{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Hvilken race og hvorfor? (Kanin) {{forumTopicSubject}}

Hej
Dette er bare lidt et emne om racer, da jeg er nysgerrig over hvad i er til.

Så hvilken race er i til og hvorfor vælger i lige præcis at købe/avle den race ???

Kan starte selv, jeg har altid haft dværgvædder kaniner, fordi en klassekamerat har avlede på dem og så har jeg kunne købe dem billigt der og så synes jeg generelt bare godt om racen.

- Har selv tænkt på at prøve en hermelin, fordi de ikke bliver specielt store eller en løvhoved fordi de er så søde når de er pjuskede.. Men nu har jeg en dværgvædder er flyttede hjemmefra og kan ikke have flere end én kanin af gangen desværre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race og hvorfor? (Kanin)
  • #1   13. mar 2017 Går ud fra emnet kun omhandler kaniner smiley

    Selv har jeg haft lidt af hvert igennem årene. Min nuværende pige er dværgvædder - men det er egentlig mest et tilfælde. Det var slet ikke meningen at jeg skulle have haft kanin igen lige foreløbig. Da jeg tog hende ind, var det egentlig meningen at jeg bare skulle pleje hende frisk og så skulle hun ud i nyt hjem, men skæbnen ville så at hun er blevet hos os og nu har været her i 2 år smiley

    Hvis jeg skulle vælge én bestemt race som værende min favorit, så ville det nok være den Belgiske Hare. Synes de er den absolut smukkeste race der findes.

    Jeg har dog altid valgt mine dyr efter temperament i stedet for udseende, hvilket nok også er grunden til at jeg har haft så mange forskellige smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #2   13. mar 2017 Jeg har mange forskellige racer i stalden. Heriblandt fransk vædder, standard rex, California, løvehoved, løvevædder og dværgvædder smiley
    Min favorit er løvehoved og løvevædder, fordi de er så nuttede og skønne af sind.
    Jeg er dog også helt forelsket i den engelske vædder, som jeg håber på at få i stalden på et eller andet tidspunkt. smiley


  • #4   13. mar 2017 Jeg synes bedst om de dejlig pjuskede kaniner - teddy, løvehoved med masser af manke og angora. De ser bare så skønne ud.

    Hende jeg har nu er ikke en jeg vil sige har et specielt nuttet udseende, men det var nu altså heller ikke det jeg valgte efter smiley


  • #5   13. mar 2017 Har haft både løvehoved dværgvædder, og utallige blandinger af den en eller anden face men fortrækker helt klart franske vædder
    Det er en faktiske race og min nuværende fv Jack er bare noget helt særligt har valgt race begrund af størrelsen og deres sind smiley


  • #6   13. mar 2017 Da jeg skulle have kanin gik jeg ever en dværgkanin, da den skulle bo indenfor hvor der ikke var plads til et slot smiley

    Jeg endte op med en blanding af hermelin og løvehovede, som max vejer 2 kg som voksen..

    Det har holdt stik, han vejer kun 2 kg, er efterfølgende blevet kastreret og lever et previligeret liv indenfor smiley


  • #7   13. mar 2017 I de efter hånden 6+ år jeg har været opdrætter har jeg haft nogle forskellige racer. Dværgvædder, hermeliner, lille havana, løvevædder, hollænder, blandinger, teddy, løvehoved, sachsengold, rex og engelsk vædder.

    Og den Engelsk vædder har helt klart vundet mit hjerte, de er simpelhen sådan nogle kæle bamser. Og så er jeg smask forelsket i deres unikke udseene. Så det er og bliver altså no. 1 kanin hos mig. smiley


  • DFFD
    DFFD Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   15. mar 2017 Mit valg faldt på Hermelin kaninen. Dels pga den str og har 2 mindre børn så den er hånterbar for dem og fordi jeg syntes de er smukke. Samtidig har jeg en veninde der avler disse dejlige små dyr og her fik jeg mulighed for at stifte bekendskab med dem og deres temperamant.
    Vi fik vores første kælekanin i September 2016. Den skønneste lille Bew. Og efter han kom ind i familien blev lysten til at have flere dyr og udstille/avle større. så pt har jeg et par i blå og en pige i Bew.
    Vores Kæle Fnuggi udviklede sig ikke til avl så han er bare vores alle sammen store kæle gris.


  • #9   20. mar 2017 Ellers flere der vil give en kommentar?? Fx har i erfaring med hvilken kanin som er bedst til hop, bedst til børn osv. smiley

    Giv gerne en ekstra høj til Flex og jeg giver tilbage.

    Hvis nogle kommer omkring hillerød, så vil jeg gerne mødes, til kaninhop med nogle smiley


Kommentér på:
Hvilken race og hvorfor? (Kanin)

Annonce