{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.360 visninger | Oprettet:

Kanin farve ekspert? Forskel på kanel og madagascar? {{forumTopicSubject}}

Da jeg købte Mille fik jeg at vide, at hun var madagascar. Hendes far er kanel, og hendes mor skulle efter sigende også være madagascar. Nu har jeg dog fundet frem til en anden avler, som har købt Milles kuldsøster, som skriver, at moren er kanel farvet.

Jeg har før været i tvivl om Milles farve i virkeligheden var kanel, da hun var meget lysgylden som lille, hun er dog blevet mørkere med alderen og har fået de mørke zoner, som er klassisk ved madagascar. Jeg har ingen forstand på kanel farven, så er der nogen, der kan forklare mig, hvad forskellen er på kanel og madagascar? Jeg er godt klar over, at madagascar er gul, og kanel er er gul og brun, men hvordan kan man egentlig se forskel?

Jeg ligger lige et billede op af Mille, og så må I meget gerne give jeres bud på, hvad farve hun er? Og gerne en forklaring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin farve ekspert? Forskel på kanel og madagascar?
  • Silje J
    Silje J Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 12 Svar: 10
    #1   13. jan 2017 Tror at hun er kanel. Min kaniner Madagascar han ser sådan ud:

    profilbillede
  • #3   14. jan 2017 tror også hun er kanel smiley
    min ene kanin er madagascar og ligner Siljes smiley
    jeg kan ikke lige lægge et billede op, internet fejl smiley


  • #4   14. jan 2017 Nu fandt jeg frem til, at kanel bør have brunt slør, hvor madagascar har sort slør. Jeg kan simpelthen ikke vurdere, om Milles slør er sort eller brunt.

    Her er et billede af hende som lille, så hun er bestemt blevet mørkere og har fået meget mere slør, jeg ved ikke, om det har noget at sige i forhold til hvilken farve hun er?


    profilbillede
  • #5   15. jan 2017 Redigeret: Satin gør til tider farven lidt mørkere, kan dermed være svært at sammenligne satin og ikke-satin.

    Men at den er wienertegnet, kan også få det til at snyde lidt.

    Mit bud er madagascar, i hvert fald på min skærm, baseret på øverste billede.


  • #6   15. jan 2017 Jeg har også fået at vide, at farven ser anderledes ud på satin.

    Men derudover plejer madagascar farvet kaniner da at være født med det mørke slør? Når jeg kigger på billeder på google, har ungerne mørkt slør helt fra små, og Mille var helt gylden som lille. Hu har først fået det mørke slør, da hun blev ældre..


  • Silje J
    Silje J Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 12 Svar: 10
    #7   15. jan 2017 Kanel bliver født med gyldent slør mener jeg men er ikke helt sikker. Hun er vist nok kanel smiley

Kommentér på:
Kanin farve ekspert? Forskel på kanel og madagascar?

Annonce