{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Løs stald kanin {{forumTopicSubject}}

for ca halvandet år siden da jeg havde lejet min egen stalt til mine heste, havde vi en staldkanin gående. Den var inde i stalden om natten men om dagen blev den lukket ud og kunne løbe rundt som det passede den, den kom altid når vi kaldte og løb højst ud til hegnet, den blev altid på folden.
Men pludselig en dag var den bare væk. Der var ingen reve i området, og hvis der havde været havde de jo ikke turde nærme sig stalden hvor der altid var mennesker.
Så kan næsten godt regne ud at nogle er gået fordi og tænk, hov, hvad laver den kanin uden for sit bur, men det irritere mig bare stadig den dag idag, hvordan man bare kan tage en kanin med sig, uden lige at se den an et stykke tid, evt finde ud af hvor den kommer fra..
For nu sidder stakkels Benny sikkert i et lille bur og glor, og det er jo skide synd når han har været vandt til at leve et frit liv.
Ville i også bare tage en kanin med hjem hvis i så den ikke sad i et bur??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs stald kanin
  • #1   5. nov 2010 hvis det er nogen der er kommet forbi tit og har set at den altid løb rundt, har de jo nok tænkt at den måske bare var blevet sluppet fri. Man høre jo så tit om folk der bare slipper kaniner fri fordi de ikke gider dem mere. Der er jo også tit folk der fremlyser kaniner herinde, fordi de har fundet dem rendende løs.

  • #2   5. nov 2010 Jeg forstår så ikke hvordan du kan konkludere at der ik er nogen ræve i området - det kan du ikke sige med sikkerhed.

  • #3   5. nov 2010 Jamen han var jo altid smæk fed, han havde jo tabt sig hvis han havde været efterladt.

    Sweet leaf's: Der var ikke ræve, det var alle naboer + ejere af stedet enige om, og så dem heller aldrig selv. beliggenheden var ikke særlig ræve-venlig smiley


  • #4   5. nov 2010 det kan stadig ikke udelukkes 100%

    For hvis de udtalelser alene er grund nok... så kan jeg osse konkluderer at her ingen ræve er, fordi jeg aldrig har set nogen - og jeg bor med skoven på den anden side af vejen.

    Der kan allerhøjst konkluderes på hvor sandsynligt det kan være med en ræv - men udelukkes helt, nej den køber jeg ikke.


  • #5   6. nov 2010 Ja nu er det jo mig selv der siger at jeg aldrig har set en ræv, to af dem som boede derude har boet der siden de var børn og de er pensionister idag, så jeg valgte at tage deres ord for det. Desuden er det sket mens jeg var derude, og han løb ikke længere end 20 meter væk, så tror jeg havde hørt ham skrige hvis han var blevet forskrækket af en ræv

  • #6   6. nov 2010 Det kan lisså godt være en løs hund som et menneske - faktum er, at du nok aldrig nogensinde får det opklaret.
    Du kan heller ik være sikker på at han ville ha skreget... min nabo fik sin kanin rusket ihjel af en hund, og hvis hun ik havde set det, så havde hun aldrig opdaget noget før lang tid bagefter.

    Jeg må så tilstå at jeg aldrig nogensinde ville ha turde holde en kanin under de forhold... men det er så bare mig.


  • #7   6. nov 2010 Oprettede ikke emnet for at diskutere hvor vidt der var ræve eller hvorvidt det er synd at holde en kanin som en fri kanin fremfor at lade den leve på 1x1 meter.. Hvis du er i diskutere humør er jeg sikker på der er masser af andre emner der byder på dette.

Kommentér på:
Løs stald kanin

Annonce