{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

Anders M
Anders M
Tilmeldt:
11. mar 2017
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Kanin plukker bagpoterne {{forumTopicSubject}}

Hej i forum.

Vi håber på lidt hjælp, da vi har forsøgt meget.

Min datters kanin plukker sig, og den eneste kur vi har kunnet finde er at forbinde ham. Men en halv time efter forbindingen er fjernet har han fjernet det meste af pelsen.

Han er en ukastereret løvehoved

Han er blevet undersøgt for alt tænkeligt orme, mider osv. ved adskillige lægebesøg, og indsendte prøver var negative. Loppekur er givet.

Han går tørt på et underlag af savsmuld og halm.
Der bliver muget ud 2 gange ugentligt.

På forhånd mange tak.
Hilsen Anders og Frida


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin plukker bagpoterne
  • #2   12. mar 2017 Det er hverken lopper lus eller noget tredje, men noget kaldet sore hocks - det er noget der kan opstå fordi kaninen går på savsmuld. Man kan ofte møde det hos kaniner hvis bure ikke bliver gjort rent og de ikke kommer nok ud og bevæge sig.
    Det kan føre til at det våde savsmuld ætser kaninens poter. Savsmuldet kan (når det kommer i kontakt med urinen) ætse pelsen.

    Det kan dog også forekomme hos kaniner i renlige bure, som simpelthen bare er sarte overfor det noget hårde underlag. Jeg ville klart anbefale at skifte strøelsen ud med hemp som er noget blødere og evt dække med halm.
    Så skal pelsen nok komme igen - held og lykke med jeres lille nin smiley


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #3   12. mar 2017 Hej Tanja. Tak for din kommentar. Jeg har studeret sore hocks.
    Han producerer masser af pels, så umiddelbart har jeg konkluderet at det ikke er det han er ramt af. Om jeg har ret ved jeg ikke.

    Pelsvæksten er altså ikke hæmmet, eller ætset, men han fjerner det ret hurtigt når han får chancen.
    Han kan selvfølgelig godt være generet pga. underlaget, så vi vil forsøge at følge dit råd ned Hemp.

    Tak, Anders



  • #4   13. mar 2017 Hmm.. Mystisk - ser ellers meget sådan ud. Men det er jo svært at vurdere via skærmen smiley

    Lyder godt med strøelsen, det kan være han synes der er noget der kan irritere smiley Held og lykke med ninsen!


Kommentér på:
Kanin plukker bagpoterne

Annonce