{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

»•Dystopia•«
»•Dystopia•« Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
3. jun 2013
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423

VHD2 Konstateret i Jylland! {{forumTopicSubject}}

Så har DK fået svar fra Tyskland ang. de kaniner som var sendt ind til testning for VHD2

http://kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=675:2016-10-10-13-01-22

Der er i dag modtaget besked om 3 prøver. Der er fundet VHD type 2 i kanin indsendt fra Hedensted, mens prøver fra kaniner indsendt fra Assens ogog Rødding er negative.
Landsformand
Carsten Philipsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VHD2 Konstateret i Jylland!
  • #1   10. okt 2016 Hedensted er en by i Østjylland.
    Byen hører til Region Midtjylland.


    profilbillede
  • #2   10. okt 2016 Hvilket vel er i overensstemmelse med at der er fundet tilfælde af det på Endelave, som ikke er langt fra Hedensted som sådan.

    Men de siger jo også;
    "OPDATEREDE ANBEFALINGER OMKRING AFHOLDELSE AF ARRANGEMENTER
    På baggrund af den aktuelle situation omkring VHD-sygdommen, har hovedbestyrelsen, på møde afholdt 9. oktober, besluttet at anbefale, at der med forsigtighed, hvor lokalforeningerne skønner det er forsvarligt, kan åbnes op for samlinger med kaniner. Denne beslutning har været drøftet med Fødevarestyrelsen, der understreger, at en samling skal ske i overensstemmelse med det gældende sæt anbefalinger fra Fødevarestyrelsen.
    Lokalforeningerne i det område, hvor der afholdes en samling af kaniner, skal således sikre sig at en sådan aktivitet sker med forsigtighed. I tilfælde af mistanke om VHD i området, bør udstillingen straks aflyses.
    Hovedbestyrelsen"


  • #3   10. okt 2016 Enig - og personligt tager jeg meget langt afstand fra det de lige har meldt ud - og du kan tro vi er MANGE medlemmer som har vores gryder i kog! At man netop melder det ud, som du henviser til for blot få timer efter at give svar på prøveresultaterne fra Tyskland. Det er SÅ misvisnede, og totalt med hoved under armen...

    Jeg kan kun helt personligt sige hold alle kaniner hjemme, og hav ingen samlinger overhoved - og personligt syntes jeg ej heller køb og salg burde være en mulighed pt. men desværre så kæmper selv guderne forgæves mod dumhed.
    Der er så mange eksempler på at i Tyskland og Sverige kæmper de med VHD2 og de kan næsten ikke stoppe spredningen af den fordi de netop forsat afholder den ene forsamling efter den anden. Det er simpelhen så trist...


  • #4   13. okt 2016 Hvordan kan man undgå at ens kanin får vhd2? Bor tæt på hendensted :/. Og min kanin er min bedste ven. Vil ikke miste hende til en dum sygdom ( ment som den er irretende ikke ligegyldig, hvis det opfattes sådan )

Kommentér på:
VHD2 Konstateret i Jylland!

Annonce