{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Simone L
Simone L
Tilmeldt:
6. jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

Chinchilla 1 eller 2? & Grønt spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg blev i november sidste år den heldige ejer af min første chinchilla. Hun er fra en privat familie som desværre ikke kunne have hende mere.
Hun er lidt sky, ikke specielt "kælen" men nysgerrig og hopper gerne rundt på en.
Sagen er den at jeg altid har hørt at det er bedst at have 2, så de har selvskab men er i tvivl om det er en god ide at anskaffe en mere...
Da jeg fik hende i november spurgte jeg om hun altid havde gået alene og det har hun..
Hun er ca. 4 år, så det er alligevel langt tid på egen hånd.

Hvad har i bedst erfaring med? 2 eller bare 1 chinchilla? Hvad er "bedst" for dem? Selvskab?
Og vil det over hovedet være en god ide med en ny efter 4 år på egen hånd? Er chancen for at det går galt for stor?


Lige et side spørgsmål. Jeg har søgt og søgt på nettet... Kan det virkelig passe at de nærmest ikke må få noget grønt?

Håber der sidder nogle kloge hoveder der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla 1 eller 2? & Grønt spørgsmål..
  • #1   22. feb 2017 Vi starter lige bagfra.
    Både og. De må ikke få for meget vådt grønt, det er bedre med græsser, urter osv. Men vi fodre ikke ret meget grønt til dem, og er de ikke vant til variation, får de meget hurtig dårlig mave.

    Man kan prøve at anskaffe en til. Men langt de fleste chinchillaer trives lige godt alene såvel som i par. Du kan prøve at finde en unge af samme køn, der er 8-12 uger, men det er altid en mulighed at det ikke går, og at du ender med 2 bure.
    Det er sådan lidt en personlig præference om man vil have en eller to. Jeg har ikke noget problem med at sælge unger til at gå alene.


Kommentér på:
Chinchilla 1 eller 2? & Grønt spørgsmål..

Annonce