er det jo altid gratis at ringe til dyrlægen

  • #4   24. nov 2010 Tja.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt..

    Selvfølgelig skal man ikke styrte afsted ved den mindste skramme eller ved lidt halthed hvor der ikke er andre symptomer.

    Vi har mistet tre rotter. Den første var sløv og havde hurtig vejrtrækning en sen aften, så næste morgen (efter en nat med meeget lidt søvn) fik vi en tid ved dyrlægen og fik ham undersøgt... Han havde en stor tumor i milten og blev aflivet smiley

    De næste to vi mistede var fordi vi så tiden an for længe.. De fik begge noget luftvejsinfektion som nåede at sætte sig som lungebetændelse inden vi fik dem i behandling. Den ene døde selvom han var i behandling. Den anden valgte vi at få aflivet fordi lungebetændelsen var blevet kronisk.. Jeg ser ALDRIG tiden an igen når det drejer sig om luftvejsinfektioner..

    Vi har også en dreng som har været til dyrlæge 5 gange.. To gange for at få behandlet en knude, som begge gange viste sig at være bylder + begge gange var han til tjek efter endt behandling og så har han været afsted en enkelt gang fordi han havde fået noget utøj..

    Jeg mener ikke at dyrlæge er noget man skal spare på når man har dyr, men man skal selvfølgelig helle rikke udsætte sit dyr for det stress det er at komme til dyrlægen hvis ikke man mener der er god grund til at tage afsted..


  • #5   24. nov 2010 Jeg vil sige det er an på hvad der er sket og hhvorfor man overvejer at gå til dyrlægen.

    er det en negl der er blevet klippet for langt oppe ville jeg se tiden an i nogle dage da man selv kan behandle det med uhh kan ikke lige huske ordret hvad det hedder men mener det hedder gå væk blod? det er self noget man skal holde meget øje med da der self kan gå inferktion (staves) i og der måske vil komme en byld som går at dyret bliver halt.

    men er der tale om et søm i poten, et brækket ben, et dyr som har / haft problemer med at føde mm er det afsted med det samme! det er noget som ikke kan diskuteres.!

    er der der i mod tænder der er blevet forlange ville jeg få en hurtig tid ikke akut (anpå hvor slemme de er self). men en tid til dagen efter..

    det er lige nogle eks på hvornår og hvor hurtigt jeg ville tage til dr. dyr


Kommentér på:
(Debat) Dyrlæge - hvornår?

Annonce