{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.289 visninger | Oprettet:

Mus i madskålen.. {{forumTopicSubject}}

Hej GG. smiley

Jeg har et problem med at der går mus i min kanins foderskål - hvilket jo gør at kaninen ikke vil spise sine piller, når musene har tisset i det.

Jeg har prøvet at sætte to skåle ind i buret med foder i, men det hjælper ikke, da de så bare går op i begge madskåle og spiser så... Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, da jeg ikke kan sætte gift op omkring buret, da det står inde i kaningården, hvor kaninerne går i løbet af dagen...

Håber at I kan hjælpe mig med ideer til hvad jeg skal/kan gøre. smiley

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus i madskålen..
  • #1   19. nov 2016 hvis der kan nå at komme mus i, får kaninen for meget mad

  • #2   19. nov 2016 Jeg ville nok flytte kaninen et andet sted hen smiley

  • #3   19. nov 2016 Beltane: Hun får ikke for meget foder, har målt op efter hendes vægt, men tror musene kommer hurtigt efter at fodre. Om sommeren spiser hun nemlig op.

    Spooks: Jeg har ikke mulighed for at flytte buret da det vejer flere 100 kg. og er ikke muligt at flytte det ud af min permenente kaningård som er bygget rundt om...

    Det er sjovt nok kun et problem med den ene kanin og ikke de andre?...


  • #4   19. nov 2016 Jeg har også mus i min kaninstald. Jeg tror dog ikke, at de går i burene.
    Men jeg har to rottefælder i tråd stående:
    http://www.harald-nyborg.dk/p6758/rottefaelde-kassemodel
    Inde i dem har jeg en rottesmækfælde stående (rottefælde slår musen HELT ihjel)
    Vi har sat en lille makreldåse fast på krogen inde i den store trådfælde.
    http://www.harald-nyborg.dk/p6758/rottefaelde-kassemodel
    I den ligger der nødder og mandler. Det tiltrækker musene, og når de rører dåsen smækker den store fælde og på et eller andet tidspunkt, går de i smækfælden, hvor der sidder en nød. Vi fanger mange på den måde, og vi sætter lige nogle brosten eller noget andet for indgangen til trådfælden, så kaninerne ikke kan komme derind, men musene kan.


  • #5   19. nov 2016 så bliv stående mens kaninen spiser eller fodre over flere gange.

  • #9   24. nov 2016 Hej alle sammen. smiley Undskyld jeg ikke har fået svaret jer før nu, men har ligget med influenza og det har gjort ondt i mine øjne hver gang jeg kiggede på en skærm...

    Stald 2117: Altså vi har godt snakket om at få noget plexiglas over her i vinter tiden, men det dur jo ikke at dække hele buret med det, da der eller ikke ville komme ordentlig udluftning... Jeg har en enkel voksen kat, som fanger mus, men hun kan umuligt nå at fange dem alle, og så har jeg en killing som også skal lære det når hun er gammel nok til at komme ud. smiley

    Trine: Det har jeg godt nok aldrig hør før med marsvinene smiley det lyder smart! Desværre har jeg kun en enkelt voksen kat der fanger mus pt...

    SOFIE: Billedet er af mit mine bure, det nederste i det brune bur er der jeg har problemer - dog syntes jeg at det er underligt hvis det skulle være højden det var problemet, da det overhovedet ikke er et problem i mit hvide bur som er næsten lige så langt nede so det brune, med endda bedre indgang for mus.

    Mit brune bur står ikke direkte på jorden, bare så jeg ikke bliver beskyldt for det smiley

    Mvh Emma


    profilbillede
Kommentér på:
Mus i madskålen..

Annonce