{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

ØSTERS
ØSTERS
Tilmeldt:
11. jan 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

Adfærd hos kanin - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er ret ny mht. hold af kaniner, men tog for nogle måneder siden springet og anskaffede mig en sød lille løvehoved kanin på lidt over et år. Hun virkede en anelse urolig hos den tidligere ejer, men ikke noget voldsomt. Det skal siges at hun altid har gået alene (sammen med katte) og frit inden døre helt uden problemer.

Vi startede stille ud her og hun fik de første par dage i sit bur, uden at vi gik til hende for andet end at muge ud og fodre. Derefter åbnede vi op og hun har siden da været mere eller mindre fritgående hér sammen med vores kat (pånær om natten, hvor vi har hende i bur af sikkerhedsmæssige årsager). Vi løfter ikke på hende dagligt og er meget stille og rolige omkring hende, men hun farer gerne væk ved det mindste og har også bidt os (til blods) flere gange når vi har siddet lidt for tæt på (Ikke fordi vi har generet hende i hendes bur). Hun er meget tilbageholdende og virker langt mere aggressiv end hvad vi kunne observere hos tidligere ejer. Som sagt er jeg ret ny i forhold til det med kaniner, men efter at have fulgt forums og læst tons vis af bøger, kan jeg ikke umiddelbart se at vi har gjort noget galt mht. håndteringen. Er der nogen der har lignende erfaring? Eller måske ved om det er noget der bare tager laaang tid? Der er gået cirka 3 måneder nu og hun er mindst lige så vild som da hun først kom. Hun vil gerne spise lidt persillerod fra hånden, hvis vi rækker det hen til hende, men det er næsten det meste kontakt vi har.

Håber der sidder nogle erfarne kanin-eksperter derude med et godt råd eller to!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd hos kanin - hjælp!
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   9. feb 2017 Hej.
    Det lyder desværre som om, at I har fået jer en kanin, som ville være blevet "kasseret" hos de fleste avlere.
    Det er super ærgerligt, at man som ny kanin ejer ender op med en kanin, som har problemer med adfærden.
    Jeg har desværre ingen råd til, hvad I kan gøre lige nu. De fleste kaniner falder nemlig til efter 1-2 uger, så det lyder meget voldsomt, at hun endnu ikke har fået ro på.
    Kunne der evt. være noget i miljøet, som kan være en stress faktor for hende?


  • ØSTERS
    ØSTERS Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #2   10. feb 2017 Tusind tak for svar - var desværre nok også den konklusion vi var kommet frem til. Vi har snakket med tidligere ejer og jeg tror det ender med at vi må lade handlen gå tilbage, som han heldigvis var med på.

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #3   10. feb 2017 Ellers er du velkommen til at komme hen til mig med hende. Så kan jeg prøve at se, om jeg kan hjælpe hende lidt og ellers vil hun få fred.
    Jeg finder gerne en ny kanin til dig, fra en af mine egne, som jeg har siddende, hvis dette kunne have interesse? De er alle søde og rare, så du ikke ender med en kanin med et fyrigt temperament igen.


  • #4   11. feb 2017 Jeg kender en side på facebook, (hvis du har facebook) hvor du kan skrive til admind der, de kan hjælpe dig og har set mange skrive godt om hjælp fra dem... har set dem hjælpe andre med adfærd af en kanin som de ikke forstod.

    Eller kontakt personen til denne hjemmeside, hun er også på den gruppe på facebook, hun kan hjælpe. smiley
    http://frikanin.dk/kontakt-2

    Plus ville lige høre, hvor længe sidder din kanin i det bur?
    hvor meget kommer den ud? nu skriver du mere eller mindre, men hvor meget er det.
    og når i prøver og komme i kontakt af kaninen, lader i så den komme til jer når hun er uden for buret? og røre i hende imens hun er i buret?

    og hvis du løfter på den så skal du passe på, ikke alle kaniner kan lide og blive løftet, de fortrækker helt slet ikke og blive det da de jo er et byttedyr i naturen.
    og ellers hvis det er så læs hvordan du løfter din kanin her. smiley
    http://frikanin.dk/haandtering-af-kaninen

    og ellers er frikanin.dk mange andre ting du kan læse om med håndtering, hvordan den skal bo, aktivering, mad osv. smiley


Kommentér på:
Adfærd hos kanin - hjælp!

Annonce