{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Nogle der kan hjælpe ?:( {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg er helt ny herinde og også ret ny som kaninejer. Jeg har fået mig den sødeste lille hermelin dreng ved navn Henry.
Jeg har haft ham i 2 måneder nu. Har lidt mange spørgsmål og jeg håber at nogle af jer kan hjælpe mig med at komme dem til bunds.

Henry startede ud med at få et kæmpe bur, som han lige kunne vænne sig til at være i. Efterhånden kom han ud på vores lukkede altan om dagen når jeg var hjemme, og var i buret om natten. Til sidst ville han ikke rigtig være i buret om natten, og begyndte at bide i tremmerne. Derefter har han nu fået hele altanen dag og nat, hvor hans bur altid står åbent så han kan hoppe ind og få mad, vand og sove.

Han har et par enkelte aftener været med mig inde i sofaen hvor jeg har ligget og nusset ham, men nu står han konstant og skraber på døren med potterne på ruden, som om han vil ud. Jeg synes selv han har enormt meget plads derude men jeg er blevet lidt i tvivl om det ikke er nok?

Han er således også begyndt at være aggressiv hvor han skubber min hånd væk med hovedet i nogle situationer.
Er det normalt? Måske kan skal neutraliseres?

Ude på altanen er der beton gulv, og nu når det er blevet koldt er jeg i tvivl om han kan tåle den kulde på hans poter?

Han er også begyndt at tisse udenfor buret, altså på gulvet, er det normalt da jeg har hørt de somregel kun gør disse ting et sted?

Jeg er en pige på 19, som har 3 jobs. Når jeg er hjemme bruger jeg meget af min tid sammen med ham, men jeg er bange for det ikke er nok pågrund af de lange arbejdsdage. Sommetider virker det som om han ikke gider og snakke med mig, eller løber når jeg vil nusse ham. Andre gange er han okay med det. Han spjætter nogle gange når jeg tager ham op, men falder hurtig til ro. Han kan også spise af min hånd. Men jeg er meget usikker på om han "hader" mig fordi jeg ikke er ved ham i døgnets 24 timer. Måske overreagerer jeg en smule, men det er utrolig vigtigt for mig at han føler sig tryg ved mig og kan lide mig, da han nok er det bedste der sket for mig, og fordi jeg har en enorm kærlighed til ham. (Jeg er stor dyreelsker).

Jeg har overvejet at få ham neutraliseret da det måske kan dæmpe hans vilde løbe springe ture over hele altanen og rive både tunnel og sove sengen væk. Han skubber meget de ting der står derude med snuden. Og det virker som om han engang imellem lige bliver lidt for overgearet.

Jeg har bare en masse bekymringer og jeg håber sådan at i andre måske har nogle foreslag til hvad jeg kan gøre for at løse de fleste problemer.

Lige nu er jeg bange for han fryser med det kolde gulv, men jeg kan ikke læse mig frem til nogle steder om det kan være farligt for kaniner hvis der er for fodkoldt.

Mange kærlige hilsner fra Katya


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle der kan hjælpe ?:(
Kommentér på:
Nogle der kan hjælpe ?:(

Annonce