{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Advocate til marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg var hos dyrlægen i dag, da jeg havde mistanke om skab/sellnick hos mine marsvin. Jeg har ikke selv brugt den dyrlæge, men min mor har og havde kun gode ting at sige om dem.
Jeg tog der op, det ene marsvin fik taget en "skrabeprøve" og det vidste sig at det var skab.
De fik nogle dråber i nakken og og fik en pakke med 3 pipetter med hjem, som jeg skulle give d. 10. april.
Hun viste mig også en side, hvor der stod information om skab, hun sagde jeg kunne gå hjem og læse på (marsvineinfo.dk). havde læst på den side før dyrlægebesøget, men tænkte jeg vil læse det igen når jeg kom hjem.

Jeg renser bur og alt det andet da jeg kommer hjem.
her til aften tager jeg pakken frem med pipetterne for at studere den. Der stor "advocate" jeg tænker lidt over navnet, for synes jeg havde hørt det før. Jeg går ind på marsvineinfo.dk og der står nederst i artiklen om sellnick:

" ADVARSEL!!! Hvis ens dyrlæge begynder at snakke om, at behandle dyrene med Advocate, så find straks en anden dyrlæge!!!
Advocate har i flere tilfælde været årsag til, at marsvinene er døde, i stedet for at blive kureret."

Hjælp tænker jeg. Det er jo det jeg sidder med, og det de fik i nakken i formiddags. Jeg ser videre på nettet, og der er flere der advare..

Nu er spørgsmålet;
Marsvinene ser ud til at have det fint her til aften, selv om de stadig klør sig, men de er glade, legesyge og spiser godt som før.
Betyder det at mine godt kan tåle det, eller skal jeg alligevel se at få pipetterne byttet til Ivomec eller Stronghold som flere anbefaler på nettet? Tænk hvis de ikke kan tåle Ivomec eller Stronghold smiley ?

Håber i har nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre smiley

Mvh. hende som bare vil gøre det rette for sine marsvin ...

Ps. synes det er lidt komisk dyrlægen henviser til en side, hvor der nederst står, at man skal skifte dyrlæge hvis de begynder at snakke om at give Advocate smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advocate til marsvin
  • #1   20. mar 2017 det betyder i hvertfald du har været heldig. Flere både inden for rotter og marsvin har oplevet dødfald ved brugen af advocate.

    Jeg ville få det skifte til stronghold eller ivomec har til dato aldrig hørt om nogle som oplever problemer med de 2 produkter.


Kommentér på:
Advocate til marsvin

Annonce