{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

afskafning af kanin :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med lejligheds søgning, og dette kan så betyde at jeg skal af med min højt elskede kanin, da jeg ved der mange steder der ikke tillader det samt søger jeg også værelser og ved at mange heller ikke tillade det, selvom jeg forsøger at finde steder som vil tillade at jeg beholder hende.. Jeg vil selvfølgelig gør alt for at hun får et vidunderligt hjem, men jeg frygter lidt at dette måske ikke kan lade sig gøre..

Jeg ville lige hører hvilke alternativer der måske kunne være til sælge/give hende væk, om man kan leverer hende ved en internat eller noget i den stil? har forsøgt at søge mig frem men synes ikke rigtigt at jeg kan finde frem til noget smiley Håber i kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afskafning af kanin :(
  • #1   16. dec 2016 Jeg synes, at du skal skrive lidt mere om kaninen.
    Race, køn, alder mm. Måske er der nogle, der vil overtage den, hvis du ikke finder en løsning.


  • #2   17. dec 2016 Lige nu er det lidt mere et hypotetisk spørgsmål, der går lige noget tid før det bliver aktuelt tænker jeg, men jeg frygter bare at jeg ikke kan komme af med hende nemlig, til den tid

  • #3   17. dec 2016 Lade hende blive hjemme?
    Jeg har nok bare været priviligeret, for jeg blev hjemme til dyrene kunne komme med


  • #4   17. dec 2016 Jeg tænker også at lade hende blive hjemme? Nu ved jeg ikke lige hvor gammel osv. du er, men hvis jeg skulle flytte, og ikke kunne tage alle mine dyr med mig, havde mine forældre ladet mine dyr bo hjemme. Og så selvfølgelig hvor jeg selv passer dem. smiley

  • #5   17. dec 2016 Mange lejligheder siger "ingen husdyr" men det indebærer hund og kat. Smådyr som marsvin, hamster, kanin osv kan nemt være okay selvom der står "ingen husdyr"

  • #6   17. dec 2016 Det er ikke korrekt.. Man må heller ikke have burdyr hvis der står ingen husdyr.. Især ikke ved de private

  • #7   17. dec 2016 Det er så ikke rigtigt - i min boligforening står der husdyr ikke tilladt men alle mindte burdyr er tilladt. Men skal ikke udtale mig om private men henviser bate ts til ikke at tage det helt bogstaveligt men måske lige spørge hvad husdyr indebærer istedet for bare at gå af med den

  • #8   17. dec 2016 boligforening er heller ikke privat, men almind

  • #9   17. dec 2016 Det kommer an på mange ting. Er det en fritgående burløs kanin?
    Hvis det er tilladt at holde burdyr, skal du være opmærksom på "problemet" med frigående kanin, da den på den måde ikke vil blive kategoriseret som burdyr, men nærmere på lige fod med hund og kat. Og nogle kaniner har det jo desværre med at gnave i dørkarme, tapeter og lister m.m. og så står man rigtig dårligt som lejer - og ikke meget af indskuddet får man tilbage, hvis overhovedet, hvis der har været tegn på husdyr.

    Er kaninen i bur, er det selvfølgelig noget nemmere, for mange tillader burkaniner. Men hvis man lytter til ordet, er det jo ikke meget anderledes end burhøns, og spørgsmålet er så, om man vil gå ned på dyrevelfærden for en lejlighed, man kunne vente på.
    Men prøv at søge hos diverse boligselskaber OG byggeselskaber - ofte synes jeg byggeselskaberne plejer at være lidt mere large end foreningerne.


  • #10   17. dec 2016 Derudover ville jeg vælge at få kaninen neutraliseret, hvis jeg skulle bo i lejlighed smiley Den kunne jo begynde at markere og lugte.

  • #11   17. dec 2016 Der er ingen der har snakket om privat eller almen så kan ikke rigtig se det relevante i den kommentar. Jeg synes som før skrevet bare det er ærgeligt hvis ts bare regner med det gælder alle dyr istedet for at spørge hvad det indebærer da det KAN ske det ikke indebærer kanin

  • #12   17. dec 2016 Da jeg bor i lejlighed nu, hvor de tillader husdyr så længe det ikke er en hund.. så jeg har ikke mulighed for at lade hende blive hjemme og mine forældre vil helst ikke tage hende ind, da der ikke er mulighed for at hun kan være fritgående, som hun er nu, så hun vil komme til at være i bur hele tiden smiley

    så tilbage til spørgsmålet: hvad er der alternativer til at få hende afsat ved en god ejer? smiley


  • #13   18. dec 2016 Mht husdyr.
    Hvis der står at husdyr ikke er tilladt, skal man altid spørge ind. Man må aldrig bare antage at det kun dækker hund og kat. Og hvis man får ja til feks kanin, så skal man få det på skrift. Ændre de så senere reglerne, kan de ikke påbyde at man går af med dyret, men de kan forhindre at man får nye.

    Mht hvad du kan gøre:
    Finde et sted hvor du må have hende med
    Finde familie hun kan være ved
    Sælge hende eller give hende væk
    Prøve et internat. Der er måske plads nu. Det er primært højsæson i forbindelse med sommerferie, så vidt jeg ved.
    Aflevere i en dyrehandler
    Få hende aflivet (evt forære som foder. Det er muligt en zoo vil have kaniner feks)


  • #14   18. dec 2016 Ofte må man gerne have dyr som ikke sviner. Det er bl.a. hamster, kaniner, marsvin osv. Hvor husdyr betegnes som "løse" dyr, som hund og kat. Jeg er selv på udkig, og dem jeg har været ude og kigge på, har man godt på have dyr i bur. smiley

  • #15   19. dec 2016 Har heller aldrig oplevet at ingen husdyr har inkluderet kaniner osv.

  • #16   19. dec 2016 Fritgående kaniner er en stigende tendens, som jeg tror flere og flere udlejere er blevet opmærksom på, og man skal være meget opmærksom, for det kan godt være det er tilladt at holde marsvin, hamster, mus osv., men ikke kaniner.

  • #17   19. dec 2016 Problemet er lidt, at husdyr faktisk bruges forkert. Egentlig dækker det mere over køer, grise, heste ol, og er egentlig slet ikke kæledyr. Så om hunde og katte i det hele taget får med, er lidt en gråzone.
    Så spørg!
    Der har været sager med folk der bare har taget dyr med, og har krydset fingre for at det nok gik, men hvor de så har fået påbudt at komme af med alle dyr.


Kommentér på:
afskafning af kanin :(

Annonce